Mies tuo sunnuntaiaamiaisen kahvilasta đ
Latte, smoothie, pala lohipiirakkaa ja vadelmaleivos. SĂ€nkyyn tarjoiltuna. Joka sunnuntai.
Ihana mies. đ
Kommentit (192)
Mun mies tĂ€hĂ€n aikaan vuodesta kĂ€y hakemassa mustikoita aamuksi jogurttiin. Nyt jo jonkin verran löytyy aurinkoisilta paikoilta. EhkĂ€ tÀÀ on vĂ€hĂ€n sama juttu, mut maalaisversio? đ
Vierailija kirjoitti:
Mun mies tĂ€hĂ€n aikaan vuodesta kĂ€y hakemassa mustikoita aamuksi jogurttiin. Nyt jo jonkin verran löytyy aurinkoisilta paikoilta. EhkĂ€ tÀÀ on vĂ€hĂ€n sama juttu, mut maalaisversio? đ
Kuulostaa samalta! Pieni toisen iloksi tehty asia joka tuo molemmille hyvÀÀ mieltÀ!
Hyvin olet miehesi valinnut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tylsÀÀ syödÀ ihan sama lohipiirakka joka sunnuntaina.
Tuomiset toki vaihtelee. đ
Mutta joka sunnuntainen juttu tÀmÀ on. Toisaalta tuo piirakka on niin hyvÀÀ, ettÀ en kyllÀ yhtÀÀn laittaisi vastaan vaikka sitÀ joka sunnuntai tulisikin.
Samaa oudoksuin. Lohipiirakkaa aamiaiseksi. Vaikka olisi kotona tehtyÀ, niin silti?
Lohipiirakka on aika tyypillinen brunssiruoka.
Sori. Luin, ettÀ aamiaisesta oli kysymys.
Et ilmeisesti tarkoita, mitÀ brunssi tarkoittaa?
Monet hotellitkin viikonloppuisin jatkavat aamiaista pidempÀÀn viikonloppuisin ja sitÀ markkinoidaan brunssina. Suosittuja ovat.
Joillakin elÀÀ sitkeÀsti pÀÀssÀ ajatus siitÀ, ettÀ kunnollinen ihminen syö aamiaisen ennen kello 06:00 ja vain hampuusit tÀmÀn jÀlkeen. EivÀt oikein hahmota elÀmÀÀ oman napansa ulkopuolelta.
Olen vÀhÀn kateellinen ap:lle miehestÀ, jolla on selvÀstikin omia tuloja. Mieheni on kestotyötön, eikÀ hÀnellÀ ole varaa tehdÀ mitÀÀn. KÀyn kahviloissa yksin tai jos joskus kÀymme yhdessÀ, minÀ maksan kaiken. Olen haikea aina kun joku kertoo kÀyvÀnsÀ miehensÀ kanssa esimerkiksi syömÀssÀ ravintolassa. Tuo ap:n miehen sunnuntaitapa on ihana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta joka sunnuntainen juttu tÀmÀ on. Toisaalta tuo piirakka on niin hyvÀÀ, ettÀ en kyllÀ yhtÀÀn laittaisi vastaan vaikka sitÀ joka sunnuntai tulisikin.
Samaa oudoksuin. Lohipiirakkaa aamiaiseksi. Vaikka olisi kotona tehtyÀ, niin silti?
Monet hotellitkin viikonloppuisin jatkavat aamiaista pidempÀÀn viikonloppuisin ja sitÀ markkinoidaan brunssina. Suosittuja ovat.
Joillakin elÀÀ sitkeÀsti pÀÀssÀ ajatus siitÀ, ettÀ kunnollinen ihminen syö aamiaisen ennen kello 06:00 ja vain hampuusit tÀmÀn jÀlkeen. EivÀt oikein hahmota elÀmÀÀ oman napansa ulkopuolelta.
EhkÀ ne on jotain 80-vuotiaita? Tosin kaupungeissa ne mummelitkin kyllÀ kÀy brunsseilla...
Mun tytÀr kÀy mummunsa (ja mummun kavereiden ja heidÀn lastenlasten) kanssa kerran kuussa brunssilla. Tosi kiva tapa, sekÀ mummelit ettÀ nuoremmat tykkÀÀ.
Paskapuhetta
Ei varmaan tuo
Sulla mitÀÀn miestÀ oo
E
Joka kerta kun tuo aamiaisen, on kĂ€ynyt vieraissa, mietippĂ€ monestiko on 12v aikana kĂ€ynyt vieraissađ€Ł
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta
Ei varmaan tuo
Sulla mitÀÀn miestÀ oo
E
Tuskin on. Kuulostaa lÀhinnÀ hyvÀltÀ ja rakastavalta parisuhteelta.
Vierailija kirjoitti:
Tuoko samalla, kun tulee yölliseltÀ reissulta kotiin?
Tuo ja munassa on myös yllÀreitÀ. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta kun tuo aamiaisen, on kĂ€ynyt vieraissa, mietippĂ€ monestiko on 12v aikana kĂ€ynyt vieraissađ€Ł
IhmeellistÀ tÀllainen katkeruus, vai onko kateutta? Tuollainen parisuhde on se, joka kestÀÀ! Normaalissa, hyvÀssÀ parisuhteessa sitÀ toista vÀlillÀ ilahdutetaan ja nÀhdÀÀn hÀnen vuoksi hieman vaivaa. Ja tuskin tuo edes iso vaiva tuolle miehelle on jos itselleenkin sieltÀ aamiaiset hakee!
Jokaisessa parisuhteissa pitÀisi olla pÀivÀ per viikko sille suhteelle!
Minun miehen aamiainen meille. RuisleipÀÀ pÀÀllÀ lÀmminsavusiikaa, kurkkua ja tomaattia omasta maasta. LeipÀjuustoa lakkahillon kera. Kahvia ja mustikkapiirakkaa. Ja kaikki nÀmÀ raaka-aineet hÀn on omin rotevin kÀtösin poiminut, onkinut ja kasvattanut.
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ huomaa kenellÀ on surkea elÀmÀ, tÀynnÀ katkeruutta ja vihaa. KyllÀ niitÀ tavallisia kauniita parisuhteita joissa toista muistetaan tÀllaisilla pienillÀ viikottaisilla jutuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MikĂ€hĂ€n kahvila on sunnuntai aamuna auki? Joku huoltoasemakođ
Ehhh? Kaupungeissa suurin osa. EhkÀ siellÀ KÀrsÀmÀellÀ ei kahvilat sunnuntaisin aukea.
Sunnuntaisin ihmiset menevÀt kahvittelemaan ja museokierroksille. Puistoihin istuskelemaan, pyörÀilevÀt ja lenkkeilevÀt.
Sunnuntaiaamu on laaja kÀsite. Jossakin perheessÀ se on kuudelta, jossakin toisessa kymmeneltÀ.
Vierailija kirjoitti:
Minun miehen aamiainen meille. RuisleipÀÀ pÀÀllÀ lÀmminsavusiikaa, kurkkua ja tomaattia omasta maasta. LeipÀjuustoa lakkahillon kera. Kahvia ja mustikkapiirakkaa. Ja kaikki nÀmÀ raaka-aineet hÀn on omin rotevin kÀtösin poiminut, onkinut ja kasvattanut.
MissÀs ihmeessÀ te oikein asutte jos omat kahvitkin onnistuu kasvattamaan? SiellÀ missÀ kahvi kasvaa harvemmin kasvaa mustikoita tai kalastetaan siikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EhkÀ ne on jotain 80-vuotiaita? Tosin kaupungeissa ne mummelitkin kyllÀ kÀy brunsseilla...
Mun tytÀr kÀy mummunsa (ja mummun kavereiden ja heidÀn lastenlasten) kanssa kerran kuussa brunssilla. Tosi kiva tapa, sekÀ mummelit ettÀ nuoremmat tykkÀÀ.
EpÀilen ettÀ ihan vain menneisyyteen jÀmÀhtÀneitÀ, ei vÀlttÀmÀttÀ edes kovin vanhoja vaan suurinpiirtein keski-ikÀisiÀ. Arvomaailma yleensÀ sieltÀ 1950-luvulta, miksei siis myös elintavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MissÀs ihmeessÀ te oikein asutte jos omat kahvitkin onnistuu kasvattamaan? SiellÀ missÀ kahvi kasvaa harvemmin kasvaa mustikoita tai kalastetaan siikaa.
Ilmeisesti myös monipuolinen maatila kun ainekset leipÀjuustoon ja piirakkaan on itse kasvattanut. Vaatii kanoja, lehmiÀ, viljaa (ruista, vehnÀÀ ja tietysti myös myllyn), sokerijuurekkaita ja suolakaivoksenkin nyt ainakin.
Kirnusi varmaan voinkin itse, ja oli aamukolmelta jo sauvaa vemputtamassa.
Suoraan sanottuna, itse mieluummin ottaisin miehen, joka joskus osaa vain nauttiakin. Jos kaikki aika menee leipomiseen, metsÀstÀmiseen, kerÀilyyn ja palstan viljelyyn, niin miten sitÀ sitten yhteistÀ parisuhdeaikaa edes viettÀisi?
Miksi se yleensÀkin on muka parempi jonkun mielestÀ ettÀ tekee tuon kaiken itse? TyötÀ niiden kahvilaan kÀytettyjen rahojenkin eteen on tehty. Se, ettÀ kerran viikossa osaa myös elÀmÀstÀ nauttia on mun mielestÀ ainakin paljon arvokkaampaa kuin se, ettÀ jatkuvasti pitÀisi olla itse hÀÀrimÀssÀ!
No onneksi minun mies aikoinaan ymmÀrsi ettÀ meillÀ syödÀÀn aamiainen vapaa-pÀivinÀ klo 11-13. En ikinÀ pystyisi syömÀÀn jotain himpatin lohipiirakkaa aamuvarhain saatikka sÀngyssÀ murustelemaan.
Mies enemmĂ€n aamuvirkkunĂ€ söi jotain ja keitteli sitten minulle mustan kahvin kun kuuli ettĂ€ alan TĂ€mĂ€ oli ÀÀirmmĂ€isen paljon tĂ€rkeĂ€mpÀÀ kuin se ettĂ€ unirauhaani hĂ€irittĂ€isiin raahaamalla elintarvikkeita tms SĂnkyyn. SĂ€ngyssĂ€ nukutaan , keittiössĂ€ syödÀÀn. Jessus mitĂ€ tampioita. Onneksi on fiksujakin miehiĂ€ jotka ymmĂ€rtÀÀ mitĂ€ nainen tarvitsee. Kiitos siitĂ€.