Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkö sinulta kauppojen mobiiliedut käyttämättä?

Vierailija
20.07.2026 |

On jo ikää eikä kädet ole enää niin näppärät. Älypuhelimen käyttö on muutenkin hyvin haastavaa. Etsittävä puhelin ensin laukusta, avattava se. Näyttö menee pimeäksi nopeasti, oltava nopea. Pitää kirjautua, mitkä ne salasanat sun muut oli, sieltä lävähtää tilin saldo näkyviin. Pitää zoomata, että näkee, minne kohtaan pitää mennä, että löytää mobiilikuponkiedut. Nolottaa, että ihmiset näkee toilailuni ja tilini tietoja. Tulee painettua väärää kohtaa. Alettava alusta. Kassajono seisoo ja odottaa. Ja niitä alennuksia on enemmän kuin yksi, joita haluaisin käyttää. Eikö tätä käytäntöä voisi uudistaa, että ne alennukset vaikka hyvitetään jälkikäteen, kun tiedot ostoksista kuitenkin jää kaupalle ja bonuksiakin tulee. Itseltä jää siis tämän takia nämä hyvät alennukset käyttämättä. Maksan normaalihinnan. Tuntuu, että on tarkoituksella tehty näin hankalaksi. Peukuta ylöspäin, jos koet nykysysteemin yhtä hankalaksi kuin minä ja haluat muutosta tähän. Peukuta alaspäin, jos systeemi toimii sinun kohdalla hyvin. Tuskin tätä palstaa lukevat, mutta ehkä muutosta joskus tulee, jos muutkin kuin minä tämän asian kanssa tuskailee. Tulihan kotiinkuljetuskin ruokaroboteista puhumattakaan.

Kommentit (494)

Vierailija
381/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K-kortti ja S-kortti riittävät minulle. En jaa netissä henkilötietojani enää yhtään enempää.

Tarjoukset osaan käydä nyppimissä, mistä haluan, jos haluan.

Niiden "mobiilietujen" on tarkoitus lisätä myyntiä ja asiakkaiden sitoutumista tiettyihin liikkeisiin. Kauppias päättää näiden kautta, mitä ihmiset ostaa ja minne tulevat samalla ostamaan kaikkea muutakin.

Et vaan kaikkia tarjouksia saa ilman sitä mobiiliedun aktivointia. Eihän se pakko ole jos ei halua mutta kyllä minä hyödynnän ne tarjoukset jos on sellaisia mitä normaalistikin ostan. Jos sillä mobiliedulla saan jonkin tuotteen hinnasta pois 50%, niin ei minua haittaa yhtään jos sinä et sitä halua käyttää ja maksat sitten täyden hinnan. Ihan on oma valinta.

Mistä olet 50 % saanut ? Ei ainakaan K kaupasta

Euronpäiviltä saa useinkin mutta niihin ei tarvii sovellusta, riittää että omistaa plussakortin joko kännyssä tai erillisenä korttina. Tutulla on pankkikortissa myös plussakortti. Mulla ei koska käytän s-pankkkikorttia maksamiseen. 😁

Eriasia tietysti onko nekään tarjoukset itselle sopivia.  Jäänyt mieleen esim joku ällömakea jogurtti jota sai 4 prk/1€, tuota tuttava otti monta satsia kun oli kuulema tosi edullinen, 25 senttiä purkki ja normihinta jotain 60 senttiä. Toppuuttelin katsomalla viim pvämäärää, laittoi sitten osan pois kun ei ehtisi niitä syödä.  Onneksi olin mukana muuten ois joutunut syömään useamman purkillisen pvä.😁 Vaikka ei kai nekään mene ihan muutamassa päivässä syömäkelvottomaksi.

Vierailija
382/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä s-kaupan käytäntöä, mutta kun k-kaupassa käyttää itsepalvelukassaa niin ei saa punalaputetuista alennusta.

Saa kun pyydät myyjän tekemään alennuksen. Olen ostanut punalaputetttuja ruokia jonkin verran ja siksi tiedän. Esim jonkun salaatin jonka syön heti samana päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein jää käyttämättä, koska ne ei ole sitä, mitä haluan ostaa. En minä nyt mitään vain sen takia osta, että on alennus. 

En minäkään. Jos on vaikka 4 pkt kanansuikaleita kympillä niin otan vain yhden, se kun tulee joka tapauksessa itselleni halvemmksi. 

Joo, tiedän että että suikaleet voi paistaa valmiiksi ja sitten pakastaa mutta kun en halua toimia niin. On siis oma valinta.

Vierailija
384/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuota ongelmaa. S-Ryhmän edut ovat pankin sovelluksessa. Ei hyvä. Lopetan s-pankin tilin. On muutenkin perseestä.

Jaa en ole koskaan nähnyt

Vierailija
385/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ne edut on noin vaikeasti?

S-ryhmällä ainakin.

Joutuu K:llakin klikkaan sovelluksessa ne tietyt tarjoukset käyttöön.

Vierailija
386/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää käyttämättä koska puhelimessani ei ole yhdenkään kaupan sovellusta... eikä tule :(

Vierailija
387/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K-kortti ja S-kortti riittävät minulle. En jaa netissä henkilötietojani enää yhtään enempää.

Tarjoukset osaan käydä nyppimissä, mistä haluan, jos haluan.

Niiden "mobiilietujen" on tarkoitus lisätä myyntiä ja asiakkaiden sitoutumista tiettyihin liikkeisiin. Kauppias päättää näiden kautta, mitä ihmiset ostaa ja minne tulevat samalla ostamaan kaikkea muutakin.

Et vaan kaikkia tarjouksia saa ilman sitä mobiiliedun aktivointia. Eihän se pakko ole jos ei halua mutta kyllä minä hyödynnän ne tarjoukset jos on sellaisia mitä normaalistikin ostan. Jos sillä mobiliedulla saan jonkin tuotteen hinnasta pois 50%, niin ei minua haittaa yhtään jos sinä et sitä halua käyttää ja maksat sitten täyden hinnan. Ihan on oma valinta.

Mistä olet 50 % saanut ? Ei ainakaan K kaupasta

S-ryhmällä on näitä muutamia -25-50% tarjouksia kuukausittain mutta ei ne kyllä mitään erikoisia ole. Yleisesti enemmän on tarjouksia k-ryhmällä. Asioin ennen lähes aina vain prismassa mutta kun s-ryhmä on nostanut hintoja aika reilusti parin viime vuoden aikana, niin ei ero enää ole monessakaan tuotteessa montaa senttiä ja juuri ne tarjoukset tasoittaa sitä pientä eroa kyllä k-ryhmän eduksi kun ne hyödyntää. Minulla on lähekkäin kaikki kolme kauppaa eli lidl, prisma ja sittari ja kun tietää jokaisen hintatason ja tarjoukset, niin säästää kyllä aika reilusti.   

Vierailija
388/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää usein jättämättä. S mobiilista unohdan katsoa, mitä oli. Mulla on ongelma, että olen s-etukortin hankkinut toisella alueella asuessani, joten siihen tärähtää mobiiliin ensimmäiseksi sen alueen edut, siis tyyliin Keskimaan Amarillossa toinen ruoka-annos puoleen hintaan tai Afterwoek pe klo 15-18.30 ja sitten se ei ole edes tällä paikkakunnalla, jossa asun. Muutenkin se s-mobiili on jotenkin huono. Nyt näkyy olevan kuivatut hedelmät -30%. Onpa iso säästö, jos se yleensä ostamani mangopussi on vähän päälle 3€. Periaatteessa en osta sellaista vain mobiiliedun takia, jota en muutoin ostaisi. Jos meillä 5 hengen taloudessa menee ruokaan ja pesuaineisiin yms. kuukaudessa keskimäärin 1000€, niin mitä jokin yhden euron säästö kuivatuista mangoista hyödyttää? Tuo on jokin mainoskikka, että saavat näyttämään tarjouksen reilulta, kun on peräti -30%.

Lidlplussaa minulla ei ole enkä tarvitse, koska käyn harvoin ja yleensä melko pienet ostokset sieltä. K-plussa on, mutta en muista, milloin viimeksi olen jonkin mobiiliedun käyttänyt. Olisiko ollut jokin jäätelö, joka oli mobiilissa halvalla.

Vierailija
389/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin näissä S-ryhmän "yhdestä elintarvikkeesta -20 %"-kupongeissa tuntuu tyhmältä, kun pitää vielä erikseen sanoa, mistä alennuksen haluaa. Ei, en tietenkään kalleimmasta tuotteesta. 😉

Vierailija
390/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken huippu on vain kuukauden 10. päivä toimiva "tilipäivän" kuponki, jolla kauppa pyrkii vaikuttamaan jopa normaaliin kaupassakäyntirytmiin.

Vierailija
391/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kyllä jos on joku itselle sopiva tuote 

Tarkanmarkantäti

Vierailija
392/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin.  Käytän työmatkoilla eri alueiden S.ryhmän mobiili edut.

Vierailija
393/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää usein jättämättä. S mobiilista unohdan katsoa, mitä oli. Mulla on ongelma, että olen s-etukortin hankkinut toisella alueella asuessani, joten siihen tärähtää mobiiliin ensimmäiseksi sen alueen edut, siis tyyliin Keskimaan Amarillossa toinen ruoka-annos puoleen hintaan tai Afterwoek pe klo 15-18.30 ja sitten se ei ole edes tällä paikkakunnalla, jossa asun. Muutenkin se s-mobiili on jotenkin huono. Nyt näkyy olevan kuivatut hedelmät -30%. Onpa iso säästö, jos se yleensä ostamani mangopussi on vähän päälle 3€. Periaatteessa en osta sellaista vain mobiiliedun takia, jota en muutoin ostaisi. Jos meillä 5 hengen taloudessa menee ruokaan ja pesuaineisiin yms. kuukaudessa keskimäärin 1000€, niin mitä jokin yhden euron säästö kuivatuista mangoista hyödyttää? Tuo on jokin mainoskikka, että saavat näyttämään tarjouksen reilulta, kun on peräti -30%.

Lidlplussaa minulla ei ole enkä tarvitse, koska käyn harvoin ja yleensä melko pienet ostokset sieltä. K-plussa on, mutta en muista, milloin viimeksi olen jonkin mobiiliedun käyttänyt. Olisiko ollut jokin jäätelö, joka oli mobiilissa halvalla.

Hei käy vaihtamassa se s-korttisi sen nykyisen asuinpaikkasi s-kaupan alueelle! Kaikki rahat mitä tililläsi on siirtyvät ihan normaalisti siihen uuteen, ainoastaan kortti vaihtuu. Mahdollisesti saat jotain liittymislahjaakin siihen, itsekin sain kun muutin. 

Vierailija
394/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaikeus on kun kävelee puhelin kädessä ja Lidlin henkilökunta juoksentelee tavallista pienemmässä liikkeessä melkein päälle.

Samaan aikaan kun ne pakottaa katsomaan puhelinta sovelluksen takia siellä asioidessa, jotkut hyllyttäjät on muka niin kiireisiä että juoksentelevat miten sattuu. Kerran yksi hyllyttäjä jopa käski minut pois hyllyn luota kun olin katsomassa tuotetta hyllystä, johon se tuli laittamaan lisää tavaraa. Ne ei näköjään halua maksavia asiakkaita. Ihan kun se saisi potkut jos odottaa puoli minuuttia että asiakas saa katsottua kannattaako tuote ostaa. 

Vierailija
395/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuota ongelmaa. S-Ryhmän edut ovat pankin sovelluksessa. Ei hyvä. Lopetan s-pankin tilin. On muutenkin perseestä.

S-Pankin tili voi olla ilman asiakasomistajuutta, mutta ei asiakasomistajuutta ilman S-Pankin tiliä. Tiesitkö, että tilin saldon voi piilottaa sovelluksen etusivulta? Eikä tilillä ole edes pakko pitää rahaa, bonukset voi siirtää aina toiseen pankkiin halutessaan, aina, kun niitä tulee. On olevinaan isokin ongelma!

Vierailija
396/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ne edut on noin vaikeasti?

S-ryhmällä ainakin.

Joutuu K:llakin klikkaan sovelluksessa ne tietyt tarjoukset käyttöön.

Jos otat vain Oma Etu Plussa-tarjouksesi niin ne ovat jo Plussa-kortillesi ladattu, et joudu klikkailemaan. Vilautat vain Plussa-korttia kassapäätteelle. Jos otat sovelluksen Plussa Edut niin pitää klikkailla. Minä en käytä sovellusta, sähköpostiin tulee käyttämäni citymarketin tarjoukset ja viestin lopussa on luettelo Oma Plussa Eduistani kyseisellä viikolla. Niitä on kolme tai neljä ja ne perustuvat omaan ostoshistoriaani kyseisessä kaupassa.

Vierailija
397/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää. Skippaan kaiken mikä vaatisi jotain mobiilia. 

Vierailija
398/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takiako Prisman kassoilla ihmiset sähläävät niiden luuriensa kanssa?! Olen ihmetellyt kun jono seisoo ja siellä edessä joku säätää luurillaan. Itse en käytä kuin s-korttia maksamiseen ja saadakseni bonukset. K-kaupassa taas Oma Plussa Edut tulevat suoraan Plussa-kortille, sielläkään en käytä mobiilia. Ne K-kaupan mobiiliedut harvoin ovat kiinnostavia, Oma Plussa Edut kyllä.

Yritänkin käyttää kupongit sellaiseen aikaan, kun kaupassa on mahdollisimman vähän muita asiakkaita, etten vain ärsyttäisi ketään.

Vierailija
399/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takiako Prisman kassoilla ihmiset sähläävät niiden luuriensa kanssa?! Olen ihmetellyt kun jono seisoo ja siellä edessä joku säätää luurillaan. Itse en käytä kuin s-korttia maksamiseen ja saadakseni bonukset. K-kaupassa taas Oma Plussa Edut tulevat suoraan Plussa-kortille, sielläkään en käytä mobiilia. Ne K-kaupan mobiiliedut harvoin ovat kiinnostavia, Oma Plussa Edut kyllä.

Yritänkin käyttää kupongit sellaiseen aikaan, kun kaupassa on mahdollisimman vähän muita asiakkaita, etten vain ärsyttäisi ketään.

Enkä minä mitään säädä luurillani, mutta kun sovellus toimii miten sattuu!

Vierailija
400/494 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-ryhmän edut käytössä jos tulee hyvä etu ... helposti saatavilla esille sovelluksella .... S-ryhmällä pn tuossa kohtaa paljon kehitettävää kun ne edut ei nay missään ilman, että ne kaivaa esille ja silloinkin täytyy kassalla näyttää kassatyöntekijälle ruudulta 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme