Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muistatte riparistanne?

Vierailija
19.07.2026 |

Sanokaa myös vuosikymmenen.

Itse muistan jotain biisejä ja lipunnoston, ja sen, miten rääpäleitä pojat olivat. Sen muistan  elävästi, kun jossain ehtoollisella jotkut alkoivat yhtäkkiä itkeä ja ihmettelin sitä suuresti. Myös papin seksipuheet nuotiolla oudoksuttivat, nykyisin sellaisista joutuisi varmaan viralta. 1980-luku. 

Entä te?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riparilla oli hyvää ruokaa, muistan kuinka piti muistella jotakin läheistä, jonka on nenettänyt kun oltiin kynttiläpiirissä ja muistelin tuttua  naista, joka oli tehnyt itsemurhan autotallissa auton pakokaasulla (syöpä), sain uusia ystäviä, ihastuin yhteen poikaan, äiti toi vierailupäivänä uusia sloggeja (jossain pussissa onneksi), viimeisenä iltana lähdettiin omin luvin sisätiloista ulos. Oli todella hauska leiri.

Kasarilla

Vierailija
22/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassa vertailtiin toistemme vehkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, että uskonto tuntui väärältä, mutta elämänkatsomustieto olisi vaatinut toimenpiteitä, joita en voinut tehdä itse.

Tänä päivänä? Uskonto tuntuu edelleen väärältä enkä halua mennä kirkkoon mistään syystä. Paitsi ehkä johonkin erikoiseen ulkomaalaiseen, jossa olisi erikoiset hautajaiset meneillään. Jossain ulkomailla kävimme kirkossa, jossa oli avoimen arkun politiikan hautajaiset meneillään. En tiedä miksi sinne edes pääsimme, mutta se oli jännää.

Voisin melkein sanoa, että kadun riparia (joka oli tosin päiväversio), mutta toisaalta mitäpä minä olisin asialle voinut sen ikäisenä.

Vahvasti ateistina eteenpäin. 

Vierailija
24/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani eivät ole onneksi ikinä tuputtaneet mitään uskontoasioita. Riparit ja uskonnon tunnit ovat olleet vain sellaista että no se nyt on se normi, näillä mennään. Se kyllä harmittaa. Elämänkatsomustieto olisi ollut minun juttuni.

Vierailija
25/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti konfirmaation jälkeen halata isosta, koska en kehdannut kieltäytyä. Minkä jälkeen sain tietää, että tähän poikaan olikin moni ollut ihastunut ja jouduin mökötyksen / huutomyrskyn / yksin jättämisen keskelle, koska ilmeisesti oli halannut mua muttei muita ja antanut isomman ruusunkin. Noh. Opinpahan että miehistä ei ole muuta kun harmia. 

Vierailija
26/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaiken. Vuosi oli 1983.

Vierailija
27/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuskallisen ujo, mutta ripari oli hyvä ja jäin isoiskoulutukseen. Vasta ulkomaan reissussa loppukesästä aloin päästä siitä ujoudesta. Kielitaito auttoi siinä. 

Vierailija
28/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoset herättivät aamuisin koko talon soittamalla mankasta Eurodancea. 2000-luku. Luokkakaveri sanoi kaverinsa olleen ihastunut muhun, muttei kumpikaan uskaltanut tehdä aloitetta. Piti muistaa ulkoa jotain pitkiä Raamattu-juttuja ja kertoa ne isoselle.

Vierailija
29/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt joten en mitään. En ole koskaan kuulunut mihinkää kirkkoon, eikä ole koskaan ollut pienintäkään halua liittyä. 

Vierailija
30/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarilta yhden lihavan pojan joka ei päässyt itse sängystä ylös koska oli niin lihava, vaan papin piti auttaa seurakuntasisaren kanssa se sängystä ylös.

Vierailija
31/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri mitään. En olisi halunnut käydä koko rippikoulua mutta sinne vain pakotettiin. Rippikoulun kävin 1999.

Vierailija
32/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ns. paremmat tytöt vähättelivät minua. "Tavalliset" tytöt kohtelivat minua täysin tasaveroisena ja ehkä siksikin kaikki kumppanini ja ihastuksen kohteeni ovat olleet niitä "tavallisia" tyttöjä/naisia, vaikka itse olenkin siirtynyt paperilla halutuimpiin miehiin. Tärkein ominaisuus ihmisessä on miten hän kohtelee muita.

Vierailija
33/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa ja Ruotsissa viikko kahdella pikkubussilla. Pojat toisessa, tytöt toisessa. Erään

koululaisen kotoa oli tehty anomus että sai tupakoida ilman kieltoa. Vuonna 1988. 

Vierailija
34/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empäs juuri paljoakaan. Riparin jälkeisissä bileissä menetin neitsyyteni isosena toimineelle miehelle.

Toimiva isonen kirjaimellisesti. 

Vierailija
35/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun rippileiri, oli hirveän ahdistavaa, koska yksi isosista oli päättänyt käännyttää mut. Ei onnistunut ja erosin kirkosta heti kun pääsin muuttamaan pois kotoa. Erityisesti jäi mieleen se, että ko. isonen yritti kieltää mua lukemasta vapaa-aikanani "Keskiyön lapsia", koska se ei kuulemma kuulunut rippileirille. Olisin varmaan lähtenyt kesken pois, jos kirja olisi takavarikoitu. 

Vierailija
36/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neitsyyden menetyksen. 90-luvun loppu.

Sellainen w t -ripari.

Mitä vikaa siinä on? Siellä ollaan lähekkäin ja ihastutaan ja jos saa tarpeeksi yksityisyyttä niin tulee seksiä.

Vierailija
37/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti konfirmaation jälkeen halata isosta, koska en kehdannut kieltäytyä. Minkä jälkeen sain tietää, että tähän poikaan olikin moni ollut ihastunut ja jouduin mökötyksen / huutomyrskyn / yksin jättämisen keskelle, koska ilmeisesti oli halannut mua muttei muita ja antanut isomman ruusunkin. Noh. Opinpahan että miehistä ei ole muuta kun harmia. 

Eli miesten syy että tytöt olivat ihastuneet poikaan? Et vaikuta tasapainoiselta.

Vierailija
38/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit tytöt bikineissä. Osalla tytöistä oli jo muotoja tullut ja bikineissä esittelivät kun uitiin iltaisin 👍 Vieläkin muistan Minnan ja Lauran bikinien värit. Tämä 2000-luvun alussa.

M39

Vierailija
39/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi 2000. Riparista en paljoa muista muuta kuin hauskaa oli ja koko viikon oli sellaista pientä sähköistystä erään tytön kanssa. No, nyt ollaan oltu kimpassa siitä lähtien.

Hienoa, sama homma täällä;) vuosi oli tosin 2007 meillä, kun tapasin py:n siellä, hieman tuhmailtiin siellä. Muistan jotain miten jumalia piti lepytellä ja palvoa, mutta enhän niistä oikeesti mitään tajunut. Teininä toki tiesin että haluan isot kirkkohäät ja äidiksi, ja pysyä kirkon jäsenenä vaikken mitään niistä tajuakkaan.

Vierailija
40/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniit tytöt bikineissä. Osalla tytöistä oli jo muotoja tullut ja bikineissä esittelivät kun uitiin iltaisin 👍 Vieläkin muistan Minnan ja Lauran bikinien värit. Tämä 2000-luvun alussa.

M39

Osalla tytöistä? Jo 10 v on muodot!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi