Pph hoitaa omia ja muiden lapsia, miksi päiväkodin työntekijät ei saa hoitaa omia? ev
Kommentit (9)
maksavan lapsen paikan. Itselle ei tietenkään tarvitse hoitomaksua maksaa, se oliskin melkoista rahan kierrätystä.
Useimmat lto:t vain eivät halua olla omien lasten ryhmässä töissä.
" äiti vie sut päivisin toiseen päiväkotiin ja menee sit toiseen hoitamaan muiden lapsia, koska äiti ei halua olla päivisin sun kanssa."
???
tajuaa et äiti on siellä töissä ja ei vain häntä varten. lapsiparka ois ihan sekaisin. itse en missään nimessä voisi tällaista vaatia omilta lapsiltani taikka edes itseltäni. On aika kohtuutonta kuvitella että vois suhtautua omiin lapsiin tasavertaisesti muiden lasten kanssa, katsoa lapsiaan ammatilisesti... ehkä ei olis ihna mahdotonta jos olis esim. eskarilainen tai isompi lapsi jo, mutta en ikinä tämmöistä valitsisi!
olla sun kanssa. on meillä päiväkodinkin työntekijöillä oikeus tehdä työtämme ja pitää perhe-elämä siitä erilllisenä! miettikää nyt ensin ottaisitko itse lapsesi työpaikallesi.
Tämä onnistui meillä aivan loistavasti, vaikka lapset ovat hoidossa aloittaessaan olleet n. 2 vuotiaita.
muiden kanssa " vain" samassa talossa.
ainakaan meilläpäin ole kovin suoiteltuakaan. tuntuu työpaikkajaotkin menevän aina vähän sen mukaan ettei näin satu vaan tilanne menemään. eli siis ei anneta vakkaripaikkaa samaan taloon missä lapset on hoidossa, eikä kyllä sijaisuuksiakaan. en kyllä toisaalta tunne ketään joka olisi itse edes näin halunnut... mä jokatapauksessa haluan pitää työt ja perhe-elämän erillään.
pph:na olisin kuitenkin koko ajan läsnä, mitä ryhmässä lto:na en ole. lapselleni olisin samalla tavalla ainut hoitaja kuin kotiäitinä. Lisäksi olisimme kotona. eli lapsihan ei tuolloin myöskään olisi hoidossa vaan kotona, ei kovinkaan suuri muutos. Mutta kuten sanoin, en itse valitsisi, ja jos joku näin haluaa, ei kuulu mulle ja hyvä vaan jos toimii. Mikä mua tympii, on se, että meitä jotenkin syyllistetään siitä että teemme työmme, emmekä hoida itse lapsiamme.
Eli hoitaa omiaan muiden ohessa. Eli kyllä näköjään saavat hoitaa myös omiaan.