Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin alatte syömään niitä tämän kesän mansikoita pakasteesta?

Vierailija
22.07.2026 |

Milloin saa ensimmäiset ottaa? 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti kun haluttaa leipoa mansikkapiirakkaa tai tehdä hilloa letuille. Uunista tulleet mansikat voittaa tuoreet mansikat 6-0.

Hui, minusta mansikat piirakassa on ällöjä vetelyksiä. En myöskään ymmärrä, miksi kukaan kierrättää hillomarjat pakastimen kautta.

Mulla ainakin tulee kasvihuoneesta kurkkua niin paljon, että säilön niitä ja jääkaappi täynnä vaikka kurkkua syödään aamuin illoin tuoreena myös. Mansikat pakkaseen, sulatus ja vaan sokeria sekaan ja haarukalla muussiksi ja letun päälle tai ihanat löysät uuni mansikat.

Vierailija
22/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene pitkä aika kun otan. Juuri tänään poimin viimeiset mansikkamaalta ja sitten pakasteiden kimppuun tarpeen mukaan.

On teillä mummoilla tuo elämä sitten jännää. 

Mä olen pakastanut jo parikymppisestä asti. Ei se mitään mummojen hommaa vain ole. 

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole mansikoita yhtään pakkasessa. Oon syönyt tänä kesänä litran kotimaisia mansikoita kun yks frendi tarjosi.

Minä sain käsijarrun toimimaan.  Huomenna konttorille näyttämään.

Vierailija
24/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Ei mulla edes ole mitään mansikoita pakastimessa koska en syö mansikoita ollenkaan.

Vierailija
25/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pakastanut ylihintaisia mansikoita tänä vuonna ollenkaan. 

Vierailija
26/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pakastaisin, heti tietysti. Omassa pakastimessani ei ole tilaa, koska on pelkkä jenkkikaappi, mutta syön marjoja päivittäin enkä näkisi mitään syytä jemmata mitään marjoja.

Kaupasta saa vielä tuoreita, niin miksi ottaa pakasteesta heti?

Mulla omat vasta kukkivat, tarkoituksella myöhäinen lajike.  Pakkasessa 5kg ostomansikoita, varmaankin joulukuulle menee taas niiden syömiset

Vierailija
27/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun tuoretta ei enää saa.

Meillä sama.

Vierailija
28/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vähän kummastuttaa tämä jokakesäinen mansikkahysteria (M61). On ihmisiä, jotka eivät pidä mansikoista ollenkaan kuten itse olen. Olen syönyt tälle kesälle yhden mansikan, hyvä oli, mutta riitti.

Mikä hysteria? Sekö kun jotkut tykkäävät mansikoista ja pakastavat niitä talven varalle?

Ihan normaalia toimintaa se on.

Vierailija
29/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä pitkään aikaan. Meillä on vieläkin ylivuotisia pakasteessa. Kaksi 5 kg laatikkoa on uusia tämän kesän mansikoita pakastettuina.

Vierailija
30/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitan vasta tammikuussa marjojen syömisen. Syksyllä saa vielä tuoreita, omena-aikakin, ja kotimaiset juurekset. Sitten tulee satsuma-aika ja joulu. Sydäntalvella kaikki tuoretavara on kallista, jolloin on kiva ottaa marjoja, mehuja, omenasosetta pakkasesta. Muistella kesää. Teen myös etikkakurkkuja ym. 

Vierailija
31/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vähän kummastuttaa tämä jokakesäinen mansikkahysteria (M61). On ihmisiä, jotka eivät pidä mansikoista ollenkaan kuten itse olen. Olen syönyt tälle kesälle yhden mansikan, hyvä oli, mutta riitti.

Mä en ymmärrä myöskään tätä mansikan hypetystä. Joka vuosi ostan rasian, toivoen että se olisi maukas - mutta ei. Täysin mauttomia, kauniin näköisiä kyllä.

Mielummin vadelmia sitten. Niissä on vielä maku jäljellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi