Ei rahaa, ei ruokaa, tukia leikattiin, en saa halvempaa asuntoa Kela pakottaa muuttamaan, kuka auttaa?
Kommentit (172)
Voi rakas ap, me elämme nyt vaikeita aikoja, me kaikki. Nyt on se hetki, kun olisi ihan tosi viisasta ottaa itse aloite ja auttaa toisia.
Meidän perheessä on aina autettu tarvitsevia, ainakin jos/kun pyydetään, toki kohtuuden rajoissa. Jos meidän nyt pitäisi löytää halpa asunto ja organisoida muutto, ilman rahaa, meillä olisi montakin ystävää auttamassa.
Koska: siellä mistä minä tulen, naapuriapu ei ole maksullista. Ja sitä on aina tarjolla.
Mutta OMA OSA PITÄÄ TEHDÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rakkaat sukulaiset ja ystävät...ehkä
Ne on kaluttu loppuun jo aikoja sitten ja jätetty maksamatta😅
Eli sukulaiset ovat kaluttu loppuun. Onko kyse siis kannibalismista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kelalle riitä että on hakenut asuntoja?
Ei riitä nykyään
Ap
Paljonko sun asunnon vuokra on siellä Helsingissä?
Miksi minun veronmaksajana pitäisi maksaa jos joku haluaa asua kalliissa asunnossa Helsingissä?
Vierailija kirjoitti:
Minä muutin toiselle paikkakunnalle, niin Kela rankaisi siitä muutosta niin etten saanut mitään tukia. Kun en älynnyt että pienellä paikkakunnalla olis pitänyt ottaa vieläkin halvempi asunto. Vaikka vuokra oli jo parisataa vähemmän kuin Helsingissä niin ovat kuntakohtaisia ne summat. No onneksi sain töitä, joten pelasti tilanteen. Mut kuukauteen ei ollut rahaa ees ruokaan! Kela on aivan hirveä! Oottakaas vaan irvailijat kun pilkka osuu omaan nilkkaan.
Niinh
Kelatäti
Varmaan ihan järkevää, jos ei ole ruokaa eikä rahaa. Hölmömpikin käsittäisi, mutta Gonala ei. ;D Jatka provoilua, se pitää ajatukset pois nälästä. Jano ei oo vissiin päässyt yllättämään... ; )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vain saa halvempaa asuntoa vaikka olen yrittänyt, yli 400 asuntoon hakenut mutta kukaan ei vuokraa minulle.
Asun Helsingissä ja vuokra menee yli Kela rajan.
Tämä on pakkotilanne koska minulla ei ole varaa ruokaan sitten!
Voiko valtio tosiaan jättää heitteille noin?
Joudunko varastamaan ruokaa?
ApOtat kämppäkaverin jakamaan niitä asumiskulujasi
En tule toimeen ihmisten kanssa
Ap
Muutat Sodankylään. Siellä ei ole paljoa ihmisiä ja vuokrat on halvat.
Etelään sinulla ei ole mitään tarvetta jäädä koska on samantekevää missä päin Suomea olet työtön. Samoin, kuten itse sanoit, et kaipaa ihmisiä joten nykyiselle asumapaikalle ei ystäviäkään.
Kela auttaa muutossa.
Vierailija kirjoitti:
Puppa auttaa 👴🏻🍺
Apn kysymyshän ratkesi jo tässä Mitä enää jankutatte ?
Vierailija kirjoitti:
Menisit töihin
Menisit sinä itse hallitukseen, menisit eduskuntaan, menisit lääkäriksi, opettajaksi, rappusiivojaksi. Mikset mene kauppaan hyllyttämään? No mikset jo aja bussia työksesi? Sen kun MENET vaan.
Mene mene mene mene mene mene töihin. Nerokas neuvo työttömälle tämän päivän Suomessa, Euroopan korkeimman työttömyysluvun maassa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun veronmaksajana pitäisi maksaa jos joku haluaa asua kalliissa asunnossa Helsingissä?
Perustele sinä alapeukuttaja miksi mun pitää maksaa toisen ylikallis vuokra?
Ei ap auta kukaan vaikka jankutat tätä satoja kertoja palstalla ! Menes nyt Konalanteini takaisin sinne ylilaudalle kelarottiesi pariin
Lappeenrannassa on vuokraovi.com ja oikotie
Vierailija kirjoitti:
Konala kånala suu kiinni
Öyhömystö eli persusto haluaa hiljentää köyhien äänen. Herjausta joka ikinen kerta, kun palstalla joku avautuu taloudellisesta ahdingostaan.
Castreenin kadun pelastusarmeija jakaa aamulla leipiä . Siellä on naisten puoli ja miesten jos haluat vuokrata sängyn . Sitten on niitä soluasuntoja mistä voi vuokrata huoneen . Halvinta on Sallassa .
Vierailija kirjoitti:
Minä muutin toiselle paikkakunnalle, niin Kela rankaisi siitä muutosta niin etten saanut mitään tukia. Kun en älynnyt että pienellä paikkakunnalla olis pitänyt ottaa vieläkin halvempi asunto. Vaikka vuokra oli jo parisataa vähemmän kuin Helsingissä niin ovat kuntakohtaisia ne summat. No onneksi sain töitä, joten pelasti tilanteen. Mut kuukauteen ei ollut rahaa ees ruokaan! Kela on aivan hirveä! Oottakaas vaan irvailijat kun pilkka osuu omaan nilkkaan.
Juuri näin. Ivanaurajat ja toisen köyhyyden kustannuksella hauskuttajat, karma is a bitch. You get what you give. Se, miten kohtelet toisia, osuu joku päivä kohdallesi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kaksiotkin melkein 600 kuussa ja kelan rajojen yli mennään niin että paukkuu.
Missä on noin edullisia kaksioita? Meillä päin kaksiot ovat noin 700€. Ja se tarkoittaa sitä, että valtaosa vuokrasta on hyväksytyn normin ulkopuolella (ainakin yhden ihmisen taloudessa).
Helsinginkadulla on huumejengi ja avustusruoka jakelu , aamulla siellä on usein jonoa ja pitää olla oma kassi mukana . Ne on lahjoitus ruokia ja sosiaalivirasto maksaa tilojen kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vain saa halvempaa asuntoa vaikka olen yrittänyt, yli 400 asuntoon hakenut mutta kukaan ei vuokraa minulle.
Asun Helsingissä ja vuokra menee yli Kela rajan.
Tämä on pakkotilanne koska minulla ei ole varaa ruokaan sitten!
Voiko valtio tosiaan jättää heitteille noin?
Joudunko varastamaan ruokaa?
ApOtat kämppäkaverin jakamaan niitä asumiskulujasi
En tule toimeen ihmisten kanssa
Ap
Sitten se on sinun oma ongelmasi
Virossa on sosiaaliturva ja vuokra asuntoja 200-300€ kk .
Puppa auttaa 👴🏻🍺