Miksi Helsingissä on vuokra-asuntoja tyhjillään
Myös Vantaalla. En oikein ymmärrä, valistakaa mua.
Kommentit (26)
Siihen on selitys. Vuokrat nostettiin liian korkeiksi.
Tähän vaikutti mm tonttivuokrien hintojen markkinahinta-ajatus, joka on ihan kiva ajatus kaupungin saada rahaa, kun hinnat nostettiin tappiin. Nyt kun markkina on huonompi, niin yllättäen tonttivuokrien hinnat ei vastaavasti laske alaspäin.
Vuokrat ovat siis liian korkeita ja lisäksi pakko sanoa rehellisesti ainakin Heka on laistanut asuntojen kunnossapidosta, joten kämpät eivät voi kilpailla yksityisiä vastaan, vaikka ovatkin nyt lähes saman hintaisia.
Kukaan ei halua maksaa 900€ koirankopista
Tonnin paskakoppia ei kukaan omista rahoista maksa vuokrana ja Kelakin korvaa siitä yksinasuvalle vain 694
Koska Helsinki on kallis paikka jossa yksiönkin vuokra hinta saattaa olla tonnin luokkaa, ilman omaa suihkua.
Rakennettu liikaa, koska vaalirahalupaus.
Tampereen Mission talo tyhjillään. Kuka maksaa kulut?
Ihan totaalinen ansa joku huonokuntoinen 28m2 putkiasunto josta pitäisi pulittaa 940e surkealla alueella jossa kukaan ei asu kuin pakon edessä.
Suomessa lyhentää 600 eurolla kuussa ison, tilavan, hyväkuntoisen, pihallise omakotitalon lainaa.
Noilla vuokrilla yritetään imeä kuiviin ne jotka eivät voi esim. palkan pienuuden takia saada ikinä lainaa. Nämä sitten mielummin asuvat vaikka suvun tai perheen tai puolison luona ja sijoittajien törkyhintaiswt asunnot jäävät mätänemään.
Vierailija kirjoitti:
Tampereen Mission talo tyhjillään. Kuka maksaa kulut?
Tampere Missiolla kuulemma vielä pari vuotta varaa maksaa kulut omasta pussista. Tappiota tulee jokaikinen vuosi satoja tonneja. Koko talo on täysin tyhjillään kahta asuntoa lukuunottamatta. Vuokrat ovat aivan naurettavia.
Vuokranantajista osa on niin kokoomuslaisia etteivät lainkaan ymmärrä sitä realistista hintatasoa jonka voi maksaa sellainen jonka on ylipäätään pakko vuokrata.
Kukaan ei maksa itse omasta pussista jotain 1100€ vuokraa hikisestä pikkuasunnosta. Kela ei tuota korvaa yksin asuvalle. Ellei firma korvaa tuota työsuhdeasuntona niin tyhjilleen se jää.
Kelan katto Hgi:ssäkin 694€. Osa näistä pienistä kopeista on tonnin kuussa ellei enemmän. Töissäkäyvä ei ikimaailmassa laita palkastaan tuhatta euroa tuollaiseen paskaan.
Tuupovaarassakin on tyhjillään asuntoja.
MIKSI?
Vierailija kirjoitti:
Tuupovaarassakin on tyhjillään asuntoja.
MIKSI?
Miksi Ari Vatanen rakensi Tuupovaaraan uuden talon vaikka olisi ollut tyhjiäkin valmiina?
Niinpä. Suomessa on kaupungeissa suurin tarve EDULLISILLE vuokra-asunnoille, mutta niitä ei meinaa millään löytyä. Pienet neliöt ja kohtuuttoman korkeat hinnat. Tilanne on se, että sinkuilla ei ole varaa asua niissä pienissä asunnoissa, vaan hakeutuvat kimppakämppiin, jonka seurauksena suurten asuntojen neliöhinnat nousevat perheille kohtuuttoman korkeiksi. Suomalainen asuntopolitiikka on täysin vääristynyttä. Asuntoja pitäisi ajatella sijoittamiskohteen sijaan jokaisen oikeutena ja perustarpeena, jonka jälkeen myös pienestä palkasta pitäisi jäädä kohtuullisesti varoja ruokaan ja muihin kuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Jossain moitittiin itse vuokrausprosessia tehottomuudesta. Tyhjiä kuukausia tulee enemmän kuin olisi välttämätöntä, kun hommaa ei tehdä niin sutjakkaasti kuin olisi mahdollista. Lähdettä minulla ei tähän ole valitettavasti.
Parikin tyhjäkuukautta syö vuokratuoton vuoden ajalta tai pidemmältä ajalta.
Ei kai sinne kukaan työttömyyden perässä ole muuttamassa, ja jos ei töitäkään ole tarjolla niin olkoon asunnotkin tyhjinä. 😁
Vierailija kirjoitti:
Jossain moitittiin itse vuokrausprosessia tehottomuudesta. Tyhjiä kuukausia tulee enemmän kuin olisi välttämätöntä, kun hommaa ei tehdä niin sutjakkaasti kuin olisi mahdollista. Lähdettä minulla ei tähän ole valitettavasti.
höpöhöpö!
Ihmisillä EI OLE RAHAA enää maksaa vuokria.
Häätöjä on vaikka hevoset söisi!
Suomen suurimmalla vuokranantajalla: ”Pahaa pelkään”
Asumistuen leikkaukset ja Hekan vuokrankorotukset vaikeuttavat pienituloisten asukkaiden tilannetta.
Helsingin kaupungin vuokra-asuntoyhtiössä häätöjen määrä on jyrkässä kasvussa.
Häätöjen määrä lähestyy syyskuun lopussa jo kahtasataa, kun koko viime vuonna niitä oli noin 120.
Häädöt johtuvat valtaosin maksamattomista vuokrista. 24.9.2024
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Suomessa on kaupungeissa suurin tarve EDULLISILLE vuokra-asunnoille, mutta niitä ei meinaa millään löytyä. Pienet neliöt ja kohtuuttoman korkeat hinnat. Tilanne on se, että sinkuilla ei ole varaa asua niissä pienissä asunnoissa, vaan hakeutuvat kimppakämppiin, jonka seurauksena suurten asuntojen neliöhinnat nousevat perheille kohtuuttoman korkeiksi. Suomalainen asuntopolitiikka on täysin vääristynyttä. Asuntoja pitäisi ajatella sijoittamiskohteen sijaan jokaisen oikeutena ja perustarpeena, jonka jälkeen myös pienestä palkasta pitäisi jäädä kohtuullisesti varoja ruokaan ja muihin kuluihin.
Isännöitsijät on nussineet vastikkeet niille vuokrin tasolle siksei halvempia vuokria voi olla.