Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainoa toive kesälomalle on se, että saisin olla yksin

Vierailija
22.07.2026 |

Rakastan mun perhettä ja viihdyn hyvin ystävien ja sukulaisten kanssa. Huomenna alkaa kesäloma ja ahdistaa jo nyt, kun näyttää siltä etten saa reilun kolmen viikon lomaan järjesteltyä edes yhtä yötä, että olisin yksin kotona tai voisin lähteä yksin vaikka johonkin hotelliin. Koko kesän on ollut kylässä sukulaisia ja lasten kavereita, harvinaista on nyt kesän työarjen aikanakin ollut se, että oltaisiin kotona ihan omalla porukalla. Pää alkaa olla tosi täynnä sosiaalisuutta.

Asia tuli mieleen, kun luin tämän päivän Hesarista jutun siitä, että kesällä yksinäisyys korostuu ja lukiessani huomasin jopa haaveilevani yksinäisyydestä. Vaikka tiedän kyllä, että yksinäisyys on eri asia kuin yksinolo.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et saa järjestettyä, jos sulla on mieskin? Eri asia olisi, jos olisit yksinhuoltaja.

Vierailija
2/3 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kans ollaan yhtäaikaa lomalla vaan alle viikko (miehellä alkaa työt ens viikolla) ja nyt mun loman alkuun tehdään pieni kesälomareissu perheenä. Viikonlopuille on jo sovittu menoja, mm. mun oma miniloma ystävien kanssa ja yhdet juhlat, jolloin meille tulee taas sukulaisia majoittumaan. 

Saan siis kyllä omaa aikaakin perheeltä, mutta itse oon suunnitellut jo näitä ystävämenoja niihin hetkiin. Täytyyhän sitä joskus ystäviäkin nähdä ja en ehkä näitä menoja suunniteltaessa osannu aavistaa, kuinka paljon kaipaisin vaan yksinoloa. Ja kesä on niin lyhyt ja tuntuu että kaikilla on niin paljon odotuksia kesätekemisten suhteen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se lehtijuttu tietenkään semmoisia ihmisiä koskenut, joilla on seuraa niin paljon, että ihan ähky meinaa iskeä. 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän