Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Välilevyn pullistuma helvetti

Vierailija
22.07.2026 |

Miten olette selvinneet iskiaksesta? Kivut aivan helvetilliset varsinkin yöllä. Päivisin hiukan helpottaa. Minulla siis jalka sääri ja nilkka kipeä. Nyt on 2 viikkoa kulunut. Olen hermokipulääkkeestä tokkurassa. Lisäksi syön panadolia ja välillä buranaa. En tiedä mikä lääke auttaisi tähän kunnolla.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hermo on tarpeeksi kauan puristuksissa, niin hermoon tulee ikuiset vauriot. Mulla riitti se 10 kk. Olen nyt hermovaurioisen jalan kanssa lopun elämää.

Vierailija
42/47 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun vedätte noita mömmöjä tuohon tahtiin, niin pitäkää huoli, että maksa-arvoja seurataan jatkuvasti. Ei ole leikin asia sekään ja arvo lähtee nousuun suht nopeasti.

Älä yleistä, jos itselläsi on ollut herkkä maksa. Itse olen käyttänyt vahvoja kipulääkkeitä jo vuosia, ja muita kipulääkkeitä vuosikymmeniä. Ei ole ollut koskaan mitään vaikutusta maksaan, eikä myöskään mahaan. Eikä ole siis myöskään sen kummemmin seurattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui normaalielämä siihen, kun useampi välilevy pasahti.

Vierailija
44/47 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen mikään lääke auta.

95 % paranee itsekseen kuukausien saatossa.

Itse en kuulunut tuohon joukkoon, vaan 10 kk kärvistelyn jälkeen mut kiidätettiinkin sitten ambulanssilla sairaalaan (koska en enää kyennyt liikkumaan milliäkään) ja jouduin kiireelliseen selkäleikkaukseen. Oli kaksi massiivista prolapsia välilevyn ulkopuolella painamassa hermoa. Paha hermopinne ja välilevy revennyt kauttaaltaan.

Jalkaan jäi ikuiset hermovauriot, mutta kivut loppuivatkin sitten siihen.

Mulla muuten mutta hiukan "parempi" kun leikattiin kolme.  Selkään ei koskenut juurikaan koko aikana vaan oikeaan jalkaan, siksi ei lääkäritkään syytä heti löytänyt.  Sitten ambulanssilla sairaalaan selän magneettiin ja siitä leikkaukseen.

Mullakaan ei selkä ikinä ollut kipeä, vaan nimenomaan jalka. Kipu alkoi keskeltä persettä, meni takareittä pitkin pohkeeseen ja sieltä isovarpaaseen. Olen siis tuo, jolle vastasit.

Multa lääkärit kysyi, heijastuuko kipu jalkaan. Vastasin että ei. Ei käynyt mielessäkään että se jatkuvasti valvottava, hel vetillinen pohkeen ja etenkin isovarpaan särky johtuisi selästä 😅 

Hermoja tuntematta ajattelin silloin, että heijastekipu tuntuisi vaan takareisissä.

Vierailija
45/47 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko selkä kuvattu? Leikkaushoito on myös mahdollisuus.

Selästä otettiin röntgen kuva päivystys polilla. Lääkäri laittoi lähetteen ortopedille, joka tyrmäsi asian. Leikkausta tai tutkimusta ei tarvita. Olin siellä polilla 4 tuntia ja melkein kieriskelin lattialla kipujen kanssa.

Vierailija
46/47 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gabapentiinia käytän ja panadolia. Taitaa vain erikoislääkäri määrätä opiaatteja. Miten opiaatit sopii hermokipulääkkeen kanssa?

Vierailija
47/47 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on hyvä feikata, saa helposti lähes ilmaisia huumeita.