Työttömällä jää laskujen jälkeen 578e, miten se ei muka riitä?
Vuokran, veden ja sähkön jälkeen jää 578e. Kelan sivuilta löytyy tieto. Miten tuo summa ei riitä?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jää kun tuosta maksan vielä 140€/kk vuokran omavastuu, puhelin 25€/kk, netti 40€/kk, bussikortti 70€/kk.
Todella kalliit puhelin ja netti, 65 €/kk. Mobiilinettiyhteyksiä myydään jopa 1 €/kk ja puhelinliittymiä saa muutamalla eurolla/kk
Kysypä mikä on Elisan, Telian tai DNA:n halvin puhelinliittymä, eikä niillä ole edes tarjolla puhelinliittymiä ilman nettiä.
Nytkin Elisalta saa puhelinliittymän 9,99 € (100 M netti ja puhelut ja viestit kuuluu hintaan)
Laita linkki tänne. En löytänyt sitä 9,99 maksavaa puhliittymää
Penikka ei ymmärrä eroa liittymän avausmaksun ja liittymän kuukausimaksun välillä.
Ap on hyvä ja laittaa linkin Kelan sivuille kohtaan, jossa lukee että jokainen työtön ilman mitään ehtoja saa tuon verran.
Läheskään kaikki ei saa toimeentulotukea kuten kuvittelet ja vaikka saisi kaikille ei löydy halvinta asuntoa, myöskään kaikkia lääkkeitä ei korvata.
Vierailija kirjoitti:
Ei jää kun tuosta maksan vielä 140€/kk vuokran omavastuu, puhelin 25€/kk, netti 40€/kk, bussikortti 70€/kk.
Minulla vuokran omavastuu on 250€. Bussikorttikin oltava. Puhelin. Nettiä ei ole erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla jää 350. Ansionsidonnainen ja asumistuki.
Toimeentulotuki?
Olet idiootti vai miksi luulet, että kaikki saavat toimeentulotukea?
Moni ei sitä hae, kun luulee, ettei sitä voi saada syystä x, y tai z. Tai on kerran hakenut eikä saanut ja kuvittelee, ettei sitten koskaan voi saada.
Omistusasuntoon ei saa senttiäkään asumistukea. Peruspäiväraha on noin 600€ ja sillä pitää maksaa kaikki. Toimeentulotukea en saa, koska omistan osuuden perikunnan kesäpaikasta. Tämä ei ole valitus, vaan faktojen toteaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki?
Moni ei sitä hae, kun luulee, ettei sitä voi saada syystä x, y tai z. Tai on kerran hakenut eikä saanut ja kuvittelee, ettei sitten koskaan voi saada.
Vain sinä olet noin idiootti. Muut osaavat hakea toimeentulotukea, mutta pelkällä hakemisella sitä ei saa, vaikka miten jankuttaisit.
Vierailija kirjoitti:
Omistusasuntoon ei saa senttiäkään asumistukea. Peruspäiväraha on noin 600€ ja sillä pitää maksaa kaikki. Toimeentulotukea en saa, koska omistan osuuden perikunnan kesäpaikasta. Tämä ei ole valitus, vaan faktojen toteaminen.
Puhut puhdasta paskaa.
PerusPÄIVÄRAHA on 0 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Läheskään kaikki ei saa toimeentulotukea kuten kuvittelet ja vaikka saisi kaikille ei löydy halvinta asuntoa, myöskään kaikkia lääkkeitä ei korvata.
Ei tarvitse ollakaan halvin vaan alle enimmäisasumismenojen, ei ole vaikeaa. Kaikki lääkärin määräämät tarpeelliset lääkkeet voi ostaa maksusitoumuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla vuokran omavastuu on 250€. Bussikorttikin oltava. Puhelin. Nettiä ei ole erikseen.
Mikä vtun omavastuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut puhdasta paskaa.
En puhu. Se, että sinä et ymmärrä normaalissa puhekielessä käytettävää termiä ei muuta faktoja. Työttömyyskorvaus on tuon noin 600€ vaikka kutsuisit sittä kikkeliskokeeliskullinkaivaja-rahaksi.
Ei minulla jää laskujen jälkeen tuommoista summaa vaikka olen työtön. Kelalle en ole kertonut paljonko minulla on rahaa tai laskuja.
AP kuulostaa joltain sekopäältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki?
Vain sinä olet noin idiootti. Muut osaavat hakea toimeentulotukea, mutta pelkällä hakemisella sitä ei saa, vaikka miten jankuttaisit.
Olen todella monta kertaa lukenut tältä palstalta sen harhaluulon, että toimeentulotukea ei saa jos omistaa asunnon tai auton, tai tilillä on kaksi euroa rahaa. Moni jättää hakematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki?
Olen todella monta kertaa lukenut tältä palstalta sen harhaluulon, että toimeentulotukea ei saa jos omistaa asunnon tai auton, tai tilillä on kaksi euroa rahaa. Moni jättää hakematta.
Täällä nyt kirjoitetaan kaikkea paskaa. Vain idiootti uskoo kaiken, mitä täällä lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut puhdasta paskaa.
Tässä sinulle pilkku nussittavaksi: ,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki?
Miksi v'tussa sitä pitäisi hakea, jos tietää varmuudella, ettei sitä tule saamaan. Ei ole kovin vaikea Kelan sivuilta lukea ehtoja.
Kaikkia se leipä elättää... stana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistuki verojen jälkeen 595.36, asumistuki 262.15, vuokra 425
Laskepa tuosta millä pitää elää seuraavaan kertaan
432e ruokaan on aika ruhtinaallisesti
Meillä oli tuo yleistuki ja lapsilisä ja elarit. Yhteensä noin 900 e. Asumistukea en saa, koska omistan puolet asunnosta. Asumiskulut tuommoiset reilut 700 kuussa sisältäen sähkön ja veden. Puhelin pari kymppiä kuussa. Ruoka, vessapaperi, saippua. Jotain vaatteitakin olisi hyvä olla. Hajosi kaksi kodinkonetta tuona aikana. Lapsella pitäisi olla sitä sun tätä harrastusvälinettä, onneksi netin ilmaispalstoilta löytyi.
Lisäksi oli auto. Siitä isot kulut. Sain sitten työpaikan, jota ei autottomana olisi voinut ottaa vastaan. Myöskin nettikirppiksen halvat ja ilmaiset asiat usemmiten ovat vain autolla saavutettavissa.
Möin vanhoja romuja Torissa, sain parikymppiä, taas oli ruokakauppaan rahaa. Ainoa vain, ettei niitä kellään ikuisesti riitä myytäväksi.
Minusta työttömyyskorvauksella pitäisi voida pysyä hengissä. Esim. että voi ostaa ruokaa. Kokeilkaa itse ostaa viikon ruoat kahdelle 40 eurolla.
Jos joutuu menemään päivystykseen, niin se maksaa 80 euroa. Työttömälle saman kuin työssäkäyvälle. Haloo, millä työtön sen maksaa? On syömättä puoli kuuta?
Vierailija kirjoitti:
Vale, valheempi, ap.
Ap on valheiden kuningas...eikun, valheiden kuninkaalla ne valheet olisivat uskottavia. Valheiden incel? Oisko toi hyvä?
Ei voi ryypätä ja narkata joka päivä.