Millä sinua peloteltiin pienenä
Tajusin tämän vasta 38 vuotiaana eilen. Olisi pitänyt koskea muutamaan lasivillan palaseen ja mietin heti mitä hanskoja käyttää koska se on sitä pahamaineista kutitusvillaa :D Vanhemmat rakensi taloa lapsuudessani, joten sieltä varmaan se trauma.
Samoin ruusunmarjalla oli joku kutitusvaikutus ja sehän sai lapsen kauhun valtaan.
Kommentit (80)
Mustalla miehellä. Sit ku näin ekan niin ei se niin pelottava ollutkaan.
Omenan siemenillä. Kuulema kasvaa puu mahaan, jos syö
Että äiti kuolee, jos kuormitan häntä huolillani/ itken.
Vierailija kirjoitti:
Peräsuolen laskeumalla.
Sinulla sitä ei ole ainakaan, kun on näköjään tuon suolen nousema. Se on noussut päänuppiin asti.
Sillä etten tule pärjäämään, jos en ole reipas yms.
Sinut myydään mustalaisille jos et oo kunnolla😅
No ei koskaan myyty.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairasta. Olen pahoillani. Onko tästä kauan? AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairasta. Olen pahoillani. Onko tästä kauan? AP
30-40 vuotta.
Romaneilla. Äiti sanoi, että nappaavat jos en ole kiltisti. Isoveljen nappasivatkin ja hän tuli takaisin viikkojen päästä
Eli eihän teitä peloteltu oikeasti ainoa mikä oli pelottavaa oli kuolema ja luoti.
AIDSilla ja niillä mainituilla mustalaisilla, kasvatuslaitoksella ja lastenkodilla. Olin aina todella kiltti lapsi, joten tuohon ei olisi ollut mitään syytäkään. Olen syntynyt 1980-luvulla, ilmeisesti se oli aikansa vanhempien pelottelukeino lapsille, joita eivät kaiketi olisi edes halunneet. No nyt on saatu mitä haluttiin, kun en ole pitänyt yhteyttä kohta kahteenkymmeneen vuoteen. Jos haluaa pitää lapset elämässään, ei varmaankaan olisi kannattanut uhkailla antavansa lapsensa pois.
Peloteltiin m-u-s-t-a-l-a-i-s-i-l-l-a, että annetaan niiden matkaan jos en käyttäydy.
Fyysisellä väkivallalla, jos rikon annettuja sääntöjä. Remmiä antoivat monta kertaa perkele.
Ei peloteltu, mutta helposti uhkailtiin tukkapöllyllä ja selkäsaunalla. Isompana sitten kotoa pois ajamisella.
Mamiksia olitte jos nakki ja näkki vie, olette ilmeisesti kaupunki pellejä joissa lapsuuden vietitte, eikö kukaan sanonut, heitän teidät parvekeelta taikka talonmies juottaa teille pirtua raakana.
Lastenkotiin jättämisellä.
Olin se koulun kympin tyttö. Partiolainen, pianon- ja viulunsoittaja jne.
Mutta mikään ei tuntunut riittävän.
Kuvassa äiti. Empatiakyvytön vain 14 vuotta vanhempi isäpuoli.
Vierailija kirjoitti:
AIDSilla ja niillä mainituilla mustalaisilla, kasvatuslaitoksella ja lastenkodilla. Olin aina todella kiltti lapsi, joten tuohon ei olisi ollut mitään syytäkään. Olen syntynyt 1980-luvulla, ilmeisesti se oli aikansa vanhempien pelottelukeino lapsille, joita eivät kaiketi olisi edes halunneet. No nyt on saatu mitä haluttiin, kun en ole pitänyt yhteyttä kohta kahteenkymmeneen vuoteen. Jos haluaa pitää lapset elämässään, ei varmaankaan olisi kannattanut uhkailla antavansa lapsensa pois.
Aids on pelottava. Ei se kuitenkaan voita super AIDSia. Kerromme siitä lapsellemme jatkuvasti, jotta hygienia pysyy kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Ei peloteltu, mutta helposti uhkailtiin tukkapöllyllä ja selkäsaunalla. Isompana sitten kotoa pois ajamisella.
Juu. Selkäsaunalla. Ja 3v oli remmi ollut huitomassa ym.
Jumala heittää kuuman kiven niskaan tai jos syö viinirypäleen siemeniä vatsasta kasvaa viinipuu.
Mietin että oliko ruusunmarjat niin arvokkaita että niihin ei saanut koskea ”kutitusvaaran”takia, ei niitä ikinä kyllä kerättykään. Sinne jäivät räksän syötäviksi. Surullisia asioita tullut myös, ei haittaa kiitos niistäkin. Ap