Jääkö sinulta kauppojen mobiiliedut käyttämättä?
On jo ikää eikä kädet ole enää niin näppärät. Älypuhelimen käyttö on muutenkin hyvin haastavaa. Etsittävä puhelin ensin laukusta, avattava se. Näyttö menee pimeäksi nopeasti, oltava nopea. Pitää kirjautua, mitkä ne salasanat sun muut oli, sieltä lävähtää tilin saldo näkyviin. Pitää zoomata, että näkee, minne kohtaan pitää mennä, että löytää mobiilikuponkiedut. Nolottaa, että ihmiset näkee toilailuni ja tilini tietoja. Tulee painettua väärää kohtaa. Alettava alusta. Kassajono seisoo ja odottaa. Ja niitä alennuksia on enemmän kuin yksi, joita haluaisin käyttää. Eikö tätä käytäntöä voisi uudistaa, että ne alennukset vaikka hyvitetään jälkikäteen, kun tiedot ostoksista kuitenkin jää kaupalle ja bonuksiakin tulee. Itseltä jää siis tämän takia nämä hyvät alennukset käyttämättä. Maksan normaalihinnan. Tuntuu, että on tarkoituksella tehty näin hankalaksi. Peukuta ylöspäin, jos koet nykysysteemin yhtä hankalaksi kuin minä ja haluat muutosta tähän. Peukuta alaspäin, jos systeemi toimii sinun kohdalla hyvin. Tuskin tätä palstaa lukevat, mutta ehkä muutosta joskus tulee, jos muutkin kuin minä tämän asian kanssa tuskailee. Tulihan kotiinkuljetuskin ruokaroboteista puhumattakaan.
Kommentit (475)
Vierailija kirjoitti:
en jaksa närprätä puhelinta ja aktivoida kassalla etuja. Hidastaa kassa-asiointia kun aktivoidaan siinä kassalla ne edut. Lisäksi S-Mobiili ei toimi vpn:n kanssa joten vpn pitäisi aina ensin ottaa pois päältä.
toisekseen ne edut onnaina jotain mitä en tarvitse - jäätelöä, karkkia, sipsejä…
Pitääkö sitten kikkailla jailbreikkausten ja vpn:ien kanssa, kun sitten on ongelmissa, kun pitäisi jotain sovellusta käyttää. Voisiko pitää jonkin kakkospuhelimen sovellusten käyttöön, ja sitten olisi se puhdas, täydellisen hiotty ykköspuhelin, jonka kanssa saisi nörtteillä ja hifistellä täysillä?
Vierailija kirjoitti:
En ole ladannut yhtäkään kauppojen sovellusta. Enkä tule lataamaan. Nuo "mobiiliedut" ovat vain houkute saada ihmiset ostamaan lisää.
Minulla on melkein samat ostokset joka kuukausi, ja tiedän, mitkä ovat kalleimmat ostamani tuotteet. En osta yhtään enempää kuin normaalisti, vaan käytän alennuskupongit vain kuukauden kalleimpiin tuotteisiin. Tässä syntyy muutaman euron säästö joka vuosi, joka sinkkutaloudessa on enemmän kuin kuukauden ostoista tuleva bonus.
Vasemmistolainen eikä Kepu saa tehdä jatkossa lehmänkauppoja
Mahtavaa
Vierailija kirjoitti:
Kuponkien käyttö on mielestäni ihan helppoa. Sen sopivan kupongin voi kaivella sovelluksesta auki ENNEN kassalle menoa. Sitten kassalla vain tökkää ruudun auki ja näyttää kuponkia. En kuitenkaan juuri koskaan käytä kuponkeja, koska niissä ei ole tuotteita, joita ostan.
Ties miten monennen kerran se helkkarin S-animaatio on pyörinyt vihreällä ruudulla edestakaisin, kun olen viimein päässyt kuponkia näyttämään. Sovellus on sysipaska, jos joku ei ole vielä ymmärtänyt! S niin kuin shit.
Jää edut käyttämättä, kun useimmiten käyn kaupassa ilman kännykkää paitsi jos menen sinne suoraan töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuponkien käyttö on mielestäni ihan helppoa. Sen sopivan kupongin voi kaivella sovelluksesta auki ENNEN kassalle menoa. Sitten kassalla vain tökkää ruudun auki ja näyttää kuponkia. En kuitenkaan juuri koskaan käytä kuponkeja, koska niissä ei ole tuotteita, joita ostan.
Mobiilipankki sulkeutuu nopeasti automaattisesti, jos sitä ei koko ajan töki sormella siinä kassajonossa. Todella hankalaa. Sitten kassalla täytyy lunastaa tarjouskuponki, ja myyjän silmien edessä klikata että se on käytetty. Vaikka tämän kaiken osaakin tehdä, se vie tuhottomasti aikaa, jos kaikki kolme kuponkia käyttää.
Tämä tuntuu jotenkin nololta kaiken muun päälle. Muut asiakkaat näkevät, että taas joku pihi tai köyhä sählää jotain kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun oli pakko lopettaa lidlissä käyminen, en vain siedä sellaista, että mun pitäisi jotain appeja ja anoppeja asentaa puhelimeen, että saisin alenusta jostain "vain appilla" - tuotteesta.
Ja jakaa tietoni koko maailmalle kirjautuessa ostamaan jotain tavaroita.
Niin kauan kuin voi ostaa ruokaa ihan rahalla tai pankkikortilla, niin käytän sellaisia kauppoja.
Minä kyllä käyn edelleen lidlissä, mutta ihan periatteesta jätän ostamatta "appi-alennuksilla" olevat tuotteet. Vaikka olisi ostoslistalla. Sitten vaan jotain muuta. En hyväksy sitä, että minun tarvitsisi kaupassa asioidessa räplätä kännyä, joka tekee kassa-asioinnista liukuhihnan alusta ostosten kassiin päätymiseen asti vähemmän sujuvaa. Enkä sitä, että ollakseni tasa-arvoinen asiakas, niin minulta edellytetään appia. Ja joku osui niin oikeaan, että toisten jäätelötkin sulaa jo jonossa, kun alennusten saamiseksi suurin osa räplää jotain kännyä, joka tekee "kädettömäksi" suorittaa muita kassalla asioimiseen kuuluvia toimia. Usein nämä appi-tyypit (liian usein) jää myös seisoskelemaan siihen hihnan alkupäähän kun ostoksensa etenee, niin räpläämään sitä luuriaan. Estäen seuraavan asiakkaan ostosten laittamisen hihnalle (minullakin ostoksia yleensä ihan reilusti). JA he jumittavat ja hidastavat niitä jonoja.
Mitä sinä "äppityyppejä" syytät? Sehän on kaupan vika, kun alennukset ovat hankalassa paikassa! Ei rahanarvoisia etuja ole fiksua jättää käyttämättä, jos on mahdollisuus käyttää. Joidenkin ihmisten mielestä näköjään ei pitäisi sellaisten käydä lainkaan kaupassa, jotka ovat hitaampia kuin joku superasiakas, joka selvityy kaikesta pikavauhtia.
S-ryhmä on tehnyt omasta sovelluksestaan ennätyksellisen hankalan. Ylipäänsä nämä mobiiliedut on asiakkaan kiusaamista "mene sovellukseen aktivoidaksesi etu" on turhaa kikkailua nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes pitää olla joutavia äppejä. Miksi kaikki edut ei voi olla saatavissa sillä bonus/plussa-kortilla vaan on tehty toinen järjestelmä siihen päälle.
Sovelluksilla saa helpommin kerättyä tietoja ihmisistä. Lisäksi moni jättää muovikortit ottamatta, koska heillä ei ole lompakkoa, johon tunkea kaikki kortit. Sovellukset kulkevat puuhelimessa viemättä fyysisesti tilaa.
Ei kannata tällä palstalla kehua mobiilimaksamista, kun tämä kansa on jumittunut muovikortteihin. Kortittomuus ei ole jostain syystä suurten massojen suosiossa, mikä näkyy peukutuksissa.
Kameraton peruskapulani ei taivu noihin joten...
Vierailija kirjoitti:
En ole edes tiennyt, että S kupongit ovat siellä pankkisovelluksessa. Käyn siellä ehkä kerran vuodessa maksamassa bonuksilla jonkun laskun. Eli jää käyttämättä.
Pikemminkin tuntuu, että pankki jää siinä sovelluksessa lapsipuolen asemaan, kun etusivullakin korostetaan, miten paljon boooonusta on kertynyt. Ärsyttää, haluaisin erillisen pankkisovelluksen.
Vierailija kirjoitti:
K-ryhmän edut käytössä jos tulee hyvä etu ... helposti saatavilla esille sovelluksella .... S-ryhmällä pn tuossa kohtaa paljon kehitettävää kun ne edut ei nay missään ilman, että ne kaivaa esille ja silloinkin täytyy kassalla näyttää kassatyöntekijälle ruudulta
Onhan niistä mainoksia kaupan sisällä Prismassa myöskin esim. nyt toi kaikki kuulokkeet ja kaiuttimet miinus 20% jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ne edut on noin vaikeasti?
Nimenomaan äsryhmän äpissä pitää näyttöä veivata moneen kertaan että saa sen yhden ehkä pakstevihannespussin tai rasvalevitteen tms muutamankymmentä senttiä halvemmalla.
Tokmannin äpissä riittää kun näyttää qr-koodin kassalle joka sen lukee laitteellaan.
S-mobiilissa voi lisätä haluamansa kupongit suosikkeihin, joihin pääsee suoraan etusivulta. Tosin kerran kävi niin, että jonkin häiriön takia suosikkilista oli tyhjä! Niinkin voi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-kortti ja S-kortti riittävät minulle. En jaa netissä henkilötietojani enää yhtään enempää.
Tarjoukset osaan käydä nyppimissä, mistä haluan, jos haluan.
Niiden "mobiilietujen" on tarkoitus lisätä myyntiä ja asiakkaiden sitoutumista tiettyihin liikkeisiin. Kauppias päättää näiden kautta, mitä ihmiset ostaa ja minne tulevat samalla ostamaan kaikkea muutakin.
Et vaan kaikkia tarjouksia saa ilman sitä mobiiliedun aktivointia. Eihän se pakko ole jos ei halua mutta kyllä minä hyödynnän ne tarjoukset jos on sellaisia mitä normaalistikin ostan. Jos sillä mobiliedulla saan jonkin tuotteen hinnasta pois 50%, niin ei minua haittaa yhtään jos sinä et sitä halua käyttää ja maksat sitten täyden hinnan. Ihan on oma valinta.
"Tavalliset tarjoukset" riittävät meidän perheelle. Todellakin ihan oma valinta.
Lidlissä on sama juttu. Pitää kaivaa ensin puhelin esiin ja avata sovellus. Sitten sovellus ilmoittaa, että täytyy kirjautua uudestaan, koska on tehty joku päivitys tai muusta syystä. Usein se skanneri ei edes meinaa pystyä lukemaan puhelimen qr koodia.
Siksi ne jää käyttämättä. Poistin koko sovelluksen. Miksei vain voi lukea etukorttia (pelkkä etukorttisovelluskin ilman kaikkea ylimääräistä paskaa riittäisi) ja sillä selvä. Mitään noita hämäriä sovelluksia ei tarvita ollenkaan, en halua niitä puhelimeeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ladannut yhtäkään kauppojen sovellusta. Enkä tule lataamaan. Nuo "mobiiliedut" ovat vain houkute saada ihmiset ostamaan lisää.
Minulla on melkein samat ostokset joka kuukausi, ja tiedän, mitkä ovat kalleimmat ostamani tuotteet. En osta yhtään enempää kuin normaalisti, vaan käytän alennuskupongit vain kuukauden kalleimpiin tuotteisiin. Tässä syntyy muutaman euron säästö joka vuosi, joka sinkkutaloudessa on enemmän kuin kuukauden ostoista tuleva bonus.
Joka kuukausi, ei joka vuosi...
Edut eivät kiinnosta. Rahaa on.
Vierailija kirjoitti:
Missä ne edut on noin vaikeasti?
K kaupat
Nyt oli vahvasti liioittelun makua ja turhaan oman elämänsä vaikeuttamista aloituksessa 🤭 Muuta niitä puhelimen asetuksia niin ei näyttö pimene näpyttäessä .
Itselläni jää mobiiliedut käyttämättä. Ensinnä, en lataa puhelimeen turhia haitta-appeja viemään tilaa ja kyttäämään. Toisekseen, miksi pitää erikseen sählätä jossain apissa kun olen kantis ja etujen pitäisi olla jo sitä myötä käytössä. Pitäkööt tunkkinsa.