Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukahtanut kuski ja kolme ei huomaa?

Vierailija
20.07.2026 |

Auto ajautui hitaasti vastaantulevien kaistalle, kolme  matkustajaa huomannut mitään?!

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muilla nenu kiinni kännykässä, ei huomaa mitä ympärillä tapahtuu

Voi olla tai nukkuivat. Ei siinä seuraa kuskin toimia.

Vierailija
22/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pököpäät nyt ei yleensäkään kykene huomoimaan mitä ympärillä tapahtuu, ei aivokapasiteetti riitä siihen. 

Harmi että sinä et ollut kyydissä. Olisi sekin onnettomuus väistetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nukkui?

Tai tuijotti kännyköitään. Tosi usein näkee kuskinkin katseen olevan kännykässä eikä muun liikenteen seuraamisessa.

Vierailija
24/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muilla nenu kiinni kännykässä, ei huomaa mitä ympärillä tapahtuu

Ja se on matkustajalle aivan sallittua. Kuski vastaa auton ajamisesta.

Vierailija
25/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että on paljonkin ollut aikaa kyytiläisten huomata, reagoida ja kuskin herätä?

Kyllä olisi, jos auto hitaasti ajautui vastaantulevien kaistalle ja olisi se vastaantulevakin painanut äänimerkkiä, elleivät hekin nukkuneet. Olen itse herättänyt torkahtaneen kuskin, kun auto alkoi ajautua tien sivuun ja itse olen torkahtanut siten, että alkoi reunasora ropista ja pelkääjän paikalla istunut huudahti, vaikka oli puhelimella.

Vierailija
26/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs työkaverini nukahti Kehäkolmosella neljän ruuhkassa kotiin mennessä. Onneksi sillä oli vänkäri hereillä joka läimäisi sitä poskelle niin että varmasti kuului auton ulkopuolelle.

Vierailija
27/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko missään ollut, minkä ikäisiä lapsiksi mainitut olivat? Vanhempien on uutisoitu olleen kuusikymppisiä. Harvoin sen ikäisillä on muita kuin aikuisia lapsia.

Vierailija
28/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takapenkiltä on vaikea tehdä mitään, jos kuski nukahtaa rattiin, mutta apukuskin paikalla olevan pitäisi reagoida. Itse on ollut kahdesti tilanteessa, jossa kuski nukahti rattiin. Toisella kertaa kuski heräsi huudahdukseen ja toisella kertaa jouduin itse tarttumaan rattiin, jotta auto ei olisi suistunut tieltä. Kyseessä oli tilanteet, joissa olin äitini kyydissä, äitini autossa. Äitini oli väsynyt, mutta ei antanut kenenkään muun ajaa. Ei edes näiden rattiin nukahtamisten jälkeen.

Ihmiset voisivat olla vähän nöyrempiä, ja vuorotella siinä kuka ajaa, jos itse alkaa väsyä. Taukoja tulee myös pitää, voi pysähtyä vaikka nukkumaan 20 minuutiksi.

Vierailija
29/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käyttää ajaessa sitä halpaa korvan päälle laitettavaa laitetta, joka hälyttää heti kun pää alkaa laskeutua alaspäin. Se maksaa alle kympin.

Luen eka kertaa  tällaisesta laitteesta. Mikä sen nimi mahtaa olla.

Vierailija
30/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisin mukaan auto siirtyi hitaasti vastaantulijan puolelle. Eli ilmeisesti kuski nukahti. Tämä on lohduttavaa, koska itsetuhossa ratti käännettäisiin nopeasti vastaantulevan keulaan.

En voi ymmärtää... Hitaasti!

Miksei se jäteauto vaikka tehnyt äkkijaerutusta ja pysähtynyt.... Törmäysvoima pienempi.

Missä se uutinen, jossa hidas vauhti kerrotaan!

Olenko muistamassa sen ekan uutisen väärin, kun muistan että siinä sanottiin kummallakin olleen vauhtia paljon.

Vierailija
31/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitaasti on suhteellinen käsite. Ei siinä kuitenkaan puhuta korkeintaan kuin kymmenistä sekunneista.

Useimmat onnettomuudet tapahtuvat mikronukahtamisen aikana. Ei siis niin, että ihminen vetelisi edes minuuttiakaan ratissa sikeitä ennen kuin alkaa tapahtua. 

Itsellä on sattunut näitä mikronukahtamisia pari kertaa. Kamala tunne, kun havahtuu. Onneksi mitään onnettomuutta ei ole tapahtunut.

Vierailija
32/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no todistajanlausuntoja ollut vaan useampi jonossa ajamisesta pidemmältä ajalta, niin luulisi jonkun auton sisälläkin jossain vaiheessa kiinnittävän huomiota. Mutta ei kai sitä voi eikä jaksa, liian vaikeaa, ja sitten saa tuta seuraukset.

Vierailija
33/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aivoverenvuoto tai diapetes .   Taju menee hetkessä.   ( Joskus on joku meditoinut ajaessa ja vajonnut ilmestyksiin elikkä hurmoksessa ja ajanut ojaan ).  

Vierailija
34/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajunnan tason lasku tapahtuu sairauskohtauksessa.  

Vierailija
35/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tässäpä taas aloittajalle yksi maailman tapahtuma, jota voi pohtia koko lopun elämäänsä!

Vierailija
36/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nukkui?

Tai tuijotti kännyköitään. Tosi usein näkee kuskinkin katseen olevan kännykässä eikä muun liikenteen seuraamisessa.

Tuskin kaikki olisivat niin intensiivisesti katsoneet kännykkää. 

Kuskin vieressä matkustavan kannattaisi aina seurata liikennettä. Mutta nukahtamiselle ei aina voi mitään. 

Vierailija
37/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapen puute selvästi .  

Vierailija
38/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei miten niin hitaasti....

Oliks jokin hidaste kun kuski yks kaks yllättäen putoaa uneen... 

100 km/h onko hitaasti?

Vierailija
39/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapetes aiheuttaa myös näön sumenemista silloin kun verensokeri vaihtelee .  

Vierailija
40/64 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin tarpeeton ketju. Menkää vaikka lenkille. 🥱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi