Huomenna tyttärentyttären häät en saa juomista loppumaan
Painta on se, että en pysty siltikään lopettamaan. Hörpin tässä nytkin olutta. Huomenna menen kuitenkin toivottavasti AA:n tapaamiseen. En ole ennen saanut sieltä apua oikein, mutta kokeilen silti uudestaan. Hukkuva tarttuu kaikkeen kelluvaan.
Mun pitäisi pian päästä myös traumaterapiaan. Ehkä. Mulla on liikaa henkistä painolastia. Sen vuoksi ja ehkä ihan geenienkin takia jäin heti koukkuun 12 vuotta sitten. Olen saanut elämääni järjestettyä paremmaksi viime vuosina, enkä halua juoda tätä pilalle.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Torstaina häät?
Mitä ihmeellistä siinä on? Meillä oli tiistaina.
Torstaina häät. Ok.
Aamulla meet AA ja sitten häihin. Ok.
Vierailija kirjoitti:
soita sille ja köhiset puhelimeen et oot flunssassa ja sitten jatkat juomista ilman huomista.
Ihan kun kukaan uskoisi. Miksi valehdella kun voi todeta että "En pysty tulla, olen juonut". Kaikkihan sen kuitenkin tietää. Kukaan juoppo salassa dokaa vaikka kuinka niin itse kuvittelisi, kaikki sen tietää.
Kumpi on tärkeämpää, hän vai viina?
Älä tuhoa itseäsi ja ulkonäköäsi ryyppäämällä.
Viina ei kaunista tai tee fiksummaksi ketään.
Kaada kaljat viemäriin, rotat iloitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Pitkään juopotelleelle voi tulla delirium tai kouristuskohtauksia, jos ylskaks lopettaa alkoholin. Ei ole suositeltavaa häissä järjestää kohtausta..
Se tulee aikaisintaan kolmantena selvänä päivänä. Suurin riski on kolmas, neljän ja viides päivä, sit alkaa olla vaara taputeltu. Se mitään kohtausta ylihuomenna vielä saa, etenkään kun tänään kerran tenuaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä ulkonäöllä? Maailma on pullollaan erinäköisiä ihmisiä. Who the fuck cares?
Peruuta menosi tekstarilla vedoten kesäflunssaan. On toivottavaa, ettet mene humalassa tai vieroitusoireissa paikalle ja jätä itsestäsi huonoa muistoa ikuisiksi ajoiksi.
Omat hääni pilasi alkoholistisukulainen ja vaikka hän on kuollut, on se merkittävin muisto hänestä ja ylittää kaiken muun. Vuosia myöhemmin eräs häävieraskin muisteli asiaa minulle miten törkeää se hänestäkin oli.
Vierailija kirjoitti:
Juopolle tottakai viina. Miksi edes kysyt? Juoppo ei rakasta mitään niin paljon kuin pulloaan, eikä mikään ole sen tärkeämpää.
Sä oot juoppo. Ja ainoa selitys sille on sun heikkoutesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juopolle tottakai viina. Miksi edes kysyt? Juoppo ei rakasta mitään niin paljon kuin pulloaan, eikä mikään ole sen tärkeämpää.
Tämä! Vastaushan on itsestään selvä. Viina tietenkin. Jos ei olisi, niin olisiko hän juonut kun tietää häistä? No EI tietenkään olisi. Mutta kun se viina on se ykkönen, niin v i t u t jostain häistä. Ei juoppo ajattele ketään eikä mitään muuta kuin itseään ja omaa juomistaan. Sitä tärkeämpää kun ei juopolle ole mikään.
Beroccaa nyt illalla ja aamulla ennen häitä. Et ota kuin maksimissaan kaksi tasoittavaa ennen häihin menoa, jos on pakko. Ja yrität siellä mahdollisimman vähän juoda. Kökit muutaman tunnin. Onnittelet avioparia ja lähdet kotiisi.
Vierailija kirjoitti:
Peruuta menosi tekstarilla vedoten kesäflunssaan. On toivottavaa, ettet mene humalassa tai vieroitusoireissa paikalle ja jätä itsestäsi huonoa muistoa ikuisiksi ajoiksi.
Omat hääni pilasi alkoholistisukulainen ja vaikka hän on kuollut, on se merkittävin muisto hänestä ja ylittää kaiken muun. Vuosia myöhemmin eräs häävieraskin muisteli asiaa minulle miten törkeää se hänestäkin oli.
Helvetin noloa vedota johonkin flunssaan kun kaikki tietää totuuden. Senkun sanoo suoraan vaan miten asia on, niin jää edes vähän juopolle sitä ns. itsekunnioitusta. Luuletko että kaikki ei tiedä että hän on juoppo? Kukaan juoppo salassa juo, vaikka kuinka itse niin kuvittelevat. Kaikkihan sen tietää mikä se oikea syy on, joten sen voi yhtä hyvin myös sanoa eikä nolata itseään valehtelemalla vielä enemmän.
"Hei. Olen pahoillani, mutta kuten tiedät olen alkoholisti enkä ole saanut korkki kiinni, on tullut otettua ja en siksi halua tulla pilaamaan häitäsi joten jään pois. Kaikkea hyvää päivääsi" Kas noin, tuossa ratkaisu. Ole hyvä.
Oletkohan niin paljon juonut, että sinulla on pahasti päivät sekaisin? Harva pitää torstaina häät. Ne häät saattoivat olla jo viime viikonloppuna tai ne on ensi viikonloppuna muutaman päivän päästä.
No sittenhän sinä jäät häistä pois. Älä mene pilaamaan heidän iloaa. Se on juhlapäivä ja yksi heidän elämänsä tärkeimmistä. Ei kukaan todellakaan halua katsella siellä huonovointista, tutisevaa rauniota, tai mitään känni ääliötä. Vielä vähemmän kun olet läheinen. Muutatvain ilon suruksi kun sinne ilmestyt. PYSY POISSA jos välität mistään muusta tippaakaan kuin oluistasi ja itsestäsi.
Porvoossa on kyllä jännittävät ajat. Aamulla AA ja illalla häät :D
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan niin paljon juonut, että sinulla on pahasti päivät sekaisin? Harva pitää torstaina häät. Ne häät saattoivat olla jo viime viikonloppuna tai ne on ensi viikonloppuna muutaman päivän päästä.
Harva ehkä, mutta ehdottomasti jotkut. Meidän "häät" oli tiistaina. Eli raapastiin ti aamuna nimi maistraatissa paperiin ja illalla juhlittiin puutarhassa grillailen läheisten ja ystävien kanssa. Viinaa kun ei oteta eikä tarjota niin oli kaikille ihan sama oliko v-loppu vai ei. Kaikki kutsutut pääsi paikalle arki iltanakin.
Trölli se vain on Porvoosta.
Tai Savosta.
Ei tällä sivustolla ole
totta yksikään aloitus.
Ette kai te nyt kukaan niin vedätettävä
höppänä ole? Pelkkää k#setusta.
x
Juoppoja ei oteta terapiaan ennen kun ovat olleet selvinpäin tarpeeksi kauan (3-12kk riippuen hyvinvointialueesta). Menee kallis terapia ihan hukkaan kun juoppo ei mitään saa käsiteltyä kuitenkaan ja alkoholi itsessään aiheittaa päävikaisuutta. Eli ihan turhaan sä sellaisesta haaveilet jos korkki ei kerran kiinni pysy. Ensin viina pois, sit vasta terapiaan tulee olemaan vastaus jos yrität sellaiseen päästä. Ja hyvä niin, kuten sanottu, menee ihan hukkaan ne resurssit muuten.