Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*HUHTIKUISET 2007 vko 21*

22.05.2007 |

edellinen pino:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10313507&p=4&tmode=1&smod…

En löytänyt uutta pinoa, joten laitoin sellaisen alkuun...

Missä kaikki luuraa???

Meilläkin on tämä koneella istuminen kyllä vähentynyt tuntuvasti kun on tosiaan tota hommaa kahden lapsen kanssa ihan kiitettävästi, mutta aina välillä käyn lukemassa kuulumiset ja neiti syö tässä samalla. Koitan käyttää nämä syöntihetket hyväksi näin tai sitten lukemalla lehdet ja katsomalla " pakolliset" tv-ohjelmat samalla. Muuten ei ehdi.

Meillä menee vauvan kanssa oikein hyvin. Rintamaito maistuu ja nukkumiset menee jo vähän pidemmissä pätkissä. Vaunuissa viihtyi pari tuntia sujuvasti kun kävin shoppailemassa uutta mekkoa nimiäisiä varten. Muuten ollaan aika vähän oltu muualla kuin kotimaisemissa. Alkaa jo vähän nämä seinät ahdistaakin, jotain pitäis keksiä... Tämä on niin erilaista kuin silloin esikoisen vauva-aikana, helpompaa. Nyt ei tarvi ihmetellä kun homma on jo tuttua ja osaan tulkita vauvaa paremmin. Uskallan lähteä uloskin ihan eri tavalla. Esikoinen vaan hankaloitta tilannetta jossain määrin kun uhma on välillä vaikeasti hallittavissa ja kasvatusoppeja tässä miehen kanssa vasta kunnolla opetellaan. No onneksi sekin joskus helpottaa -ja sitten tulee taas uusi vaihe, mutta sellasta se on.

Nimiäiset meillä on ensi kuun puolivälissä, kutsut lähteneet ja vieraita tulee n.25 henk. Toivottavasti on aurinkoista, että saadaan olla ulkona, muuten voi käydä meillä täällä vähän tilat ahtaiksi. Äitini lupasi auttaa ja tehdä kakun, loput tarjoilut haen ihan kaupasta, en aio stressata kun siitä menee vaan hermot ja juhlat pilalle. Nimi on jo käytössä ja kaikille mieleinen. Tuntuu mukavalta kutsua vauvaa nimellä, hänestä on tullut jotenkin enemmän oma persoonansa sen myötä.

Nyt ruokaa perheelle =)

crisantemo ja neiti 1kk

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli vauvan neuvola ja lääkäri. Tyttö on nyt 5 vko ja 4pv vanha ja painoa 5110g (syntyessä 3290g), pituutta 56,5cm (49cm) ja päänympärys 37,5cm (34cm) eli kovaa vauhtia kasvaa! Kaikki kunnossa muutenkin.

Pikkuinen on aika helppo tapaus, isoveli vaan vaatii niin paljon huomiota ja tekemistä, että niinä päivinä kun mies on töissä niin tuntuu että mulla loppuu hermot pojan suhteen. Ja kun neitikin on oppinut korottamaan ääntään jos mitään ei tapahdu kitinän ansiosta. Ei vaan pysty repeämään kahtia! Täytyy toivoa, että toi uhma jo vähitellen laantuisi. Ollaan onneksi opittu käsittelemään poikaa -uhmassaan siis- jo aika hyvin, joten normaalisti pahimmilta tilanteilta pystytään välttymään (maahan heittäytymiset kassalla jne...), mutta väsyneenä ei vaan aina jaksa/kykene.

Tyttö antoi ensi hymynsä viime perjantaina. Katsoi mua silmiin ja kun hymyilin niin hän katsoi suutani ja hymyili takaisin. :) ihanaa. Ensimmäiset seurustelutuokiot ollaan myös vietetty, tosin seurustelu on aika yksipuolista vielä, mutta äidin jutut tuntuu kovasti kiinnostavilta. Silmiin tapittaa ja hölmistynyt ilme päällä.

Sylissä viihtyvää tyyppia on kaveri, joten rintareppu on kova sana ja hartiat jumissa. Liinaa en ole vielä jaksanut käyttää, se olisi kyllä selälle parempi, muttakun en oikeen osaa kun yhden sidonnan joka toimii ja sitä voi käyttää vasta kun vauva osaa pitää päätään kunnolla pystyssä (Yritin kehtosidontaa mutta meiltä molemmilta meni hermot heti). Mitään ei sitten voikaa tehdä kunnolla kun tyttö on koko ajan sylissä. Mobilen perhosia on jaksanut pari kertaa hetken seurata, mutta vaan jos laulun laittaa soimaan, muuten lelut ei oikeen vielä toimi.

