Eräs läheiseni on sairastunut vakavadti
Hän on vuosikymmenet elänyt hieman erakkona, meillä läheisillä ei ollut hänen kotiinsa koskaan mitään asiaa. Ei vieraillut missään, viihtyi kotonaan.
Ainoat yhteydenotot häneltä ovat tähän saakka olleet niitä, kun pyytää rahaa (ja rahaa on sitten saanut).
Viime viikolla otti yhteyttä, tutkimuksissa on selvinnyt hänen olevan erittäin vakavasti sairastunut ja hoidot aloitetaan välittömästi.
Pääsimme nyt käymään hänen kodissaan ja meinasi oksennus tulla. Asunnossa samat matot, verhot, huonekalut kuin vuonna 1984. Kaikkialla lisäksi erittäin likaista ja asunnossa voimakas kuvottava haju.
Varmasti kuukausien roskat sisällä, jääkaappi kuorrutettu paksulla lialla ja sisältö vuosia vanhaa ruokaa. Keittiön kaapit vuosikymmenien liassa ja sisältönä vanhaa roskaa.
Vuodevaatteet ilmeisesti vaihdettu vuosia sitten.
Likaisia vaatemyttyjä lattiat täynnä.
Ilmastointi ventiilit on teipannut tukkoon, kysyttäessä miksi hän sanoi, että sitä kautta kuuluu naapureista äänet / puhe joka häiritsee.
Asunnossa ei saa pitää valoja päällä, verhoja ei saa avata, koska valo sattuu silmiin.
Tämä ihminen laihtunut varmasti 40kg, ruokahalua ei kuulema ole. Omasta mielestään hänen kodissa ei mitään huomautettavaa!
Tietenkin aloitimme asunnon siivouksen, joka kesti tunteja ja saimme vain pintaraapsaisun.
Monta isoa jätesäkillistä roskaa veimme pois.
Ostimme puhtaita petivaatteita, vaatteita. Kahvinkeitimmen ja muuta pientä.
Ruokaa kaappeihin noin 300 euron edestä.
Hänellä ei ollut pesuaineita, ei hygieniatuotteita tms. Mm vessapaperia ei ole käytössä, koska se tukkii pöntön?
No, mutta tässä on edessä tilanne että minun on peruttava oma varattuna ollut lomamatka, tuolla asunnossa on tehtävä isot siivoukset ja korjattava paikat. Hänen sairaalamaksut lankeavat minulle maksuun ja niihin arviolta tulee kulumaan noin 1000 euroa.
Hän ei missään nimessä halua sosiaalihuollossa asioida, hänestä se on häpeällistä.
Minulla on tähän mennessä mennyt rahaa ruokiin, matkoihin, omiin majoituksiin (omainen asuu minusta satojen kilometrien päässä), siivoustarvikkeisiin tms useita satoja euroja. Olen itse kuitenkin ihan tavallinen työläinen ja omat kesälomarahat ja suunnitelmat menivät hukkaan.
Kommentit (39)
Olipa ilkeitä vastauksia. Olen ollut samassa tilanteessa, rahaa on mennyt vuosien varrella tuhansia turhiin auttamisyrityksiin.
Ottakaa kuvia asunnon kunnosta, hän on ns. himohamstraaja, virallinen diagnoosi on keräilypakko. Todennäköisesti hänellä on myös persoonallisuushäiriö ja psykoottisuutta, useimmilla hamstraajilla on. Voi olla muistisairaus myös, jos hän on vanhus.
Huoli-ilmoitus on välttämätön, sillä aikaa kun hän on sairaalassa asunto voidaan siivota, mutta välttämättä hän ei palaa kotiin, vaan aloitetaan palliatiivinen hoito, jos sairaus on vakava ja kieltäytyy yhteistyöstä. Väkisinhän ei ketään hoideta.
Oireet ovat aivan samanlaiset kuin omassa tapauksessa, hänellä ei edes ollut sänkylä vaan nukkui tuolisssa, vaatteita ja hiuksia ei oltu pesty kuukausiin tai vuosiin, tarpeet teki sankoihin ja lattiat polveen asti täynnä tavaraa, osa huoneista täynnä ja talossa paljon jyrsijöitä ja turkiskuoriaisia. Sairaalassa häntä tutkittiin ja paljastui psykoosisairaus, muistisairaus ja fyysinen sairaus.
Meidänkin tapauksessa oli kieltäytynyt kaikesta hoidosta ja lääkäriin menosta vuosikymmenet. Tukka huopaantunut pehko. Ei ollut syönyt juuri mitään vuosiin ja erakko. Huoli-ilmoitukseen mukaan kuvat ja tarkka kuvaus henkilöstä, se tulee sairaalaankin tiedoksi. Jos hän ei ota hoitoa vastaan, hänet siirretään hoitokotiin kuolemaan.
Koettakaa olla asiallisia, hän on hyvin sairas ihminen. On kyllä ihan samanlaisia juttuja kuten nuo tuuletuskanavien kiinni teippaamiset, sitä kautta kuuluu harhoja eli on psykoottinne.
Tää on savolainen trolli.
Mulla oli isännöitsijän ja vuokranantajan
käynti loppukeväästä. 5/5 arvosana.
Aiemmat kodit kuin italialaisen decor-lehden kansi. E
Vierailija kirjoitti:
Olipa ilkeitä vastauksia. Olen ollut samassa tilanteessa, rahaa on mennyt vuosien varrella tuhansia turhiin auttamisyrityksiin.
Ottakaa kuvia asunnon kunnosta, hän on ns. himohamstraaja, virallinen diagnoosi on keräilypakko. Todennäköisesti hänellä on myös persoonallisuushäiriö ja psykoottisuutta, useimmilla hamstraajilla on. Voi olla muistisairaus myös, jos hän on vanhus.
