Sähköskootteri 15v pojalle?
Poika täyttää loppukesästä 15 vuotta ja on jo jonkin aikaa puhunut sähköskootterin hankkimisesta. Tarkoitan tässä mopoluokan skootteria, en sähköpotkulautaa. Käyttö olisi lähinnä koulumatkoja ja kavereilla käymistä varten. Koululle on meiltä noin kahdeksan kilometriä suuntaansa. Onko muilla kokemusta sähköskoottereista?
Kommentit (42)
Minusta yhtä outo kollektiivinen juttu.
Jos haluat pojastasi tehdä hoomon niin siitä vaan.
Osta mopo
Oliko sinulla huono päivä vai miksi olet tuollainen?
Sähköpotkulaudan etu max 25 km/h ja max 25 kg on, että ei tarvitse vakuutusta. Se on kuitenkin aika kallis.
Toisaalta vauhti vähentää akun kestoa, kun ilmanvastus kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksan kilometrin koulumatkaan riittäisi pyörä, bussikortti tai apostolin kyyti. Jos sähköskootteri on oikeasti pojan oma haave, laittaisin hänet säästämään osan hinnasta itse.
Vaikka itse elit kurjan ja surkean lapsuuden, ei se silti ole normaalia suurimalle osalle perheistä.
Vierailija kirjoitti:
Sähköpotkulaudan etu max 25 km/h ja max 25 kg on, että ei tarvitse vakuutusta. Se on kuitenkin aika kallis.
Toisaalta vauhti vähentää akun kestoa, kun ilmanvastus kasvaa.
Ja vesijetillä ei APn tapauksessa pääse kulkemaan kouluun.
Mutta kyse ja puhe olikin sähköSKOOTTERISTA. Kannattaa katsoa että ei ihan pienimmillä pyörillä ota. Sama pätee myös polttomoottori käyttöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulumatkaa varten toimintamatkaan olisi hyvä jäädä kunnolla varaa myös kylmällä säällä
Kyllä noissa on yleensä vähinntään 30 km kantama mikä on aika tarkkaan laskettu
Nykyisin jo tuplasti tuo km määrä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo matka on terveelle ihmiselle hyvin helppoa pyöräillen. Tosin minun lapsuudessa yksi hemmoteltu kakara sai mopon 2,3 km koulumatkaa varten.
Joopa joo. Vituttas suaki veivata 16km pyörällä joka päivä. Tais vähä kuitenki käydä kateeksi kun et pentuna saanu mopoa ja toinen sai.
Sähköskootterit on pirun kalliita. Osta se lauta tai bensamopo (pojat ei voi ajaa skootterilla koska se on tyttöjen juttu) tai polkupyörä / sähköpyörä.
Lisäää