Nukahtanut kuski ja kolme ei huomaa?
Auto ajautui hitaasti vastaantulevien kaistalle, kolme matkustajaa huomannut mitään?!
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Pököpäät nyt ei yleensäkään kykene huomoimaan mitä ympärillä tapahtuu, ei aivokapasiteetti riitä siihen.
Harmi että sinä et ollut kyydissä. Olisi sekin onnettomuus väistetty.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nukkui?
Tai tuijotti kännyköitään. Tosi usein näkee kuskinkin katseen olevan kännykässä eikä muun liikenteen seuraamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Muilla nenu kiinni kännykässä, ei huomaa mitä ympärillä tapahtuu
Ja se on matkustajalle aivan sallittua. Kuski vastaa auton ajamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että on paljonkin ollut aikaa kyytiläisten huomata, reagoida ja kuskin herätä?
Kyllä olisi, jos auto hitaasti ajautui vastaantulevien kaistalle ja olisi se vastaantulevakin painanut äänimerkkiä, elleivät hekin nukkuneet. Olen itse herättänyt torkahtaneen kuskin, kun auto alkoi ajautua tien sivuun ja itse olen torkahtanut siten, että alkoi reunasora ropista ja pelkääjän paikalla istunut huudahti, vaikka oli puhelimella.
Eräs työkaverini nukahti Kehäkolmosella neljän ruuhkassa kotiin mennessä. Onneksi sillä oli vänkäri hereillä joka läimäisi sitä poskelle niin että varmasti kuului auton ulkopuolelle.
Onko missään ollut, minkä ikäisiä lapsiksi mainitut olivat? Vanhempien on uutisoitu olleen kuusikymppisiä. Harvoin sen ikäisillä on muita kuin aikuisia lapsia.
Takapenkiltä on vaikea tehdä mitään, jos kuski nukahtaa rattiin, mutta apukuskin paikalla olevan pitäisi reagoida. Itse on ollut kahdesti tilanteessa, jossa kuski nukahti rattiin. Toisella kertaa kuski heräsi huudahdukseen ja toisella kertaa jouduin itse tarttumaan rattiin, jotta auto ei olisi suistunut tieltä. Kyseessä oli tilanteet, joissa olin äitini kyydissä, äitini autossa. Äitini oli väsynyt, mutta ei antanut kenenkään muun ajaa. Ei edes näiden rattiin nukahtamisten jälkeen.
Ihmiset voisivat olla vähän nöyrempiä, ja vuorotella siinä kuka ajaa, jos itse alkaa väsyä. Taukoja tulee myös pitää, voi pysähtyä vaikka nukkumaan 20 minuutiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käyttää ajaessa sitä halpaa korvan päälle laitettavaa laitetta, joka hälyttää heti kun pää alkaa laskeutua alaspäin. Se maksaa alle kympin.
Luen eka kertaa tällaisesta laitteesta. Mikä sen nimi mahtaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Poliisin mukaan auto siirtyi hitaasti vastaantulijan puolelle. Eli ilmeisesti kuski nukahti. Tämä on lohduttavaa, koska itsetuhossa ratti käännettäisiin nopeasti vastaantulevan keulaan.
En voi ymmärtää... Hitaasti!
Miksei se jäteauto vaikka tehnyt äkkijaerutusta ja pysähtynyt.... Törmäysvoima pienempi.
Missä se uutinen, jossa hidas vauhti kerrotaan!
Olenko muistamassa sen ekan uutisen väärin, kun muistan että siinä sanottiin kummallakin olleen vauhtia paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitaasti on suhteellinen käsite. Ei siinä kuitenkaan puhuta korkeintaan kuin kymmenistä sekunneista.
Useimmat onnettomuudet tapahtuvat mikronukahtamisen aikana. Ei siis niin, että ihminen vetelisi edes minuuttiakaan ratissa sikeitä ennen kuin alkaa tapahtua.
Itsellä on sattunut näitä mikronukahtamisia pari kertaa. Kamala tunne, kun havahtuu. Onneksi mitään onnettomuutta ei ole tapahtunut.
Niin, no todistajanlausuntoja ollut vaan useampi jonossa ajamisesta pidemmältä ajalta, niin luulisi jonkun auton sisälläkin jossain vaiheessa kiinnittävän huomiota. Mutta ei kai sitä voi eikä jaksa, liian vaikeaa, ja sitten saa tuta seuraukset.
Varmaan aivoverenvuoto tai diapetes . Taju menee hetkessä. ( Joskus on joku meditoinut ajaessa ja vajonnut ilmestyksiin elikkä hurmoksessa ja ajanut ojaan ).
Tajunnan tason lasku tapahtuu sairauskohtauksessa.
No, tässäpä taas aloittajalle yksi maailman tapahtuma, jota voi pohtia koko lopun elämäänsä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nukkui?
Tai tuijotti kännyköitään. Tosi usein näkee kuskinkin katseen olevan kännykässä eikä muun liikenteen seuraamisessa.
Tuskin kaikki olisivat niin intensiivisesti katsoneet kännykkää.
Kuskin vieressä matkustavan kannattaisi aina seurata liikennettä. Mutta nukahtamiselle ei aina voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Hei miten niin hitaasti....
Oliks jokin hidaste kun kuski yks kaks yllättäen putoaa uneen...
100 km/h onko hitaasti?
Diapetes aiheuttaa myös näön sumenemista silloin kun verensokeri vaihtelee .
Täysin tarpeeton ketju. Menkää vaikka lenkille. 🥱
Voi olla tai nukkuivat. Ei siinä seuraa kuskin toimia.