Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mukaan ei vaan voi olla mahdollista että joku (eli minä) laittaa pesukoneen päälle tai ruuan uuniin ja unohtaa koko asian

Vierailija
21.07.2026 |

Pitäisi kuulemma muistaa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuota asiaa muista sitten hetken päästä kun palaa mieleen vaan totaalinen unohdus niin pitäisi jo huolestua ja olla huolissaan.

Vierailija
22/37 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuota asiaa muista sitten hetken päästä kun palaa mieleen vaan totaalinen unohdus niin pitäisi jo huolestua ja olla huolissaan.

En suoraan sanottuna ymmärrä, mitä haluat sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kaverini kanssa mökillä, ja mukana oli koira. Kuinka ollakaan me unohdimme lähtiessä koiran sinne mökille. Palasimme äkkiä hakemaan koiran, joka odotti pihalla.

Mies unohti lapset takapenkille, kun hänen piti viedä heidät hoitoon samalla kun meni töihin. Lapset istuivat hipihiljaa, ettei heitä olisi huomattu. 

Vierailija
24/37 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se palohälytin sitten pärähtää soimaan kun ruoka on valmista.

Vierailija
25/37 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellaista kun yhden vastuulle laitetaan koko huushollin asiat. Helposti unohtaa kun pitää yrittää pitää mielessä niin monta tehtävää.

Vierailija
26/37 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uunin voi unohtaa kun se kuumentaa keittiötä? Meillä laitetaan munakello soimaan lähellä oletettua kypsymisaikaa ja se soi isolla äänellä. Pesukone puolestaan piippailee siihen asti kun menee nollaamaan ohjelman ja avaa luukun. 

Vierailija
27/37 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin käy useasti eikä ihan satunnaisesti, niin kyllähän siinä voi olla taustalla joku syy. Näillä tiedoilla on kuitenkin aika heikkoa käydä arvailemaan onko kyseessä vaihdevuosioire, alkava alzheimer, raudanpuutoksesta aiheutuva väsymys, kilpparin vajaatoiminnasta johtuva aivosumu, adhd vai jotain ihan muuta.

Vierailija
28/37 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan tuoksu kyllä kertoo tilanteen. Ja pesukoneessa on äänimerkki.

Vierailija
29/37 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten unohtaminen takapenkille on vaarallista vuosittain on uutisia maailmalta, että isä.  ( lukemissani tapauksissa) on  unohtanut  viedä lapset päiväkotiin, ajanut auton työpaikkansa parkkiin, ja lapset ovat löytyneet töistä lähdettyä kuolleena. Yleensä kuumuuteen.

Vierailija
30/37 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uunia tosiaan tarvitse esilämmittää ruoanlaitossa. Vain jotain kakkuja ja piirakoita paistaessa laitan ne kuu.aan uuniin. Tuoksu kertoo milloin on hyvä vilkaista lasin läpi olisiko valmis.

Vierailija
31/37 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika iso talo, en haista ruokaa jos olen eri huoneessa ja varsinkin jos ovi on kiinni, kalaruoat aina keittiön ovi on kiinni. Pesukoneen piippaustakaan en kuule kun on kuulovamma. Enkä muista kaikkea mitä vielä pitäisi tehdä. Muistisairautta voi ruveta pohtimaan kun tunnin päästä edes nälkä ole muistuttanut että uunissa on jotain..... Ellei se nyt tapahdu melkein koko ajan tai jos puhelin löytyy jääkaapista parikin kertaa ja varsinkin jos edes pieni hetki pitää miettiä että missä suunnassa se keittiö olikaan. AP sano miehellesi että vaihdatte roolia niin katsotaan eikö hän koskaan unohda (mitään).

Vierailija
32/37 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saatan unohtaa joskus esim. kesken lauseen mitä olin sanomassa tai mihin kertomani asian piti johtaa. Tietyt asiat on hyvin muistissa mutta sitä kyllä unohtelee monia  asioita ihmeen helposti. 

Vierailija
33/37 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia, että voi unohtua. Ite käytän puhelimen herätystä apuna, niin ei ruoka kärähdä uuniin

Siis ihan oikeasti? Niin paljon yläpeukkua, että ilmeisesti tosiaan sitten normaalia. Itse en ole vielä koskaan onnistunut polttamaan ruokaa karrelle (tai kämppää poroksi) sen vuoksi, etten muista ruoan olevan uunissa ja uunin päällä. En myöskään pyykkejä koneeseen, se johtunee siitä, että pesen kun olen kotona ja kotona ollessa kuulen aina pesukoneen linkousäänet, joten en voi unohtaa. Monenlaista muuta kyllä sitten unohtuu.

Vierailija
34/37 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saatan unohtaa joskus esim. kesken lauseen mitä olin sanomassa tai mihin kertomani asian piti johtaa. Tietyt asiat on hyvin muistissa mutta sitä kyllä unohtelee monia  asioita ihmeen helposti. 

Lisään että nykyään olen mm. sen huomannut itsessäni että jos ei jotain asiaa mikä pitää tehdä tee heti niin sitä ei välttämättä minuutin  päästä enään muista tehdä.

Vierailija
35/37 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi tällaiset unohtelevat ihmiset eivät käytä apuna teknologiaa tai sitten vaikka ihan perinteisiä munakelloja, tai vielä perinteisempiä keinoja kuten lankaa sormen ympärillä. Itse en unohtele, mutta käytän silti. Meillä puoliso unohtaa kaiken mahdollisen, mutta apukeinoja hän ei kuulemma tarvitse. 

Vierailija
36/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihan sama. Just laiton karjalanpiirakat uuniin. Pieni hetki meni kun unohdin monelta ne laiton vaikka katsoin kelloa. Pyykit jää yöksi koneeseen. Unohdan kokoajan missä mun puhelin. Unohdan miksi nousin sohvalta ja mitä olin menossa tekemään.

Sinun kannattaa vahtia tilannetta. Se, että toisinaan unohtaa esim. sen, mitävarten tuli olohuoneesta makuuhuoneeseen ja sitten seisoo oikean kaapin edessä huuli pyöreenä (muttei muista miksi)  on normaalia 😊 mutta jos jatkuvasti unohdat uunin ja pyykkikoneen, etkä löydä puhelintasi, tilanne on vakavampi. Oikeastaan vain lääkäri voi kertoa, onko kyse siitä että otat itseäsi ,,niskasta kiinni‘‘ ja avuksesi vaikka kolme munakelloa, vai onko kyseessä muistisairaus. 
Kaikkea hyvää! 

Vierailija
37/37 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten unohtaminen takapenkille on vaarallista vuosittain on uutisia maailmalta, että isä.  ( lukemissani tapauksissa) on  unohtanut  viedä lapset päiväkotiin, ajanut auton työpaikkansa parkkiin, ja lapset ovat löytyneet töistä lähdettyä kuolleena. Yleensä kuumuuteen.

Onneksi mieheni vilkaisi peruutuspeiliin ja huomasi mukulat ajettuaan pari kilometriä työpaikan suuntaan. Nämä, joilta unohtuu lapset koko päiväksi autoon, kärsii aivosumusta.