Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jes, kannattaa olla absolutisti: HS: Pienetkin alkoholimäärät lisäävät syöpäriskiä eikä turvallista rajaa ole, kertoo laaja katsaus

Vierailija
23.07.2026 |

HS: Pienetkin alkoholimäärät lisäävät syöpäriskiä eikä turvallista rajaa ole, kertoo laaja katsaus

Pienetkin määrät alkoholia lisäävät syöpäriskiä eikä turvallista rajaa ole, kertoo tuore tutkimuskatsaus.

Riskit ovat olleet tutkijoiden tiedossa, mutta niitä ei ehkä tunneta laajasti.

Vähentäminen kannattaa tutkijan mukaan aina, mutta koko elämän aikainen alkoholinkäyttö merkitsee.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000012133779.html

Itse en ole koskaan ollut humalassa, ja aina olen ollut savuton ja absolutisti.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Absolutisti kuolee vitutukseen ennen pitkää... 

"Ei! Ei saa näyttää minulle elämänvalintojeni paskuutta! Minä haluan vain ryypätä kaikessa rauhassa! Ole kiltti äläkä muistuta minua elämänvalintojeni paskuudesta! Minä menen nyt pariin kaljalle pakenemaan totuutta!"

Vierailija
42/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kaikissa asioissa pitäs muistaa kohtuus eli ruokaa, juomaa, harrastuksia, alkoholia jne.  kun on kohtuus käytössä, menee elämä ihan hyvin, kuten mulla menee. En voisi olla raivoraittiin kanssa yhdessä. Välillä pitää saada vähän esim. valkkaria, kuohuviiniä tai olutta, mutta ei kirkasta viinaa yhtään. Mutta jokainen taplaa tyylillään...

Vwitun juoppo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienet määrät lihaa, kahvia ja sokeriakin lisää syöpäriskiä.

Se että on 3 muuta syöpävaarallista asiaa, ei ainakaan vähennä sen vaarallisimman neljännen myrkyllisyyttä.

Kyllä maalaisjärki jo sanoo että liuottimen juominen ei ole ihan tervettä hommaa.

No totta hitossa jokainen normijärkinen ihminen tietää ettei mitään liuottimia pidä juoda, luulitko olevasi jotenkin viisaskin? Mutta alkoholi ei pienissä määrin aikaista kuolemaa eikä lisää mitään riskiä, senkin sanoo maalaisjärki.

Siinä juoppo taas pakoilee totuutta.

Vierailija
44/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita kannabis. 👍🏻

Vwitun nisti!

Vierailija
45/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, mitä tarkoittaa riski, mutta fck yea, äitini veti alkoholina laskettuna viinaa Atlantin valtameren verran ja röökiä kaksin käsin. Kuoli 92-vuotiaana, tosin oli jättänyt nämä pahert jo muutamaa vuotta aikaisemmin, kun ei vaan enää muistanut dokata ja polttaa. 

Minä puolestani saatan huomenna kuolla liikenneonnettomuudessa. Tunnen muutamankin hyvin terveellisesti eläneen ihmisen, näistä yksi kipitti maratooneja vielä 6kymppisenä, jotka saivat aivoinfarktin ja siihen jäi normaali elämä. 

Yritän elää "kohtuudella kaikkea". 

Vierailija
46/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä ole myöskään lihava tai ylipainoinen : )

ap

Sä et varmaan altistu mikromuovillekaan.

Vierailija
47/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2020-luvullahan alkoholin käyttö ja tupakointi ovat vähentyneet ja samaan aikaan syövät ovat silti lisääntyneet valtavasti...

ainoa mikä muuttui oli että koronarokotteet otettiin käyttöön ja syöpien määrä kasvoi samaan aikaan valtavasti...

Vierailija
48/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen meistä kuolee johonkin. 

Vierailija
49/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja kun ylität tien niin katso vasenmalle ja sitten oikealle ja vielä kerran  vasemmalle miljoona vuotta vanha ohje mutta urpot vaan kävelee sokeana tien yli ja toiset urpot painaa autonromuissaan  kaasua kun punainen palaa.

Vierailija
50/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" raittiushenkilö raittiustuolissaan sinusta on muka huolissaan "

Vierailija
51/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellisesti elävät ja alkoholia välttävät sairastuvat jatkuvasti syöpiin. Lähinnä tuurista kiinni tuntuu olevan kuka sairastuu.

Alkoholi kuitenkin lisää riskiä sairastua erilaisiin syöpiin.

Vierailija
52/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kaikissa asioissa pitäs muistaa kohtuus eli ruokaa, juomaa, harrastuksia, alkoholia jne.  kun on kohtuus käytössä, menee elämä ihan hyvin, kuten mulla menee. En voisi olla raivoraittiin kanssa yhdessä. Välillä pitää saada vähän esim. valkkaria, kuohuviiniä tai olutta, mutta ei kirkasta viinaa yhtään. Mutta jokainen taplaa tyylillään...

Särähtää tuo "raivoraitis". Entä jollei pidä alkoholin mausta ja vaikutuksesta? Entä jos alkoholi tekee vatsakipuja ja lyö vatsan ripulille jo yhdestä annoksesta? Onko silloinkin pakko juoda, ettei olisi RAIVOraitis?

Vierailija
53/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isomummuni eli 102 vuotiaaksi ja joka päivä otti naukun alkolia, kun taas serkkuni oli täysin raitis ja kuoli 56 vuotiaana syöpään.

Mummoni on 100-vuotias ja tosi hyväkuntoinen. Asuu yksin ilman kotihoitoapua. Hän ei ole juonut alkoholia, kun ei pidä sen mausta.

Vierailija
54/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kuoli akuuttiin haimatulehdukseen, kuten Nykäsen Matti. Siihen loppui kokonaan minun alkoholinkäyttöni.

Vierailija
55/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sinä AP olet jumala! Juhlikaamme sinun narsismia. Olet kaikkien yläpuolella ja kaikista fiksuin kun et ole koskaan elänyt elämääsi. Muista sijoittaa vain turvallisiin satamiin ja istua vain kotona internetissä kirjoittelemassa sitä sinun jumallallista minääsi. 

Vierailija
56/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdyin absolutistiksi sydäntaudin seurauksena ja nyt minusta taitaa olla tulossa aseksuaalikin. Seksi ei enää kiinnosta kuten nuorempana vaikka läheisyydestä ja korkeamman henkisen tason rakkaudesta kylläkin.

Vierailija
57/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko sinä elää vai minimoida riskit?

Kysymyksesi ei ole joko-tai, voi myös elää JA leikata idioottimaiset riskit pois.

Vierailija
58/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Ja riippuu ihmisestä. Vähempi parempi kuin liika, silti.

Vierailija
59/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaiset ovat maailman toiseksi vanhin kansa japanilaisten jälkeen. Takuulla juovat viiniä joka päivä. 

Vierailija
60/95 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen meistä kuolee johonkin. 

Who wants to live forever... nobody

Upea biisi: Queen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi