Osaatko soittaa viulua?
Kuinka kauan opettelit, että sait aikaan jotain järkevää? Kuinka paljon harjoittelit päivää kohti? Miten kuvailisit tuntemuksiasi viulun soittamisesta?
Kommentit (7)
Viulun soittamisessa on vaikeinta kertoa vanhemmille olevansa homo.
Joo.
Vuosi.
Alkuun 5-vuotiaana ehkä vartin/päivä.
Myöhemnin max tunnin päivässä, muttei välttis joka päivä.
Tuntemukset vaihdelleet vuosien varrella paljonkin. En ole ammattilainen enkä. Sellaiseksi halunnutkaan, mutta on kivaa kun saa jotain kaunista aikaan itse.
Huonosti. Soitin pari vuotta (en mitenkään järin aktiivisesti, eli mitään tuntien päivittäistä harjoittelua ei todellakaan tullut tehtyä..), mutta viulu ei koskaan tuntunut omalta soittimelta, joten palasin kitaraan. Ja mun korvaan puhtaasti soidessaankaan viulu ei ole ääneltään se miellyttävin. Verrataan nyt vaikka selloon, joka on huomattavasti sielukkaampi instrumentti..
En ja näin aikuisiällä on harmittanut. En sano, että olisin lapsena oppinut mutta jokatapauksessa nyt vanhemmalla iällä ketuttaa. Haluaisin myös rakentaa viulun mutta käsittääkseni sen soittaminen pitäisi osata ennen valmistusta. Toteutumaton haave osa ziljoona.
Vierailija kirjoitti:
En ja näin aikuisiällä on harmittanut. En sano, että olisin lapsena oppinut mutta jokatapauksessa nyt vanhemmalla iällä ketuttaa. Haluaisin myös rakentaa viulun mutta käsittääkseni sen soittaminen pitäisi osata ennen valmistusta. Toteutumaton haave osa ziljoona.
Jos talous kestää, niin aloita ihmeessä! Aikuisena oppii ihan hyvin. Et varmaan tähtää maailman huipuksi kuitenkaan.
Kymmenen vuotta soitin säännöllisesti 6-7 päivänä viikossa. Puolestatunnista kolmeen tuntiin.
Siinä 5-6 vuoden kohdalla olin jo mielestäni hyvä soittaja. Pystyinsoittamaan melko lailla kaikenlsista,vsikka tuotiin aivan oudon kipaleen /teoksen nuotit eteen.
Osaan soittaa pillunhuulilla porilaisten marssin.