Oma olo on ollut ihan ok. Normaalia väsymystä ja hermojen kiristelyä, mutta yritän parhaani. Painoani en tiedä kun emme omista vaakaa. Kaikki ei ole lähtenyt, koska mitkään housut ei mene reisiä ylemmäs. Erittäin masentavaa. Ja ärsyttävää, kun ei ole mitään vaatteita! Käytän edelleen äitiyshousuja. Aloitin viime viikolla karkki/herkku-lakon, koska muuten tästä ei tule yhtään mitään. Lauantaina söin jätskin kun oltiin retkellä, mutta muuten jätin karkit ja keksit kaappiin kummittelemaan. Ja hirveet vieroitusoireet iski heti! Miten voi olla niin vaikeeta elää ilman suklaata ja jäätelöä?! Ihan tuskaa. Tahtojen taistelua. Mutta on näköjään aika hyvä kannustin kun ajattelee kaikkia niitä kalliita vaatteita jotka ei mene päälle tuolta kaapista -tai viimeitään se miltä näyttää uusissa bikiineissä... Jumppasin silleen rauhallisesti tossa viime viikolla kun telkkarista tuli se jumppa ja siinä sopivasti keskivartalon lihaksia jumpattiin. Olin siitäkin vähästä ihan jumissa ja kipeä pari päivää. No jostain se on aloitettava.

Nyt tytsi haluaa seurustella, joten poistun sohvalle hänen kanssaan.

crisantemo ja tyttö n. 1 ja 1/2 kk

Vierailija
22/30 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen pojan 2kk lääkärineuvola ja oli pikku-ukko kasvanu kovasti=)

Nyt 6020g ja 57cm..paksukainen on tuo poika.Illalla ei oo meinannu maito riittää,poika huutanu nälkäänsä,mutta pakkasesta oon vielä lypsyä saanu otettua lisäksi.kohta rupeen antaa korviketta ja sitten kuukauden päästä velliä kokeilemaan ruvetaan.Kaikki oli lääkärissä ok.Pojalla on jo 2viikkoa ollu nenä tosi tukossa,siitä asti kun sai flunssan,ja häiritsee nukkumistakin=(poika herää keskenunien kun nenä menee tukkoon,ja sit karjuu kiukkuissaan.Sängynpääty ylhäällä,keittosuolatipat yms.käytössä mut ei hyötyä.Lääkäri tarkasti korvat,ja ei ollu tulehtuneet,mutta pitää käydä ens viikolla niitä vielä uudestaan näyttämässä.

Mulla oli tippunu paino,ja kävin heti ostaa itelleni herkkuja,tosi tiukkaa linjaa oon pitäny syömisten suhteen ja lisäksi pitkiä lenkkejä vauvan kanssa.Alkaa vihdoin tehoomaan.Kuitenkin jotain syötävä ihan imetyksen takia.

Ristiäisiä oon järjestelly ne meillä sunnuntaina..oispa jo ohi=(

Nyt otetaan maitohörpsyt ja lähetään kauppaan kävelemään=)

Huiskutin ja poika jo 2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa olleet ahkeria kirjoittajia :)

Ja ihana kuulla mös Beatituden kuulmisia :)

Jonzkulle voimia isänsä suhteen, tosi kurjaa :( Joo katotaan mahtaako neideistä tulla kaimoja kun tuntuu asiat menevän niin samalla kaavalla :) Lauantaina olisi sitten ristiäiset, ja ihan suht hyvällä mallilla on järjestelyt. Onneks on auttajia :) Itse päätin väsätä piltipurkeista tuikkukippoja ja maljakoita ja huomasin että niitä pitää olla 40, apua, mitä mahtoi päässä liikkua.. Kirkossa pidetään ristiäiset, saa sitten kahvittaa siinä samassa. Sieltä saa kupit ja muut astiat niin ei tarvitse sellaisia miettiä eikä kotona hiki hatussa siivoilla :) Eilen tosin sain tehtyä kotona suursiivouksen (pitkästä aikaa..) kun anoppi haki lapset ulos.

Ihanaa kun neiti on alkanut urakalla hymyilemään, ja vähän tulee pieniä juttujakin jo :) yöt menee noi 3h pätkissä ja sitten hetki imetystä ja takaisin nukkumaan. Kaikenkaikkiaan on hyvin mennyt :)

Vierailija
24/30 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla että on edes joku muukin vain osittain imetyksellä. Meillä oli alusta asti hankaluuksia ja oma mieli on ollut tosi paha, koska halua täysimetykseen olisi ollut. :( Joten jos joku tuntee yhden yön takia olevansa huono äiti mä oon kai tosi surkee... (suomii itseään)

Mutta täytyy ajatella että onneksi edes osittain ettei menettänyt tätä kokemusta kokonaan!

T. Mykyrä

Vierailija
25/30 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerenny aikasemmin kun aloittaa lukemisen niin jo jompi kumpi likoista jotain haluaa..

Nyt esikoinen 2v3kk mummilla hoidossa. Vaari vei aamulla kun lähti raksalle hommiin. Ihanan rauhallista!

Vauva voi ja kasvaa hyvin. Rytmiä ei tosin ole viellä minkään näköistä mutta ehkäpä se sieltä löytyy.. Meillä tissimaidolla mennään ja luovutankin päksiin sitä! Kova pulauttelija tuo tyttö!

Paremmalla ajalla lisää

Vierailija
26/30 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan taas valvottu yö, ei suinkaan huutaen (tällä kertaa) vaan muuten vaan telkuten. Tämä alle 2kk vauva pitää meitä molempia hereillä jutellessaan ja " ölistessään" omassa sängyssään. Välillä öhki ja röhki ja muuten vaan tuhisi :=0, ilmeisesti alkaa olla liian valosaa, kun meille käy aamuauringon säteet suoraan makuuhuoneen ikkunaan ja illallakin on vielä valosaa, niin ei raukka tiedä millon pitäs oikeasti nukkua. tämä lähteekin tästä verhokauppaan ostamaan pimennysverhoja, että saa edes jotenkuten huijattua yöunille. Nyt onkin sitten vedelly pikku pätkiä unta pitkin päivää, joten ei mahda unta riittää taas ensi yöksi..

Tämä meidän eläjä on muutenkin uskomaton äiti-vahti. ei kertakaikkiaan ole kertaakaan vahingossakaan nukahtanut iltaunille ilman minua. en ole kertaakaan saanu isännän kanssa iltaa (edes erittäin myöhäistä iltaa..) viettää, kun tällä on joku 6 aisti, millon tietää että äippä häippäsi makarista, samoin on aamulla. vaikka normaalisti nukkus 9 ja ite herään seittämältä, hiippailen hiirenhiljaa kahvin keittoon, jotta jos edes joskus saisi lukea vähän aamulehteä rauhassa ja juoda kupin kahvia, niin ei ole vielä tähän päivään mennessä onnistunut!

meillä eletäänkin sellasta rytmiä (siis noin niinkun pääsääntösesti), että käydään nukkumaan 23-1 maissa, heräillään 2-5 krt syömään, aamulla noustaan 9-11 maissa ja päikkärit n. 11-13 välillä n. 2-4h loppuilta meneekin sitten pikku tirsoja vedellessä (n.15-30min). nuokin yhdet pidemmät päikkärit vaativat vaunuttelua n. tunnin ajan, ennen kuin nukahtaa sikeään uneen. Tämän ikäisten pitäisi nukkua n. 16h, se ei ole tullu varmaan vielä kertaakaan, kaikki pikku unipätkät mukaanluettuina, täyteen sairaalasta paluun jälkeen.

olen opetellu tässä liinan käyttöä, ja alkaa pikkuhiljaa tottua, niin äiti kuin lapsikin, tähän. Minua vain pelottaa hirveästi se, että kompastun tms. jos jonnekkin kaupungille tms. lähtee?! muuten on kyllä ihan kiitettävä kapistus, saa kädet vapaaksi, kuten nytkin tähän koneelle.

mutta taitaa nyt alkaa olla jo nälkä! siis lapsella!

nimimerkillä tulipas sekavaa tekstiä näin puolinukuksissa...

Vierailija
27/30 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vain mainostamassa, huhtikuisille myös suljettu yhteisö: http://groups.msn.com/Huhtikuiset07

Hakemusta vaan ja sitten esittäytyminen parin viikon sisään :)

Vierailija
28/30 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä kauanko ehtii kirjoittaa ennenkuin joku lapsista heräilee. Meillä on sisko perheensä kanssa Amerikasta asti käymässä ristiäisten vuoksi ja lisättiin vielä yksi alle 3v tähän sekavaan yhtälöön. Vähän on hermot koetuksella kun oma 2,5 v tönii serkkuaan ja tekee kiusaa vähän väliä. On raukan elämä vähän epäreilua nyt kun eka tuli vauva ja nyt vielä pieni serkkutyttö ja pitäis jakaa leluja eikä yhtään tekis mieli.. Ja vaikka miten yritetään vuorotellen antaa huomiota ei mikään tunnu riittävän..

Vauva on onneks yhä tosi rauhallinen tapaus. Heräilee aamulla 8 kieppeillä, valvoo tunnin tai pari ja nukkuu taas 2-3 tuntia. Sit syödään ja seurustellaan taas ja nukutaan taas pitkä pätkä. Iltaunille käy klo 22-23 ja nukkuu neljään asti, syö ja nukahtaa taas.

Neuvolassa käytiin viime viikolla, painoa oli tullut kilo kuussa ja pituutta 3,5cm. Alotuspaino 2860g, pituus 47cm, nyt 4100g ja 53,5cm.

Ihanaa kun ei oo enää niin linnunpoikasen näkönen ;)

Ristiäiset on huomenna. Päässä on selvät suunnitelmat, toteutus vähän hirvittää kun tätä meininkiä on nyt niin ettei siivoamaan ehdi. Kaikki oon kirjottanu ylös jos muisti pettää ja se varmaan pettää jossain vaiheessa :) Ja apuja saan miehen siskolta ja omalta ettei yksin mitään tarvii tehdä.

Pakko mennä nyt kiskomaan toi esikoinen ylös. Nukkuu vielä kun meni eilen niin pitkään kun oltiin liikenteessä.

marie ja prinsessa 2kk tasan

Vierailija
29/30 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille. Olipas kiva lukea teitin ja vauvojen kuulumisia. Itellä pitäny niin hoppua etten kovin usein koneelle kerkiä. Isäntä oli työreisussa viime viikonvaihteessa kolme päivää ja onneks mun äiti oli toisina käsinä täällä auttelemassa esikoisen ja vauvan kanssa. Äsken taasen sanottiin isukille heipat kun se singhti aasiaan, tulee kyllä onneks jo tiistai-illaks kotiin, mutta onhan tässä taas savottaa yksin. Mun äiti on kyllä korvaamaton, lupas tulla taas huomisiltana tänne ja olla tiistaihin, äiti on vuorotteluvapaalla ja sen takia joutaa:).Isukkia vaan tulee aina ikävä....mut se tuo kivoja tuliaisia;).

Meidän pikku-neiti on omaksunu sellasen " rytmin" että heräilee aamulla puol kaheksan-kaheksan maissa, käy sitte nukkumaan päikkäreitä yheksän ja kymmenen välillä, nukkuu kolmisen tuntia ja sitte ilapäivä/ilta ottaa parit max tunnin unet, nukkumaan käydään kymmenen maissa ja yöllä syö kerran tai joskus kahdesti. Olen tosi tyytyväinen et näin hyvin mennään, koska tuo esikko aikanaan kyllä heräs parin tunnin välein yölläki syömään...

Pikkuhiljaa alkaa huhtivauvat saamaan nimiä, meillä ristiäiset kahden viikon päästä ja nimi on salassa sinne asti kaikilta. Ens viikonloppuna olis serkun häät ja ne onki sitte ekat isommat kekkerit tän neidin kanssa;).

Mutta mä jatkan neidin kanssa syöpöttelyä. Voikaaha hyvin ja jakseluja kaikille.

Inkkarityttö ja typy 8vkoa

Vierailija
30/30 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki HUHTImammat on?????

Tulkaa nyt ihmeessä joku ees kertomaan kuulumisia.

Meillä kaikki ennallaan. Isäntä lähti reissuun tänään eli nelistään ollaan.

Lapset nukkuu ja rauha on maassa.

Ens keskiviikkona mulla on jälkitarkastus ja ens lauantaina on ristiäiset. Nimi päätettiin eilen.

Eipä muuta..

t. jonzku80 ja " Justiina" 6vko3pvää