Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei pitkäaikaistyöttömät sairastu masennukseen ja hae työkyvyttömyyseläkettä?

Vierailija
22.07.2026 |

Työkyvyttömyyseläke on vähintään 990e, mutta voi olla esim. 1500-2000 euroakin jos olet edellisen 5 vuoden aikana ollut töissä. Ja masennus on yleisin syy työkyvyttömyyseläkkeelle eli melko todennäköistäkin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, voisko sen sit vaan valita itse?

En muuten toivo edes pahimmille vihamiehille masennukseen sairastumista.

Vierailija
2/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oikeasti maseentuneetkaan eivät saa apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusta feikataan ihan kokoajan, joten sillä ei pidä päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Ja muutenkin koko työkyvyttömyyseläkkeen voisi poistaa ja laittaa nämä ihmiset toimeentulotuelle, kuten muutkin työttömät.

Vierailija
4/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikea masennus on vakava tauti, ja en lähtis sillä asialla irvailemaan tai kikkailemaan mitään eläkettä...

Vierailija
5/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän useimmat ole.

Vierailija
6/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

voikun pääsis feikkimasisksella ttyökyvyttömyyseläkkeelle. Päälle muut tuet ja kaikki etuudet. Ah,kissanpäiviä olis.

Ehkäpä alan tavoitella.

Vierailija
7/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on Juha Sipilä jos haluatte tulosta ja demokratiaa, Taivaan isä

I.E. De Facto Englannin Kruunu

Siinä on teille lääkkeet ja resepti

Vierailija
8/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeen hakeminen on raskas ja kallis prosessi. Lääkärikäynnit tuntuvat työttömän kukkarossa ja lääkärinlausunnosta pitää vielä maksaa erikseen. Eikä sitä lausunnon maksua edes lasketa mihinkään kulukattoon kuluksi.

Tarvitaan siis rahaa ja jaksamista. Ja todennäköisesti vastaus hakemukseen on vttuilua siitä kuinka työkykyä on vielä jäljellä. Miten kukaan masentunut siitä pystyy selviytymään?

Vierailija
9/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voikun pääsis feikkimasisksella ttyökyvyttömyyseläkkeelle. Päälle muut tuet ja kaikki etuudet. Ah,kissanpäiviä olis.

Ehkäpä alan tavoitella.

Työkyvyttömyyseläke

Uskon että en olisi ikinä saanut työkyvyttömyyseläkettä jos olisin ollu millään tavalla pahatahtoinen, pahatahtoisille ihmisille ei anneta työkyvyttömyyseläkettä ja jos annetaan niin kuuluu ottaa injektioita.

Tehkää hyvää jos haluatte hyvää, ei injektioita kiitos

Vierailija
10/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä alan tavoitella.

Mitä ne on ne muut tuet?

Minä olen osatk-eläkkeellä ja saan vain puolikkaan eläkkeen. Mistään muista tuista en ole kuullutkaan.

700 € ei ole mikään suuri tuki. Olisihan siihen päälle kiva saada niitä mystisiä muita tukia.

Vammaistuenkin hylkäsivät höpöhöpö-perusteilla. Sellaisilla, jotka eivät edes liity 16 v täyttäneen vammaistukeen.

Vierailija
11/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön,traumaperäinen stressihäiriö ja keskivaikea toiminnallinen masennus. En ole ajatellutkaan tuollaista,ei nämä estä varsinaisesti työntekoa.tällähetkellä käyn traumaterapiassa sillain että korvataan toimeentulotuesta. Olen joutunut rikoksen uhriksi mutta korvaussuumma tulee olemaan niin piikuriikkinen ettei kata. Aloitin myös terapian paljon ennen oikeudenkäyntiä.

Uskon että mini täysikäinen rikoksen uhri saa nuo toimeentulotuesta koska aika oikeuteen niin pitkä ja vaikka todetaan syylliseksi nii korvaussumma tietysti niin pieni kuin mahdollista. En tiedä onko tämä moraalisesti oikein yhteiskuntaa kohtaan. Minunkin tapauksessa koko tapahtuma sisälsi väkivaltaa ja perheenjäsen oli todistamassa tapahtumaa ja tuli väkisillä kotiini.

Vierailija
12/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennusta feikataan ihan kokoajan, joten sillä ei pidä päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Ja muutenkin koko työkyvyttömyyseläkkeen voisi poistaa ja laittaa nämä ihmiset toimeentulotuelle, kuten muutkin työttömät.

Lääkärit antavat potilaille feikkidiagnooseja, kun eivät tiedä, mikä potilasta vaivaa, mutta näkevät, että potilas ei ole työkunnossa.

Itse olin puoli vuotta sairauslomalla masennuksen vuoksi, vaikka oikeasti minulla on diagnosoimaton fyysinen sairaus. Masennustakin oli jonkin aikaa ihan oikeasti. Mutta kun masennus parani, en enää saanut saikkua, vaikka en työkunnossa olekaan. Kokovartalokipu, joka aiheuttaa tajunnan tason laskemista, ei ole riittävä peruste sairauspäivärahan saamiseen, jos kipujen taustalla ei ole Kelan hyväksymää diagnoosia.

Vierailija
13/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää on se toimintamalli jota ajetaan 4 työpaikan haulla. Itkettää ja olo on arvoton aina kun katsoo työpaikkoja joihin ei itse sovellu. Häpeä viimeistelee ahdistuksen kun pakotettuna joutuu hakemaan kaikkin niihin paikkoihin joihin ei aiemminkaan ole tullut valituksi. Ei kiinnostaisi olla työnhausta tuttu kaikkien 6 vuoden aikana lähetettyjen hakemusten perusteella. Kyllä tämä tosiaan masentaa. Samoin taloustilanne. Ei millään pärjää ilman tutuilta lainaamista. Nyt alkaa jo olla melko syvällä kun pitää jollain takaisin maksaa. Ei pysty, ei kykene.

Vierailija
14/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei kuole nälkään toimeentulotuellakaan joten mihin mitään työkyvyttömyyseläkettä tarvitsee? Ihminen joko on töissä tai sitten on työtön. Itse olin parivuotta toimeentulotuella ennen työllistymistä ja hyvin sillä pärjäsi.

Vierailija
15/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap Ylilaudan ylijäämää?

Vierailija
16/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisempää on feikata olevansa terve, vaikka olisi masennusta ja muitakin sairauksia. Ei haluta sairaan leimaa ja yritetään pärjätä samalla tavalla kuin muutkin vaikka voimia siihen ei olisi.

Etenkin nykyään kun sairaisiin suhtautuminen on hirvittävän kylmää, moni ei halua että heidän sairautensa huomataan.

Vierailija
17/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä voi leikkiä masentunutta, koska jos sä lähdet tuolla syyllä hakemaan eläkettä sulla pitää olla diagnoosi, pitää olla näyttöä siitä että lääkkeet ja terapia eivät ole auttaneet. 

Vierailija
18/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee valtiolle halvemmaksi roikottaa toimeentulotuella vielä parempi jos pääsee roikottamaan -50% toimeentulotuella.

Vierailija
19/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit antavat potilaille feikkidiagnooseja, kun eivät tiedä, mikä potilasta vaivaa, mutta näkevät, että potilas ei ole työkunnossa.

Itse olin puoli vuotta sairauslomalla masennuksen vuoksi, vaikka oikeasti minulla on diagnosoimaton fyysinen sairaus. Masennustakin oli jonkin aikaa ihan oikeasti. Mutta kun masennus parani, en enää saanut saikkua, vaikka en työkunnossa olekaan. Kokovartalokipu, joka aiheuttaa tajunnan tason laskemista, ei ole riittävä peruste sairauspäivärahan saamiseen, jos kipujen taustalla ei ole Kelan hyväksymää diagnoosia.

Joko olet töissä tai sitten ole toimeentulotuella kuten muutkin.

Vierailija
20/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niksi kuvittelet että työttömät ovat toimeentulo tuella? Suurinosa ei ole vain koituvat sillä 595 kk.se jos mikä masentaa joten mitä feikkaamista siinä on? Kyllähän toimeentulotuki on parempi tulo kuin työkyvyttömyyseläke työttömälle joka sellaista saa. Lähinnä varmaankin yksinäiset ja perheelliset. Parisuhteessa elävät jää nuolemaan näppejään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän