Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aurinkoihottumaako lapsella?

Vierailija
22.05.2007 |

Oltiin viime syksynä etelässä ja tytölle (silloin 3v) tuli molempiin poskipäihin punaista ihottumaa, ikäänkuin rakkuloita ja turvotusta.

Nyt viikko pari takaperin kun alkoivat nämä ihanat aurinkoiset ilmat samanlainen ihottuma tuli taas täällä kotosuomessa.

Voisiko olla jotain aurinkoallergiaa? Mikä siihen auttaisi? Kortisonivoidetta ei voine laittaa noin lähelle silmiä, aurinkovoide ei estänyt ihottuman tuloa. Lippistä yritän tyrkyttää päähän koko ajan. Vähän pelottaa kun ollaan lähdössä Välimerelle parin viikon kuluttua.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käyntiä osaavalla ihotautilääkärillä ennen reissuanne.

Kärsin itse ko. vaivasta nuorempana, ihottuma oli todella kiusallista, kuumottavaa, kutisevaa ja kipeää. Sain " lääkkeeksi" kehotuksen välttää ulkoilua 10-14 välillä, ja tämänkin jälkeen piti käyttää paksua suojavoidetta ja college-paitaa. Tosi kivat kesät mulla :)

Ensiapuna voisit hakea apteekista total block -tyyppistä suojavoidetta, joka estää uv-säteiden pääsyn iholle - tavalliset voiteet eivät auta, saattavat jopa pahentaa ihottumaa. Lapsi kannattaa myös pitää poissa auringosta. kortisonivoide auttaa, sitä voi käyttää kunhan varoo joutumista suoraan silmiin. Myös Bepanthenia voisi kai kokeilla?

Minulle määrättiin myös ennaltaehkäisyyn beetakaroteenia, joka edesauttaa rusketuksen muodostumista, sekä solarium-käyntejä ennen kesää. Näitä en kuitenkaan käyttäisi ilman lääkärin suositusta, ajat ovat muuttuneet.

Lohdutuksena voin sanoa, että ruskettuminen suojaa ihoa, ja selvittyänne reissusta lapsesi saa luultavasti viettää loppu kesän ilman ihottumaa. Iän myötä vaiva voi parantua kokonaan, niin kävi minulle.

Vierailija
2/4 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotiasta on vaikea enää pitää poissa auringosta joten täytynee sitten vain yrittää suojata mahdollisimman hyvin. Ja suunnata hetimiten apteekkiin aurinkovoideostoksille. Jos laittaisi silmien alle sellaiset mustat raidat kuin jenkkifutiksen pelaajilla on :-)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihottuma voi levitä aurinkoaltistuksen jatkuessa suuremmalle alueelle.

Saisitte hyvät lääkkeet ja hoito-ohjeet matkaanne varten.

Vierailija
4/4 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän