Miksei pitkäaikaistyöttömät sairastu masennukseen ja hae työkyvyttömyyseläkettä?
Työkyvyttömyyseläke on vähintään 990e, mutta voi olla esim. 1500-2000 euroakin jos olet edellisen 5 vuoden aikana ollut töissä. Ja masennus on yleisin syy työkyvyttömyyseläkkeelle eli melko todennäköistäkin.
Kommentit (35)
Suomessa on ihmisiä jotka ovat työkyvyttömyyseläkkeellä ja tukien lisäksi kasvattavat kannabista, myyvät kannabista, menevät ulkomaille, eivätkä anna valtiolle rahaa, sitä rahaa mitä valtio antaa niin ei voida käyttää edes kotimaan hyväksi, Juha Sipilä halusi, haluaa ja tulee haluamaan lopettamaan tälläisen harmaan talouden suomessa.
Plus, ne jotka saavat tämän hampun kasvattamisen mahdollisuuden ja työkyvyttömyyseläkkeen niin he saavat sen lisäksi täsmälääkitystä.
Voi kun te tietäisitte korruption määrää suomessa niin haluaisitte mennä halaamaan Juha Sipilää
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei kuole nälkään toimeentulotuellakaan joten mihin mitään työkyvyttömyyseläkettä tarvitsee? Ihminen joko on töissä tai sitten on työtön. Itse olin parivuotta toimeentulotuella ennen työllistymistä ja hyvin sillä pärjäsi.
Hyvä kysymys, en tiedä mutta minua kiinnostaa.... rahat kotimaan kassiin, mielenterveysongelmaiset varttivieraat pois työkyvyttömyyseläkkeestä toimeentulotuen pariin
Varttivieraille pitää antaa oppitunti
Vierailija kirjoitti:
Masennusta feikataan ihan kokoajan, joten sillä ei pidä päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Ja muutenkin koko työkyvyttömyyseläkkeen voisi poistaa ja laittaa nämä ihmiset toimeentulotuelle, kuten muutkin työttömät.
Siinä on vaan sellainen ongelma että kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläkkeen hakeminen on raskas ja kallis prosessi. Lääkärikäynnit tuntuvat työttömän kukkarossa ja lääkärinlausunnosta pitää vielä maksaa erikseen. Eikä sitä lausunnon maksua edes lasketa mihinkään kulukattoon kuluksi.
Tarvitaan siis rahaa ja jaksamista. Ja todennäköisesti vastaus hakemukseen on vttuilua siitä kuinka työkykyä on vielä jäljellä. Miten kukaan masentunut siitä pystyy selviytymään?
Eikä auta lukuisat lääkekokeilut, magneetti- ja sähköhoidot, todetaan vain, ettei ole tarpeeksi masentunut. Pitää vaan parantua ja sitten mennä töihin.
Helppoa ja kivaa.
Monet ei pääse diagnooseista huolimatta eläkkeelle, tai saa edes sairauspäivärahaa, koska kelassa on päätetty että hakija on täysin työkykyinen tms lääkärin lausunnoista ja todellisuudesta viis.
Työkkärissä saatetaan olla ymmärtäväisempiä. Esim. Itsellä ei ole työnhakuvelvoitetta toistaiseksi vaan on neuvottu ja tarjottu apua.
Mä menisin mieluusti töihin jos se olisi mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläkkeen hakeminen on raskas ja kallis prosessi. Lääkärikäynnit tuntuvat työttömän kukkarossa ja lääkärinlausunnosta pitää vielä maksaa erikseen. Eikä sitä lausunnon maksua edes lasketa mihinkään kulukattoon kuluksi.
Tarvitaan siis rahaa ja jaksamista. Ja todennäköisesti vastaus hakemukseen on vttuilua siitä kuinka työkykyä on vielä jäljellä. Miten kukaan masentunut siitä pystyy selviytymään?
Kela maksaa työttömän lääkärit.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisen hyvin, sen verran monta kymmentä tuhatta ihmistä on eläkkeellä kun työnteko ei ole heidän mielestään kivaa
Vierailija kirjoitti:
Et sä voi leikkiä masentunutta, koska jos sä lähdet tuolla syyllä hakemaan eläkettä sulla pitää olla diagnoosi, pitää olla näyttöä siitä että lääkkeet ja terapia eivät ole auttaneet.
Sä jotenkin luulet että olisi vaikea feikata ettei lääkkeistä tai terapiasta ole hyötyä?
595 yleistuelle ei voi jäädä. Pakko hakea laitoshuoltajaksi ja ottaa potilasvessoista pelkät tahrakohdat, kun ei jaksa kokonaan siivota.
Vierailija kirjoitti:
595 yleistuelle ei voi jäädä. Pakko hakea laitoshuoltajaksi ja ottaa potilasvessoista pelkät tahrakohdat, kun ei jaksa kokonaan siivota.
Ja kun ei saa öisin nukuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennusta feikataan ihan kokoajan, joten sillä ei pidä päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Ja muutenkin koko työkyvyttömyyseläkkeen voisi poistaa ja laittaa nämä ihmiset toimeentulotuelle, kuten muutkin työttömät.
Lääkärit antavat potilaille feikkidiagnooseja, kun eivät tiedä, mikä potilasta vaivaa, mutta näkevät, että potilas ei ole työkunnossa.
Itse olin puoli vuotta sairauslomalla masennuksen vuoksi, vaikka oikeasti minulla on diagnosoimaton fyysinen sairaus. Masennustakin oli jonkin aikaa ihan oikeasti. Mutta kun masennus parani, en enää saanut saikkua, vaikka en työkunnossa olekaan. Kokovartalokipu, joka aiheuttaa tajunnan tason laskemista, ei ole riittävä peruste sairauspäivärahan saamiseen, jos kipujen taustalla ei ole Kelan hyväksymää diagnoosia.
Joko olet töissä tai sitten ole toimeentulotuella kuten muutkin.
Jos sulla on lapsia ja puoliso tienaa vähän niin saa pelkän yleistuen. Sitten on pakko hakea siivoojaksi ja siivota huonosti, kun ei jaksa ja noro virus leviää.
Unettomuus on kyllä hirveää. Monta kertaa ollut määräaikaisissa töissä niin, että en ole yöllä nukkunut sekuntiakaan. Kun ei nuku niin olo on töissä kuin kännisellä. Mutta pakko saada se palkka lasten ruokiin ja vaatteisiin.
Et tiedä mistään mitään joten lopeta päteminen.