Tule sinäkin seuroihin <3
Minulla on kiitollinen ja onnellinen olo siitä, että olen saanut uskoa kaikki syntini anteeksi ja tunnollani on Jumalan rauha.
Haluan tarjota sinullekin helpon mahdollisuuden kuulla Jumalan sanaa. Ajattelin pitää tätä ketjua ikään kuin ilmoitustauluna, jonne postaan linkkejä seurapuheisiin (live tai tallenne, ääni tai video) sekä muihin uskosta kertoviin keskusteluohjelmiin. Lähteinä ovat Nettiseurat, Kesäseuraradio ja SRK:n arkistot. Ohjelmia löytyy myös muilla kielillä.
Jos haluat osallistua seuroihin paikan päällä, mutta et tiedä, missä lähin Rauhanyhdistys on, voit kysyä täällä. Etsin sinulle mielelläni lähimmän seurapaikan.
Jos jokin vanhoillislestadiolaisen uskon tai opetuksen aihe kiinnostaa sinua erityisesti, kysy rohkeasti. Voin yrittää etsiä juuri siitä aiheesta seurapuheen tai muun sopivan tallenteen.
Miksi tällainen ketju eikä keskustelua?
Keskusteluketjuihin osallistuminen on usein melko sitovaa, ja keskustelu voi helposti muuttua kiisteleväksi. Lisäksi viesteissä menee toisinaan sekaisin, kuka on kirjoittanut mitäkin. Toivon, että tämä ketju pysyy mahdollisimman selkeänä, joten pyydän ylläpitoa poistamaan aiheeseen kuulumattomat viestit.
Tämän ketjun tarkoitus on tarjota halukkaille suoria linkkejä seurapuheisiin sekä tarvittaessa auttaa löytämään yhteys uskovaisiin ja seuroihin.
-Maria
Nettiseurat: https://www.nettiseurat.info/fi
Kesäseuraradio: https://kesaseuraradio.fi/
SRK:n arkisto: https://www.srk.fi/fi/
Kommentit (233)
Tulikin vahingossa eilisen videolinkki.
Tässä perjantai
Vierailija kirjoitti:
Tulikin vahingossa eilisen videolinkki.
Tässä perjantai
Ja tässä
Päiväseurat alkavat klo 12, puhuja USA:sta, tulkkaus suomeksi.
Miten ulkopuolisiin teidän seuroissa suhtaudutaan?
En ymmärrä, miksi tämä mainostaminen sallitaan, kun mainostaminen on kielletty.
Oisko ok jonkun puolueen vastaava propaganda: tule säkin jäseneksi, paikallisyhdistys odottaa, kokous myös etänä tästä linkistä? No ei.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan hyvillään, jos tulevat seuroihin :)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi tämä mainostaminen sallitaan, kun mainostaminen on kielletty.
Oisko ok jonkun puolueen vastaava propaganda: tule säkin jäseneksi, paikallisyhdistys odottaa, kokous myös etänä tästä linkistä? No ei.
Eihän tässä mitään mainosteta, eikä pyydetä jäseniksi. Kutsutaan vain seuroihin.
Vastaava aloitus voisi olla: ”Aloita sinäkin pilates”
Eihän tätä tarvitse ajata, jos ketjun lukeminen pahoittaa mielen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on korvakorut tai meikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on korvakorut tai meikkiä?
Ei haittaa yhtään, tervetuloa kaikki!
-Maria
Jos sut on kastettu vauvana sä sait silloin anteeksi ja sovituksen . Älä katsele mitään kynttilöitä tai ortodoksien sekoiluja kabbalan ja budhan kanssa . Kultapatsaita on aina ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko siellä seuroissa mitään tarjoilua vai pitääkö olla omat eväät ja juomat
Kahviosta voi ostaa syötävää ja juotavaa
Ei ole varmaan kovin hygienisia eikä ammattitaidolla tehtyjä. Onko edes tarkastaja käynyt? Ilmaispalkalla tehtyjäkin ja työllistetty vaan sukulaisia.
En mä voi ku mul on korvakorut . Jeesus ei sovittanut korvakoruja .
Täällä olen kovasti Herralta kysellyt, että mistähän minä löytäisin hyvää uskovaa seuraa. Koska en ole löytänyt ystävän poislähdön jälkeen. Itsellä on aina ollut ystäviä ja seuraa, kun vielä elin maailman asioissa. Seurakunnista en ole löytänyt ihmistä, joka minusta pitäisi ja josta itse pitäisin niin paljon, että haluaisin asioitanikin jakaa jonkun kanssa. Netti ja penkissä yksin istuminen ei riitä elämän mittaiselle matkalle.
Vierailija kirjoitti:
Täällä olen kovasti Herralta kysellyt, että mistähän minä löytäisin hyvää uskovaa seuraa. Koska en ole löytänyt ystävän poislähdön jälkeen. Itsellä on aina ollut ystäviä ja seuraa, kun vielä elin maailman asioissa. Seurakunnista en ole löytänyt ihmistä, joka minusta pitäisi ja josta itse pitäisin niin paljon, että haluaisin asioitanikin jakaa jonkun kanssa. Netti ja penkissä yksin istuminen ei riitä elämän mittaiselle matkalle.
Oletko käynyt seuroissa rauhanyhdistyksellä?
Varmaan joka paikassa voi mennä hetki, että tutustuu toisiin. Kannattaa mennä rohkeasti toimintaan mukaan <3
Yt, Maria
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrätte, että kun tämä "Maria" puhuu uskovaisista, niin hän tarkoittaa vain ja ainoastaan vanhoillislestadiolaisia, ei ketään muita. Oppi on ahdas ja tiukka, keitään muita ei hyväksytä.
Mikä lienee jäsenkato käynnissä, kun täällä täytyy ihmisiä houkutella.
Kuunteleminen on vapaaehtoista, niin myös keskustelun lukeminen. Ei ole mikään pakko mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrätte, että kun tämä "Maria" puhuu uskovaisista, niin hän tarkoittaa vain ja ainoastaan vanhoillislestadiolaisia, ei ketään muita. Oppi on ahdas ja tiukka, keitään muita ei hyväksytä.
Kuunteleminen on vapaaehtoista, niin myös keskustelun lukeminen. Ei ole mikään pakko mitään.
Se on ihan hyvä kertoa muutamia perusasioita tuosta lahkosta ihmisille, jotka siitä eivät välttämättä mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan hyvä kertoa muutamia perusasioita tuosta lahkosta ihmisille, jotka siitä eivät välttämättä mitään tiedä.
Nythän he voivat omin korvin kuunnella. Älä sinä tule ”rikkinäistä puhelinta” leikkimään siihen väliin.
Tänä vklp kesäseurat Ranualla.
Ranuan opistoseurat 2026
Vuonna 2026 Ranuan opistoseurat järjestetään 24.–26.7.2026.
Opistoseuroissa vuonna 2025 seuravieraita oli enimmillään yli 22 000.
Opistoseuroihin odotetaan tänä vuonna noin 20 000 seuravierasta.
Tapahtuman aikana pidetään yhteensä 22 seurapuhetta eli Raamatun sanomaan perustuvaa saarnaa. Opistoseurojen ohjelmassa on myös pyhäkoulu, raamattuluokka, erityisesti nuorille suunnattu puheenvuoro ja iltakylä, neljä laulutuokiota sekä opistokuulumisia.
Opistoseurat järjestetään pääosin vapaaehtoisvoimin. Seurojen aikana tehdään noin 2200 työvuoroa. Lisäksi järjestelyistä vastaavissa toimikunnissa ja eri vastuutehtävissä on kymmeniä ihmisiä.
https://ranua.opistoseurat.fi/