Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

B-hepatiittirokotetutkimus??

22.05.2007 |

Onko ketään, joka on mukana B-hepatiittirokotetutkimuksessa? Minulle tuli eilen kirje ko tutkimuksesta ja olen vähän kahden vaiheilla lähteäkkö mukaan vai ei. Sinäänsä en pelkää rokotteen aiheuttavan mitään haittoja lapselleni, lähinnä mietin sitä tutkimusklinikalla ravaamista kun siellä ilmeisesti tarvitsee aika usein käydä. Toisaalta suhtaudun myönteisesti näihin tutkimuksiin ja esikoisenkin kanssa olimme mukana rotavirusrokotetutkimuksessa, jossa lapsi sai ilokseni sitä aitoa tavaraa. Lisäksi B-hepatiittirokote olisi ihan hyvä ja tutkimuksessahan lapsi saa lisäksi pneumokokkirokotteen...

Kokemuksia kaipailen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mitään ihmeellisiä haittavaikutuksia. Ensimmäisen kerran jälkeen poika itkeskeli illalla, mutta lopetti pian sen jälkeen kun laitettiin suppo.

Nyt toisella kerralla ei edes itkeskellyt.

Niin, ja tosi hyvä että saa kalliin rokotteen ilmaiseksi. Kannattaa ehdottomasti mennä.

Vierailija
2/11 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko kyse samasta tutkimuksesta (asumme Espoossa). Rokotteita annetaan tässä tutkimuksessa 3 kertaa ja sitten käydään vielä verikokeessa.

Meille on annettu nyt 2 rokotetta eikä mitään sivuvaikutuksia ole ollut. Ja ei siellä nyt kokoajan tarvitse ravata vaan kahden kuukauden välein. Tässä tutkimuksessa oli minusta hyvä se, että kaikki saavat ns. " oikean rokotteen" ja verikokeella vielä varmistetaan, että vasta-aineita on.

En kadu että lähdimme mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten nyt en enää jaksa kirjoittaaa kattavasti. Meillä vauva on ollut siinä mukana ja kaikki on mennyt hyvin. Meillä ei muistaakseni kuulunut pneumokokkirokote mukaan.

Vierailija
4/11 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi rokotus on annettu, ei mitään sivuoireita. Huomenna on seuraava rokotus. Ei tosiaan ole mitenkään rasittavan usein tarvinnut käydä, parin kuukauden välein. Me vietetään niin reissaavaa elämää vauvan kaa, että kyseinen rokote on loistavaa olla lapsella.

Suosittelen siis mukaanmenoa, itse ainakin olen ollut tyytyväinen järjestelyjen joustavuuteen ja toimivuuteen.

Vierailija
5/11 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse jätin tuon tutkimuksen väliin. Mihin vauva tarvitsee B-hepatiittirokotusta? Eikö tuo tartu vain veri- tai limakalvokontakstissa? B-hepatiittiä ei siis voi saada juomavedestä ulkomailla.

Vierailija
6/11 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin jäänyt positiivinen kuva rokote tutkimuksesta.

Hoitajat ja lääkärit (asumme Tampereella) olivat todella ystävällisiä ja asiantuntevia, en varmaan olisi sellaista kysymystä keksinyt mitä he eivät olisi tietäneet vastausta.

Poika oli tavallista uneliaampi rokotus päivän mutta ei muuten ollut minkäänlaisia sivuoireita.

Vierailija
7/11 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjeessä nimittäin lukee, että vauvat saavat Comvax-rokotteen (Hib + B-hepatiitti) 2, 4 ja 12 kk iässä. Lisäksi Pneumokokkirokotteen 2, 4, 6 ja 12 kk iässä ja koska tuossa Comvaxissa on tuo Hib-rokote, joka kuuluu myös neuvolaohjelmaan ei neuvoloissa voida antaa rokotusohjelmaan kuuluvaa viitosrokotetta vaan sen sijaan käydään tutkimusklinikalla hakemassa 3, 5 ja 12 kk iässä nelosrokote (hinkuyskä, kurkkumätä, jäykkäkouristus ja polio). Eli meidän pitää mennä sinne klinikalle 2, 3, 4, 5, 6 ja 12 kk iässä ja lisäksi tulee se verikoe 13 kk ikäisenä.

No juu eli ravaamista tulee, mutta päätin kuitenkin, että lähdemme mukaan tutkimukseen.

Vierailija
8/11 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sillä B-hepatiitti todellakin tarttuu veriteitse ja on siis tavallinen IV-huumeiden käyttäjillä jne, mutta ei kuulu normaalin matkustelun riskeihin. Tietysti jos saa ulkomailla verensiirron, riski on olemassa (maissa joissa luovutettua verta ei perusteellisesti tutkita) mutta harvapa meistä verensiirtoa matkalla tarvitsee.

Katsoimme siis että tutkimukseen osallistuminen olisi turha vaiva paitsi lääkärikäynteineen niin myös turha kiusata pientä tarpeettomalla pistämisellä.

Rokotteen hintaa en tiedä, mutta lapsi harkitkoon aikuisena itse tarvitseeko sitä. Jos on varaa matkustella niin että rokotetta tarpeellisena pitää, on varmaan varaa myös rokotteeseen.

Vierailija
9/11 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kovasti pohdituttaa osallistuako vai ei. Sais sen rotarokotteen sitten ilmaiseksi.. Että jos on lisää kokemuksia/kommentteja niin sana on vapaa! :)

Mammis + Tiitiäinen 6 vkoa

Vierailija
10/11 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka rokotus saatiin eikä mitään oireita ole ollut. Tuosta tutkimusjutusta vielä sen verran että sen saa myöskin ilman mitään selityksiä sitten jättää kesken jos ei jostakin syystä halua jatkaa ja meille ainakin tarjottiin sitten vielä sellaista varmaa rokotusta, jos vasta-aineita ei ole kehittynyt tarpeeksi näiden rokotteiden jälkeen.

Tarpeellisuudesta vielä eli b-hepatiitti ei tosiaan tartu vedestä tms. Mutta ainakin minä haluan omalta osaltani varmistaa että vaikka lapseni viettäisi ns. kunnollista elämää (ei siis käytä huumeita tms.) isompana niin eipähän saa meidän tyttö ainakaan keneltäkään mieheltä tuota tautia " vahingossa" . En minä ainakaan vaatinut nuorempana keneltäkään mitään todistuksia terveydentilasta ennen kuin saatoin petiinkin kellistyä =)

Vierailija
11/11 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse edes verensiirtoa saada ulkomailla, riittää että joudut sairaalaan, niin on riski saada sieltä jo hepiitti ym. esim. likaisesta neulasta.

Tai saat jostakin terävästä esineestä viilloin ihan ulkona, mistä tiedät kuka viilsi itsensä juuri hetki sitten siihen samaan esineeseen ja oliko hänellä b-hepatiitti, hiv ym. Ei kannata nyt hysteeriseksi heittäytyä, mutta ei myöskään kannata tuudittautua liikaan hyväuskoisuuteen.