Jääkö sinulta kauppojen mobiiliedut käyttämättä?
On jo ikää eikä kädet ole enää niin näppärät. Älypuhelimen käyttö on muutenkin hyvin haastavaa. Etsittävä puhelin ensin laukusta, avattava se. Näyttö menee pimeäksi nopeasti, oltava nopea. Pitää kirjautua, mitkä ne salasanat sun muut oli, sieltä lävähtää tilin saldo näkyviin. Pitää zoomata, että näkee, minne kohtaan pitää mennä, että löytää mobiilikuponkiedut. Nolottaa, että ihmiset näkee toilailuni ja tilini tietoja. Tulee painettua väärää kohtaa. Alettava alusta. Kassajono seisoo ja odottaa. Ja niitä alennuksia on enemmän kuin yksi, joita haluaisin käyttää. Eikö tätä käytäntöä voisi uudistaa, että ne alennukset vaikka hyvitetään jälkikäteen, kun tiedot ostoksista kuitenkin jää kaupalle ja bonuksiakin tulee. Itseltä jää siis tämän takia nämä hyvät alennukset käyttämättä. Maksan normaalihinnan. Tuntuu, että on tarkoituksella tehty näin hankalaksi. Peukuta ylöspäin, jos koet nykysysteemin yhtä hankalaksi kuin minä ja haluat muutosta tähän. Peukuta alaspäin, jos systeemi toimii sinun kohdalla hyvin. Tuskin tätä palstaa lukevat, mutta ehkä muutosta joskus tulee, jos muutkin kuin minä tämän asian kanssa tuskailee. Tulihan kotiinkuljetuskin ruokaroboteista puhumattakaan.
Kommentit (376)
Käyttämättä jää. S-ryhmä on pääasiallinen ostospaikkani. Minulle ei tule mitään ilmoituksia mobiilieduista, joten en niitä juuri koskaan muista itse tarkistaa. Vielä vähemmän muistan ja viitsin (itsepalvelu-)kassalla alkaa kaivelemaan puhelinta, avata appia tunnuslukuineen, etsiä oikeaa kuponkia, huitoa myyjää paikalle klikkailemaan ne alennukset koneeseen... Käytän jo s-korttia, minkä helvatun takia ne edut ja alennukset eivät voi tulla pelkällä etukortilla?!
Vierailija kirjoitti:
Käyttämättä jää. S-ryhmä on pääasiallinen ostospaikkani. Minulle ei tule mitään ilmoituksia mobiilieduista, joten en niitä juuri koskaan muista itse tarkistaa. Vielä vähemmän muistan ja viitsin (itsepalvelu-)kassalla alkaa kaivelemaan puhelinta, avata appia tunnuslukuineen, etsiä oikeaa kuponkia, huitoa myyjää paikalle klikkailemaan ne alennukset koneeseen... Käytän jo s-korttia, minkä helvatun takia ne edut ja alennukset eivät voi tulla pelkällä etukortilla?!
ne edut on ainakin meidän kaupoissa myös siinä tuotteen kohdalla mainittu.. ei tosin törmää kuin joihinkin jäätelöetuihin… ”osta 100 pakettia 99 hinnalla”, no siis tyyliin 3 kahden hinnalla. en tiedä, mikä säästö siitä sitten tulee maksaa kahden paketin hinta ja kiskoakolnepakettia jäätelöä sen yhden sijaan…
Vierailija kirjoitti:
Joo jää ässäedut ostamatta koska niin hankala.
Viimeksi S-marketin kassalla sovellus ei näyttänyt läheisen kesäasuntoni alueosuuskaupan tarjouskuponkeja, vaikka pari päivää aiemmin olin ne sovelluksessa nähnyt, vaan vakikotini alueosuuskaupan tarjoukset. Niihin ei tietenkään kuuluneet ne tarjoustuotteet, jotka siellä S-marketissa olin jo latonut hihnalle. Ei auttanut vaikka kuinka auoin ja uudelleenkäynnistin sovellusta. Jäivät jäätelöt sitten kassalle sulamaan, harmi.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään näitä käytä kovin usein, kun käytän Prismassa ja S-marketissa lähes aina itsepalvelukassaa (näissä kaupoissa on aina liian vähän kassoja auki). K-kaupassa ei tarvitse säätää puhelimen kanssa kassalla yhtään mitään, mobiiliedut voi aktivoida sovelluksessa milloin vaan ja osan tarjouksista saa ilman mitään aktivointejakin.
Ja tulee olemaan vielä vähemmän kun käytätte niitä itsepalvelukassoja. Sama kuin temuttajat, valittavat kotimaista työttömyyttä kun mijardeja luovutetaan Kiinaan ihan vapaaehtoisesti.
Helpottaisko, jos ennen kassajonoon siirtymistä olet etsinyt sen kännykkäsi ja bonusedun valmiiksi, eikä vasta sitten kassalla aleta kaivelemaan laukkua ja puhelinta. Tiedän, turhauttavaa ja huono systeemi kilpailijaan verrattuna.
Ne edut on yleensä sellaisia, etten missään tapauksessa niitä tule käyttämään. Ilmainen nouto? No sillä samalla vaivalla, kun lähden sinne kauppaan asti, niin kierrän sitten katsomassa puna(kelta)laputetut tuotteetkin. Ja kerään ne muutkin. Tarjous autopesusta? En ole käynyt tähän ikään mennessä vielä kertaakaan autopesulassa.
Proteiinipatukka 1,99€/normaalihinta 2,99€. No enpä syö proteiinipatukoita, tuolla hinnalla saa kuitenkin jo pari-kolmesataa grammaa possua tai tonnikalatölkin. Buffa-tarjous -30% yhdelle hengelle, tai Rossosta viinipullo alehintaan. No täälläpäin ei ole Rossoa (enkä juo viiniä) ja viiden hengen Buffa-käynnistä toi alennus on aika naurettava (tosin Buffan kassalla innokkaasti kysyi, että olenko aktivoinut sen edun? ystävällistä, en todellakaan ollut sellaista katsonutkaan). Toi on varmaan ainoa S-ryhmän mobiilitarjous, jonka olen käyttänyt.
Kiusa se on pienikin kiusa
Minä käytän S-ryhmän mobiiliedut aina. Ei se puhelimen ja S-etukortin kaivaminen jo etukäteen niin vaikeaa ole. Kuun alussa katson mitä tarjouksia on tullut ja hyödynnän ne.
K-mobiilia ei ole, koska en käy niissä kaupoissa, kun hinnat ovat melkein kaksinkertaiset Prismaan verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Ei jää käyttämättä mutta siitä olen todellakin samaa mieltä että on todella kyseenalaista että s-ryhmän mobiilikupongit on s-mobiilin kanssa samassa sovelluksessa. On todella inhottavaa näppäillä kaupan kassalla mobiilipankin tunnuslukua. Olen antanut siitä palautettakin.
PS. Siihen voit vaikuttaa kuinka nopeasti näyttö menee pimeäksi.
Siihen voi laittaa sormenjälkitunnistuksen, niin ei tarvitse näpytellä tunnuslukua.
Joskus jos ei ole tarvetta tai etu ei kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prisman äppiedut on niin paskoja, että en nykyään edes muista katsoa niitä. Eli en käytä. K-plussan omaedut taas jatkuvasti ihan naurettavia, mulle esimerkiksi nakkeja, suolakurkkuja ja leikkeleitä. En ole syönyt lihaa vuosikymmeniin ja vihaan suolakurkkuja. En koskaan osta noita joten en ymmärrä, miten saan "sinulle kohdistettuja tarjouksia". Höpöhöpö. Lidlin sovellusta käytän jos on todella hyvä tarjous, mutta ärsyttäähän se kassalla luurin kanssa säätäminen.
Mulle ei koskaan tule suolakurkkuetua ja ostan niitä usein. 🙄
Ja mä en osta ikinä ja jatkuvasti ne on tarjouksessa! Mikä järki?
Usein jää käyttämättä, koska ne ei ole sitä, mitä haluan ostaa. En minä nyt mitään vain sen takia osta, että on alennus.
Kyllä olisi hyvä asia, kun tarjouksiin riittäisi pelkästään etukortti. Appien käyttö ja näyttö kassalla todella hidastaa maksamista ja usein saa halvemmalla vain yhden tuotteen tai tarjoustuotteet en halua ostaa. Turha keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Cittarilla on helpppoa, koskee muitakin k-kauppoja. Ylhäällä vasemmalla voi vaihtaa kauppaa kun joskus saattaa ksupermarketissa tai kmarketissa ola jokin muukin kuin mitä kaikissa kkaupoissa.
Kun avaa äpin niin heti näkee mitä mobiililietuna. Täällä viikolla esim Oddlygood maustamaton barista 3kpl 1 € per purkki.
En itse käytä tuota tuotetta mutta jos haluisin tuon ostaa niin menisin kauppaan, etsisin kuvan mukaisen tuotteen ottaisin ostoskoriin 3 kpl taikka vaikka vain yhden ja vasta sitten aktivoisin edun. Aktivointi lataa tuotteen plussakortille ja kassalla ei tarvii käyttää kuin plussakorttia koska alennus on valmiiksi jo kortilla. Tuo neuvo koskee tuotteita jotka ei ole itselle niin tuttuja niin varmasti ottaa oikean.
Kun tuote on tuttu niin kotona voi jo aktivoida sen kortille.
S-ryhmän äppiä en oo ladannut, enkä myöskään Lidlin. Ässä kaupassa käyn kyllä silloin tällöin, Lidlissä en juuri koskaan. Siksi en tiiä miten noi toimii.
K-kaupan edut voi aktivoida vaikka kaikki jo kotona joka viikko käyttipä niitä sitten tai ei ja kassalla sitten riittää sen plussakortin lukeminen mikä löytyy myös siitä äpistä tai on sitten yhdistettynä pankkikortissa. Lidl vaati sovelluksen ja sieltä edun aktivoinnin ja sitten kassalla vielä sovelluksesta sen kortin näyttämisen lukijaan. S-ryhmä vaati sen bonuskortin jolloin sinulla on myös s-pankissa tili ja kupongin lunastamisen ja sen näyttämisen pankin sovelluksesta kassalla.
Eli yhdeltäkään et saa kaikkia etuja ilman korttia ja/tai äppiä mutta hankalin systeemi on kyllä s-ryhmällä.
K-kortti ja S-kortti riittävät minulle. En jaa netissä henkilötietojani enää yhtään enempää.
Tarjoukset osaan käydä nyppimissä, mistä haluan, jos haluan.
Niiden "mobiilietujen" on tarkoitus lisätä myyntiä ja asiakkaiden sitoutumista tiettyihin liikkeisiin. Kauppias päättää näiden kautta, mitä ihmiset ostaa ja minne tulevat samalla ostamaan kaikkea muutakin.
Vierailija kirjoitti:
K-kortti ja S-kortti riittävät minulle. En jaa netissä henkilötietojani enää yhtään enempää.
Tarjoukset osaan käydä nyppimissä, mistä haluan, jos haluan.
Niiden "mobiilietujen" on tarkoitus lisätä myyntiä ja asiakkaiden sitoutumista tiettyihin liikkeisiin. Kauppias päättää näiden kautta, mitä ihmiset ostaa ja minne tulevat samalla ostamaan kaikkea muutakin.
Et vaan kaikkia tarjouksia saa ilman sitä mobiiliedun aktivointia. Eihän se pakko ole jos ei halua mutta kyllä minä hyödynnän ne tarjoukset jos on sellaisia mitä normaalistikin ostan. Jos sillä mobiliedulla saan jonkin tuotteen hinnasta pois 50%, niin ei minua haittaa yhtään jos sinä et sitä halua käyttää ja maksat sitten täyden hinnan. Ihan on oma valinta.
K kaupassa en käy, liian kallis minulle, ainostaan jos on jotain todella hyvä tarjous.
Kun käyn prismassa/ S-Marketissa niin jos joskin saatan katsoa tarjoukset valmiiksi.
Lidukan tarjoukset katson aina ! Ja laitan päin päälle vaikken ostaisikaan tuotetta. Mutta voisin ostaa.