Huoli-ilmoitus on välttämätön, sillä aikaa kun hän on sairaalassa asunto voidaan siivota, mutta välttämättä hän ei palaa kotiin, vaan aloitetaan palliatiivinen hoito, jos sairaus on vakava ja kieltäytyy yhteistyöstä. Väkisinhän ei ketään hoideta.
Oireet ovat aivan samanlaiset kuin omassa tapauksessa, hänellä ei edes ollut sänkylä vaan nukkui tuolisssa, vaatteita ja hiuksia ei oltu pesty kuukausiin tai vuosiin, tarpeet teki sankoihin ja lattiat polveen asti täynnä tavaraa, osa huoneista täynnä ja talossa paljon jyrsijöitä ja turkiskuoriaisia. Sairaalassa häntä tutkittiin ja paljastui psykoosisairaus, muistisairaus ja fyysinen sairaus.
Meidänkin tapauksessa oli kieltäytynyt kaikesta hoidosta ja lääkäriin menosta vuosikymmenet. Tukka huopaantunut pehko. Ei ollut syönyt juuri mitään vuosiin ja erakko. Huoli-ilmoitukseen mukaan kuvat ja tarkka kuvaus henkilöstä, se tulee sairaalaankin tiedoksi. Jos hän ei ota hoitoa vastaan, hänet siirretään hoitokotiin kuolemaan.
Koettakaa olla asiallisia, hän on hyvin sairas ihminen. On kyllä ihan samanlaisia juttuja kuten nuo tuuletuskanavien kiinni teippaamiset, sitä kautta kuuluu harhoja eli on psykoottinne.
PS. Sinun ei tarvitse maksaa sairaalamaksuja, ap, huoli-ilmoituksessa tuo esille talousasiat myös eli koska hän ei osaa omia talousasioitaan hoitaa, hänelle voidaan määrätä edunvalvoja, joka hakee toimeentulotukea, josta laskut maksetaan. Kysy neuvoa sairaalasta ja puhu hoitajien kanssa. He tietävät kyllä nämä tapaukset.
Ei kannata ostella liikaa kotiin mitään, sillä hän ei luultavasti pysty asumaan enää siellä, kun sairaus kerran on vakava.
Meillä ei ystävieni kesken
koskaan vippailla rahoja.
Tämäkin.
Savolainen tupakoiva lähihoitaja
kirjoittanut pilanpäiten.
Hyvää huomenta. E-nainen
Lopettakaa tämä
PSYKØPAATTITASON
digikiúsaamisenne
kóstóhengessä.
Kiitos. E
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan tai mikään pakottaa sua alistumaan ... Ihan vapaavalintaisesti alistus ...
Hän ei huoli kunnallista apua esim sosiaalihuoltoa tai kodinhoitoa.
Kuolkoot sitten sinne paskan keskelle jos ei apu kelpaa. Sehän kelpaisi näköjään että vastuu omasta elämästä on jollakulla muulla. Itsehän valitset olla pompotettavana.
Trollaus se on
todennäköisesti vain.
Savolainen huumori
on sadistista.
Hän on varmasti ollut kauhea hajuhaitta naapurwilleen. Tiedän, kun tyttäreni viereisessä asunnossa asuu tällainen haisuli.
Serkkuni piipahti eilen..
Ja toissapäivänä..
Etäsuhde kukoistaa
omaan kultaan.
Kaikki ok.
Hoidan asiat vuokranantajani
kanssa kahden, en
aikuiskiusaavien tuntemattomien
hörhömummojen kanssa.
E
Kelan sairaspäivärahaa on leikattu.
Naapurini ovat
miehiä ekassa kerroksessa.
WC siivotaan päivittäin.
> Itsestäänselvyys.
E
Mä en enää tällaiseen
nöyryytyspelleilyyn osallistu.
Ei enempää kommentteja.
x
Ap pitäisi määrätä edunvalvontaan.
Ja mitäs hyötyä asiasta oli kertoa tänne?
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäs hyötyä asiasta oli kertoa tänne?
Valitettavan monella on tuollainen hamstraaja omassa lähipiirissään. Asunnon (kaatopaikan) paljastuminen on yleensä järkytys läheisille.
Vierailija kirjoitti:
Istut taas koko päivän suljettujen kaihtimien takana katsomassa satuhäiden uusintoja ja kirj…kopioit tänne näitä alakouluaineita?
Miksi hän katsoo satuhäiden uusintoja?
Savolainen kiusatrölläys.
Voi olla vaikka lokaali kirkon
työntekijä, sillä erosin
ev.lut. SRK:sta râsistisen/
misogyynisen syrjinnän takia.
*En saanut lainkaan hartaasti
odottamaani presentaatiota/
tervetulokirjettä
omalta kotiseurakunnaltani,
vaikka olin muuttanut kuntaan
*pysyvän uuden asukkaan statuksella
eli *virallisesti kirjoille. Koska
*ulkomainen sukunimi ja
status *naimaton/lapseton.
Haiskahti ennakkoasenteelliselta
syrjinnältä minun nenääni.
Olen aina saanut lämpimän srk-
kutsukirjeen uuteen osoitteeseen
muutettuani. Joka ikinen kerta.
Kolmen lapsen äiti, rouva Korhonen
olisi todennäköisesti tervetuloa-
kirjeen saanut. (Ehkä he epäilivät
soolonaisen tulleen tekemään
kuntaan prôstituutin työtä?) E
Asuu taloyhtiössä? Tuollainen hamstraajan asunto on pakko tyhjentää. Aiheuttaa vaaraa sekä asukkaalle itselleen että muille asukkaille.