Onko Suomessa alueita joilla et uskaltaisi liikkua yksin?
Ikäsi, sukupuolesi? Minä en ole vielä valmis uskomaan että mikään alue Suomessa on liian vaarallinen mutta en tunne esim. Itä-Helsinkiä, sillä on paha maine.
Kommentit (150)
Joku Imatra, tai Oulu. Molemmissa kaupungeissa tapahtunut todella raakoja henkirikoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole.
Kontulan ostari on tosin melko eksoottinen keskellä päivääkin😁Kontula ainoa, jonne en uskalla. Ja olen sentään öisin liikuskellut jopa Lontoossa ja Malmössä. Kontulaam en mene päivälläkään.
Ethän sä nyt voi noin verrata. :D Onhan Lontoolla ja Malmöllä omat kontulansa, siellä en suosittele piipahtamaan ilman paikallisia.
Halusin vain kertoa etten ole pelkuri. Vertaus toki huono, mutta noita paikkoja pidetään täällä yleensä kokonaan no-gona.
Olet todellakin pelkuri jos et Kontulaan uskalla mennä edes päiväaikaan! Oikea nynny! Mikä siinä Kontulassa niin pelottaa?
Siellä liikkuu peukkupäitä ja pitkän linjan ammattijuoppoja. Myös valkoisehkot romaanit viihtyy. "Toritunnelmaa".
Vierailija kirjoitti:
En olisi edes tajunnut Myyrmäkeä pelätä ennen kuin sille posteljoonitytölle kävi huonosti. Olen pitänyt Myrtsiä vain epäviihtyisänä alueena mutta enää en liikkuisi siellä yksin. Edes päivällä.
Minusta pk-seutu pilaantuu niin kovaa vauhtia ettei perässä meinaa pysyä. Ja suurin syy on tämä holtiton ja hallitsematon maahannmuutto ja sen seurauksena tulleet jengi-ilmiöt jne.
Narkomaaniongelma. Näkyy pahemmin kun asuu siellä.
Noh, asun Myyrmäessä ja liikun työn vuoksi myös paljon öisin, joten eipä kai. Ehkä Kaisaniemen puisto on sellainen että en yöllä yksin menisi.
N37.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita. Itäkeskus, Kontula, Malmi, Kalasatama, Jätkäsaari, Sörnäinen, Hakaniemi, Kurvi, Vallila, Myllypuro, Roihuvuori, Kaisaniemi, Rautatieaseman ympäristö ja Kaivokatu, Kamppi. Leppävaara, Espoon keskus, Itä-Vantaa. Jotain varmaan unohdinkin.
Outoa. Onko sinulla jokin syy, ettet uskalla tavallisiin lapsiperhelähiöihin, omakotialueille tai et uskalla mennä Ateneumin taidemuseoonkaan?
Sama mikä aina, eli Kaisaniemenpuisto yöllä. Toki olen pari kertaa nuorena kännissä oikaissut sen läpi, eikä mitään käynyt, toki olin silloin niin pahalla tuulella ettei varmaan oo kukaan uskaltanut käydä kimppuun.
Asun itse itähelsinkiläisessä lähiössä. Kyllä mä ainakin täällä uskallan yöaikaan liikkua, vaikka Itä-Helsinkiä aina haukutaankin. Ei täällä yöllä näy ristin sielua, kaikki ovat nukkumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita. Itäkeskus, Kontula, Malmi, Kalasatama, Jätkäsaari, Sörnäinen, Hakaniemi, Kurvi, Vallila, Myllypuro, Roihuvuori, Kaisaniemi, Rautatieaseman ympäristö ja Kaivokatu, Kamppi. Leppävaara, Espoon keskus, Itä-Vantaa. Jotain varmaan unohdinkin.
asut jossain Kirkkonummella ja olet kuullut hurjia juttuja? nauran oikeasti tolle listalle, Taidat olla todellinen velliperse.
Kontula ja Espoon keskus aivan huippuja. Upeita, ulkomaalaisia naisia. Ei yhtään sellaisia harmaankalpeita pötkylöitä, kuin feministit.
Kannattaa flirttailla niille. Alin nyrkki alkaa heilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asut jossain Kirkkonummella ja olet kuullut hurjia juttuja? nauran oikeasti tolle listalle, Taidat olla todellinen velliperse.
Ei sun ivaamisesi muuta mitenkään sitä tosiasiaa, että pk-seudulla rauhallisia alueita alkaa olla koko ajan vain vähemmän ja vähemmän.
No jos omaa rauhaa kaipaa, niin ihan hyvä pysyä siellä maaseudulla.
Rauhallisuus ja turvallisuus on kyllä ihan eri asia kuin 'oma rauha'.
Varmaan johonkin mamugettoon en menisi näin arjalaisena vapaaehtoisesti...
Ensinnäkin on eroa liikutaanko päivällä vai yöllä. Ei ole itselleni mikään uusi juttu, vaan jo 1990-luvulta lähtien olen vältellyt yksin Helsingin keskustassa liikkumista yöaikaan.
Oletko hengaillut Helsingin Rautatieasemalla iltaisin?
Vierailija kirjoitti:
Roihuvuori? Mitäs pelottavaa siellä on?
Vierailija kirjoitti:
Töölö Kontula Jakomäki Vesala . Suutarila pihlis joskus yöllä. Sörnäinen kurvi ja metro . Helsingin katu. Koivukylä. Korso. Herttoniemi. Itis . Rastila ei ikinä. Lauttasaari osa ja Myyrmäki . Mellunmäki . Kalvik. Espoonkeskus , Kerava . Lahti. Myyrmäki. Porin tietyt alueet . Turussa huumetalot puutaloja. Pasilan veturitori. Kalliossa joku baarialue . Rautatieasema nykyään ei kyllä kiinnosta . Missään huume rosvot. Ehkä imatralappeenranta . Noitakouluja voi väistää. Espoon joitakin lähiöitä. Tampereen Kuninkaankatu joku huumemyyjien pääpaikka . Tapulikaupunki Puistola . Oulun pääkatu ostarin alue . Ehkä taikinan laivojen satamat ja näkinkuja Hakaniemi tai joku Sysmä Heinola ei kiinnosta muutenkaan. Somaliassa niin paha henki ettei se käyttäydy normaalisti .
Taidat olla varsinainen matkaaja? Aika monessa paikassa olet käynyt.
Tuskinpa mitään on. Jenkkilässä opiskellessa tuli joskus pimeällä liikuttua yksin "ghettoalueella". Tästä sain kyllä moitteet myöhemmin isäntäperheeltä. Ei sinisilmäisenä nuorena suomalaisnaisena tullut mieleen, että jossain voi ihan oikeasti olla vaarallista 😊
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joku Kallion feministien sinkkuilta.
M42
Mielesi tekisi kuitenkin.
Ei ole. Alueilla missä asuu kulttuurissaan yleisesti mm. raiskausongelmaisia ei kannata yksin liikkua öisin. Tätä öisin metsässä liikkumista kannattaa mm. Niina Mikkonen. Hän ei ilmeisesti lue uutisia.