Käyn joka päivä vähintään 2,5 h kävelylenkillä, ja ihmettelen niitä, jotka ei tee vastaavaa.
Viimeistään iltasella käyn kävelyllä, jos ei muuna aikana ehtinyt. Voin myös tarvittaessa jakaa pariin osaan, tai käydä juoksemassa tai pyöräilemässä. En ymmärrä niitä, jotka viettää koko päivän sisällä ja ulkoilevat vain skuutilla tai autolla. Harvoin olen sairaana: viimeksi yli 3 vuotta sitten. Koputan puuta.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sellaiset jotka käy töissä. Ei ole joka päivä aikaa 2,5 tunnin lenkille. Hyvä jos tunnin. Kyllä elämä pitää olla muutakin kuin ainaista suorittamista.
Kyllä tunti tai vajaakin kuulostaa oikein kohtuulliselta. (En ole Ap)
Jaan liikunnan noin kolmeen osaan, kilometrejä tulee noin 6-7, en ole enää nuori joten rytmi sopii hyvin mulle.Tärkeintä on että liikkuu jos vaan paikat kestää.
Minä ihmettelen miten jollakin on aikaa kävellä 2,5h joka päivä. Itse kävelen n.1,5 h mutta siitäkin osa on töissä kertyvää kävelyä.
No jaa.. mulla tulee ihan normityöpäivinä hoitotyössä 8-10k askelta päivässä. Käyn lisäksi salilla 4xvko ja teen leuanvetotreeniä 3xvko. Jos sattuu hyvä ilma, niin sitten saatan tehdä joskus kävelylenkin.
Viimeksi ollut kipeänä joskus korona aikana covidissa useampi vuosi sitten.
Kyllä minä enemmän ihmettelen, että jollain on sellaiseen arjessa aikaa. Ikinä en nipistäisi yöunista jonkun kävelyn takia. Työttömänä tietysti ehtii mitä vaan, mutta töiden ohella tuo on ainakin itselleni mahdottomuus, kun työmatka on niin pitkä, että se vie julkisillakin vähintään tunnin suuntaansa.
Minä en käy kävelyllä. Teen päivät töitä ja vapaat hoidan iäkästä vanhempaani. Minäkään en ole ollut kipeänä vuosikausiin.
N55
Vierailija kirjoitti:
Kävin aikoinaan monta vuotta, sitten sain jalkavamman, joten se siitä. Tämän päälle käyn vielä seisomatyössä, joka rasittaa jalkaa entisestään. Tosin taisit olla provo.
Joo, kyllä nuo omaa paremmuuttaan korostavat ovat usein provoja. Normaaleilla ihmisillä on yleensä empatiakykyä ja suhteellisuudentajua, ymmärrystä erilaisille elämäntilanteille.
Töissä kävelen suunnilleen sen 8 tuntia + työmatkat. Ihmettelen ihmisiä, kuten aloittaja, jotka makailevat kotona eivätkä kävele joka päivä 8 tuntia ja sitten tulevat kertomaan pikku päiväkävelyistään muka suurenakin saavutuksena.
Vain Kelan asiakkaalla on aikaa päivittäiseen 2,5 h kävelylenkkiin. Mutta on se toki parempi kuin juoda kaljaa kämpillään.
Kuka aikuinen edes on kipeänä useammin kuin kerran 10 vuodessa? Tämä liittyy käsihygieniaan ei kävelyyn.
Ihmettele ihan rauhassa, jokainen liikkuu silloin kun haluaa tai on liikkumatta, se ei sinulle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Töissä kävelen suunnilleen sen 8 tuntia + työmatkat. Ihmettelen ihmisiä, kuten aloittaja, jotka makailevat kotona eivätkä kävele joka päivä 8 tuntia ja sitten tulevat kertomaan pikku päiväkävelyistään muka suurenakin saavutuksena.
:D
Vierailija kirjoitti:
No kun hyviä maastoja ei ole kaikilla kaupungissa lähellä tai reitti lyhyempi joka siedettävä. Sää vaikuttaa, ihmisten määrä ja liikenne. Monille tuo on liian pitkä aika. Ja pitää mennä klosettiin jos juonut ja syömään jos ei ole vielä saanut kunnollista palaa. Hyttyset kesällä ym. Ilmanlaatu vaikuttaa! Lämpötila. Tuulettomalla säällä ikävä lampsia lompsia ja haistella roskalaatikkoja jokaisen tien vierellä.
Ja päivällä on kirkasta ja yöllä pimeää. Tiet kulkee vääriin suuntiin. Eksyä voi, kotiin ei osaa enää. Joku voi tulla vastaan, tuttu vielä! Tai naapuri! Koirat haukkuu ja murisee ja tarttuu lahkeisiin jos lähelle pääsevät, karhu voi tulla vastaan. Tai mies! Puista tippuu roskia, lehmukset on tahmeita. Ei sitä niin vain mennä huoletonna.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin liikun noin tunnin jokapäivä ulkona vähintään.
Ulkona vähintään? Missäs sitten enintään?
Nivelrikkoon ei sitten enää saa tekoniveltä kun hallitus priorisoi. Koita vähän säästellä itseäsi.
Hyvä, että tällä kertaa hoksasit laittaa pilkun numeroiden väliin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka aikuinen edes on kipeänä useammin kuin kerran 10 vuodessa? Tämä liittyy käsihygieniaan ei kävelyyn.
No no ehkä kerran 5 vuodessa uskottavampi
Ihmettele vaan, ei kiinnosta tippaakaan. Onko sulla mitään muuta elämää kuin käveleminen ja ihmettely. Ai niin toki, muiden kyttääminen.
Ap on kakara, ikää itselleni 80 vuotta ja tekoniveleitä siellä sun täällä erittäin raskaan työelämän jäljiltä, en todellakaan pysty kävelemään moisia km, kaikki ei ole 20v, sinäkin vanhenet...
Kävin aikoinaan monta vuotta, sitten sain jalkavamman, joten se siitä. Tämän päälle käyn vielä seisomatyössä, joka rasittaa jalkaa entisestään. Tosin taisit olla provo.