Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Mies tuo sunnuntaiaamiaisen kahvilasta 😊

Vierailija
19.07.2026 |

Latte, smoothie, pala lohipiirakkaa ja vadelmaleivos. SĂ€nkyyn tarjoiltuna. Joka sunnuntai. 

Ihana mies. 😍 

Kommentit (192)

Vierailija
121/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tylsÀÀ syödÀ ihan sama lohipiirakka joka sunnuntaina.

Tuomiset toki vaihtelee. 😄 

Mutta joka sunnuntainen juttu tĂ€mĂ€ on. Toisaalta tuo piirakka on niin hyvÀÀ, ettĂ€ en kyllĂ€ yhtÀÀn laittaisi vastaan vaikka sitĂ€ joka sunnuntai tulisikin. 

Samaa oudoksuin. Lohipiirakkaa aamiaiseksi. Vaikka olisi kotona tehtyÀ, niin silti?

Lohipiirakka on aika tyypillinen brunssiruoka. 

Sori. Luin, ettÀ aamiaisesta oli kysymys.

Et ilmeisesti tarkoita, mitĂ€ brunssi tarkoittaa? 

Monet hotellitkin viikonloppuisin jatkavat aamiaista pidempÀÀn viikonloppuisin ja sitĂ€ markkinoidaan brunssina. Suosittuja ovat. 

Vierailija
122/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mun mies tĂ€hĂ€n aikaan vuodesta kĂ€y hakemassa mustikoita aamuksi jogurttiin. Nyt jo jonkin verran löytyy aurinkoisilta paikoilta. EhkĂ€ tÀÀ on vĂ€hĂ€n sama juttu, mut maalaisversio? 😄 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies tĂ€hĂ€n aikaan vuodesta kĂ€y hakemassa mustikoita aamuksi jogurttiin. Nyt jo jonkin verran löytyy aurinkoisilta paikoilta. EhkĂ€ tÀÀ on vĂ€hĂ€n sama juttu, mut maalaisversio? 😄 

Kuulostaa samalta! Pieni toisen iloksi tehty asia joka tuo molemmille hyvÀÀ mieltĂ€! 

Hyvin olet miehesi valinnut! 

Vierailija
124/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta joka sunnuntainen juttu tĂ€mĂ€ on. Toisaalta tuo piirakka on niin hyvÀÀ, ettĂ€ en kyllĂ€ yhtÀÀn laittaisi vastaan vaikka sitĂ€ joka sunnuntai tulisikin. 

Samaa oudoksuin. Lohipiirakkaa aamiaiseksi. Vaikka olisi kotona tehtyÀ, niin silti?

Monet hotellitkin viikonloppuisin jatkavat aamiaista pidempÀÀn viikonloppuisin ja sitĂ€ markkinoidaan brunssina. Suosittuja ovat. 

Joillakin elÀÀ sitkeĂ€sti pÀÀssĂ€ ajatus siitĂ€, ettĂ€ kunnollinen ihminen syö aamiaisen ennen kello 06:00 ja vain hampuusit tĂ€mĂ€n jĂ€lkeen. EivĂ€t oikein hahmota elĂ€mÀÀ oman napansa ulkopuolelta. 

Vierailija
125/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olen vÀhÀn kateellinen ap:lle miehestÀ, jolla on selvÀstikin omia tuloja. Mieheni on kestotyötön, eikÀ hÀnellÀ ole varaa tehdÀ mitÀÀn. KÀyn kahviloissa yksin tai jos joskus kÀymme yhdessÀ, minÀ maksan kaiken. Olen haikea aina kun joku kertoo kÀyvÀnsÀ miehensÀ kanssa esimerkiksi syömÀssÀ ravintolassa. Tuo ap:n miehen sunnuntaitapa on ihana!

Vierailija
126/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin elÀÀ sitkeĂ€sti pÀÀssĂ€ ajatus siitĂ€, ettĂ€ kunnollinen ihminen syö aamiaisen ennen kello 06:00 ja vain hampuusit tĂ€mĂ€n jĂ€lkeen. EivĂ€t oikein hahmota elĂ€mÀÀ oman napansa ulkopuolelta. 

EhkĂ€ ne on jotain 80-vuotiaita? Tosin kaupungeissa ne mummelitkin kyllĂ€ kĂ€y brunsseilla... 

Mun tytĂ€r kĂ€y mummunsa (ja mummun kavereiden ja heidĂ€n lastenlasten) kanssa kerran kuussa brunssilla. Tosi kiva tapa, sekĂ€ mummelit ettĂ€ nuoremmat tykkÀÀ. 

Vierailija
127/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Paskapuhetta 

Ei varmaan tuo

Sulla mitÀÀn miestÀ oo

E

Vierailija
128/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Joka kerta kun tuo aamiaisen, on kĂ€ynyt vieraissa, mietippĂ€ monestiko on 12v aikana kĂ€ynyt vieraissađŸ€Ł

Vierailija
129/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kenen mies hĂ€n oikeasti on? 

Vierailija
130/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta 

Ei varmaan tuo

Sulla mitÀÀn miestÀ oo

E

Tuskin on. Kuulostaa lĂ€hinnĂ€ hyvĂ€ltĂ€ ja rakastavalta parisuhteelta. 

Vierailija
131/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoko samalla, kun tulee yölliseltÀ reissulta kotiin?

Tuo ja munassa on myös yllÀreitÀ. Ap.

Vierailija
132/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun tuo aamiaisen, on kĂ€ynyt vieraissa, mietippĂ€ monestiko on 12v aikana kĂ€ynyt vieraissađŸ€Ł

IhmeellistĂ€ tĂ€llainen katkeruus, vai onko kateutta? Tuollainen parisuhde on se, joka kestÀÀ! Normaalissa, hyvĂ€ssĂ€ parisuhteessa sitĂ€ toista vĂ€lillĂ€ ilahdutetaan ja nĂ€hdÀÀn hĂ€nen vuoksi hieman vaivaa. Ja tuskin tuo edes iso vaiva tuolle miehelle on jos itselleenkin sieltĂ€ aamiaiset hakee! 

Jokaisessa parisuhteissa pitĂ€isi olla pĂ€ivĂ€ per viikko sille suhteelle! 

Vierailija
133/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minun miehen aamiainen meille. RuisleipÀÀ pÀÀllĂ€ lĂ€mminsavusiikaa, kurkkua ja tomaattia omasta maasta.  LeipĂ€juustoa lakkahillon kera. Kahvia ja mustikkapiirakkaa. Ja kaikki nĂ€mĂ€ raaka-aineet hĂ€n on omin rotevin  kĂ€tösin poiminut, onkinut ja kasvattanut. 

Vierailija
134/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kuka maksaa kahvilalaskut?

Vierailija
135/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KyllĂ€ huomaa kenellĂ€ on surkea elĂ€mĂ€, tĂ€ynnĂ€ katkeruutta ja vihaa. KyllĂ€ niitĂ€ tavallisia kauniita parisuhteita joissa toista muistetaan tĂ€llaisilla pienillĂ€ viikottaisilla jutuilla. 

Vierailija
136/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MikĂ€hĂ€n kahvila on sunnuntai aamuna auki? Joku huoltoasemako😂

Ehhh? Kaupungeissa suurin osa. EhkĂ€ siellĂ€ KĂ€rsĂ€mĂ€ellĂ€ ei kahvilat sunnuntaisin aukea. 

Sunnuntaisin ihmiset menevĂ€t kahvittelemaan ja museokierroksille. Puistoihin istuskelemaan, pyörĂ€ilevĂ€t ja lenkkeilevĂ€t. 

Sunnuntaiaamu on laaja kĂ€site.  Jossakin perheessĂ€ se on kuudelta, jossakin toisessa kymmeneltĂ€.

Vierailija
137/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun miehen aamiainen meille. RuisleipÀÀ pÀÀllĂ€ lĂ€mminsavusiikaa, kurkkua ja tomaattia omasta maasta.  LeipĂ€juustoa lakkahillon kera. Kahvia ja mustikkapiirakkaa. Ja kaikki nĂ€mĂ€ raaka-aineet hĂ€n on omin rotevin  kĂ€tösin poiminut, onkinut ja kasvattanut. 

MissĂ€s ihmeessĂ€ te oikein asutte jos omat kahvitkin onnistuu kasvattamaan? SiellĂ€ missĂ€ kahvi kasvaa harvemmin kasvaa mustikoita tai kalastetaan siikaa. 

Vierailija
138/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EhkĂ€ ne on jotain 80-vuotiaita? Tosin kaupungeissa ne mummelitkin kyllĂ€ kĂ€y brunsseilla... 

Mun tytĂ€r kĂ€y mummunsa (ja mummun kavereiden ja heidĂ€n lastenlasten) kanssa kerran kuussa brunssilla. Tosi kiva tapa, sekĂ€ mummelit ettĂ€ nuoremmat tykkÀÀ. 

EpĂ€ilen ettĂ€ ihan vain menneisyyteen jĂ€mĂ€htĂ€neitĂ€, ei vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ edes kovin vanhoja vaan suurinpiirtein keski-ikĂ€isiĂ€. Arvomaailma yleensĂ€ sieltĂ€ 1950-luvulta, miksei siis myös elintavat. 

Vierailija
139/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MissĂ€s ihmeessĂ€ te oikein asutte jos omat kahvitkin onnistuu kasvattamaan? SiellĂ€ missĂ€ kahvi kasvaa harvemmin kasvaa mustikoita tai kalastetaan siikaa. 

Ilmeisesti myös monipuolinen maatila kun ainekset leipĂ€juustoon ja piirakkaan on itse kasvattanut. Vaatii kanoja, lehmiĂ€, viljaa (ruista, vehnÀÀ ja tietysti myös myllyn), sokerijuurekkaita ja suolakaivoksenkin nyt ainakin. 

Kirnusi varmaan voinkin itse, ja oli aamukolmelta jo sauvaa vemputtamassa. 

Suoraan sanottuna, itse mieluummin ottaisin miehen, joka joskus osaa vain nauttiakin. Jos kaikki aika menee leipomiseen, metsĂ€stĂ€miseen, kerĂ€ilyyn ja palstan viljelyyn, niin miten sitĂ€ sitten yhteistĂ€ parisuhdeaikaa edes viettĂ€isi? 

Miksi se yleensĂ€kin on muka parempi jonkun mielestĂ€ ettĂ€ tekee tuon kaiken itse? TyötĂ€ niiden kahvilaan kĂ€ytettyjen rahojenkin eteen on tehty. Se, ettĂ€ kerran viikossa osaa myös elĂ€mĂ€stĂ€ nauttia on mun mielestĂ€ ainakin paljon arvokkaampaa kuin se, ettĂ€ jatkuvasti pitĂ€isi olla itse hÀÀrimĂ€ssĂ€! 

Vierailija
140/192 |
19.07.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No onneksi minun mies aikoinaan ymmÀrsi ettÀ meillÀ syödÀÀn aamiainen vapaa-pÀivinÀ klo 11-13. En ikinÀ pystyisi syömÀÀn jotain himpatin lohipiirakkaa aamuvarhain saatikka sÀngyssÀ murustelemaan.

Mies enemmĂ€n aamuvirkkunĂ€ söi jotain ja keitteli sitten minulle mustan kahvin kun kuuli ettĂ€ alan TĂ€mĂ€ oli ÀÀirmmĂ€isen paljon tĂ€rkeĂ€mpÀÀ kuin se ettĂ€ unirauhaani hĂ€irittĂ€isiin raahaamalla elintarvikkeita tms SÄnkyyn. SĂ€ngyssĂ€ nukutaan , keittiössĂ€ syödÀÀn. Jessus mitĂ€ tampioita. Onneksi on fiksujakin miehiĂ€ jotka ymmĂ€rtÀÀ mitĂ€ nainen tarvitsee. Kiitos siitĂ€.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: seitsemÀn kahdeksan kolme