Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli ratkaisevin ”siirtosi” elämässäsi, jotta unelmasi toteutui?

Vierailija
22.07.2026 |

Esim. irtisanouduit jotta pystyit muuttamaan Kreikkaan saarelle?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mikä oli ratkaisevin. 

Vierailija
22/27 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) otin itseäni 30-vuotiaana niskasta kiinni ja pakotin itseni lukemaan ylemmän korkeakoulututkinnon (sain vauvan, hyödynsin äitiysloman ja vanhempainvapaan opiskeluun)

2) vaihdoin miestä edellisen seurauksena ja päädyin sitä kautta hyvin erilaiseen elämään (ennen olin itse duunari ja olin duunarin kanssa, koulutuksen upgraden jälkeen työpaikka ja parisuhde upgradaantuivat samaan syssyyn)

Nämä kaksi asiaa ovat vedenjakaja entisen köyhäilylämäni ja nykyisen hyvän elämäni välillä. Nyt 50 v ja kaikki hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Iltakoulun ja siirryin duunarista insinööriksi. Palkka tuplaantui ja mahdollistaa nykyisen elintasoni.

Vierailija
24/27 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttauduin suvun kauhuksi raskaaseen, mutta minulle antoisaan työhön ja tein sitä yli 40v ja sain ostettua palkallani kaikki mistä olin unelmoinut, esim. pienen oman kodin ja mummonmökin...matkustelin myös paikkoihin mistä olin vain lukenut nuorena. Ja yllätys yllätys, myös oman perheen perustimme...

Vierailija
25/27 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Mä vaan lopetin unelmoimisen. Hyväksyin, että elämä on tässä ja nyt. Ei enää eteenpäin pyrkimistä.

Viisasta! Meillä on vain tämä hetki. Moni ketjussa keksii itselleen unelmaelämän sitku ja tarinoita ostovaimoista ym, muttei elä juuri nyt. Eikä sitku toteudu koskaan. Norjaan muuttaha on myös fikdu. Tosin jos osaa ruotsia, puhutun norjan oppii sujuvaksi parissa kuukaudessa, kun on päivittäin norjalaisten kanssa puheissa.

Vierailija
26/27 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Iltakoulun ja siirryin duunarista insinööriksi. Palkka tuplaantui ja mahdollistaa nykyisen elintasoni.

Iltakoulussa insinööriksi oli mahdollista joskus 1950-luvulla.

Vierailija
27/27 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin työt ja muutin pois Helsingistä. Mitään en varsinaisesti ole koskaan unelmoinut, ei kuulu luonteeseeni. Sensijaan olen pyrkinyt toimimaan tavoitteellisesti saadakseni haluamani, enkä ole rakentanut elämääni pelkän unelmoinnin varaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi