Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeimmät "ystävät"

Vierailija
19.07.2026 |

Mielipiteitä:

"Ystävä" 1, ottaa yhteyttä aina kun asun ulkomailla, on tulossa majoittumaan, helpolle lomalle kun on opas ja kaikki valmiina, kustannuksiin ei osallistu mitenkään. Paras oli kun pyysi saada ottaa lapensa, 10 ja 13v mukaan että pääsisivät myös lomalle, eli minun pieneen vuokra-asuntoon majailemaan viikoksi pariksi. Kun pyydän muulloin matkaseuraksi (jos minulla ei ole vuokra-asuntoa ulkomailla, lähtee jokakerta muiden kavereidensa kanssa, vaikka molemmat pidämme lomalla kävelystä, ruokailuista, rannoista ym eli samoista asioista) 

"Ystävä 2", on loisinut viikkoja vuokra-asunnossa ulkomailla, saanut etuuksia kauttani paikanpäällä ja korvasi yli kahdenviikon majoituksen 20 eurolla. Samaan hintaan toki minä maksoin vuokran, sähkön, veden, netin yms, huoh) ja suomeen palatessani kysyin yhtä yötä hänen kotonaan helsingissä, se ei mitenkään sopinut, vaikka asuu yksin vaan kertoi hotelleja joihin voisin majoittua vain  n.160e yö-hintaan..

"Ystävä 3", ystävystyi kun sai kauttani ilmaisia lippuja tapahtumiin, kutsuille, näytöksiin yms.mihin hän ei olisi muuten päässyt ollenkaan. Kun järjesti kotonaan illanistujaisia ystävilleen, minua ei kutsuttu, ei vaikka ystävänsä olivat sanoneet että olisi kiva tutustua minuunkin. Silloin kun muita ei ollut saatavilla, pyysi hän ostamaan mukaani grillausruokaa ja viiniä, niin hän tarjoaisi hiiligrillin käytön meille. Illan istuin ja kuuntelin kun hän puhui itsestään, kysymättä koskaan mitään, voitte kuvitella etten enää mennyt.

"Ystävä 4", kertoi olevansa luotettava ja painotti että hänen kanssaan olen aina turvassa, tätä ihmttelin, mutta sivuutin..aluksi oli paljon kivoja hetkiä ja hän tarjoutui auttamaan, joista luisti, autoin häntä ja pidin minkä lupasin, ei toiminut kahteen suuntaan. Kielsi olemasta muiden tuttavieni seurassa, tai edes tapaamaan heitä koska hän oli tärkein. Kontrolloi liikkeitäni puhelimen sovellusta seuraamalla. Lopulta pahoinpiteli väkivaltaisesti kun kuuli että olin nähnyt erästä toista kaveriani. Tästä piti vaieta sillä olisi tuonut mainehaittaa ja ongelmia hänelle. Raskasta ja manipuloivaa. Myös jatkuvaa arvostelua, nimittelyä ym jatkui. Lopetin yhteyden. Hän yhä yrittää ottaa yhteyttä. 

Onko täällä ihmistä joka tulkitsee tätä, tiedän olleeni tyhmä ja kiltti sekä liian hyväuskoinen/auttavainen, tästä opin kyllä, mutta ottaisitteko ketään näistä enää takaisin ystäväksenne ja miltä käytös kuulostaa, en kaipaa kun järjen ääntä kun näissä olen niin pettynyt ja ymmärtänyt vasta nyt mistä näissä on ollut kyse..

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kannata pitää ainakaan epänormaalia käytöstä normaalina. Joku voi identifioitua ilkimykseen niin, että kierrättää juttuja toisille mukaville.

Vierailija
22/37 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi oikeuttaa ystävän joka potkii ja lyö toista, se ei ole edes hyväksikäyttöä vaan väkivaltaa, eihän ystävä satuta toista, tai sitten hän ei alunperinkään ole ollut ystävä vaan frenemy. 

Miten käy kun hän ymmärtää ettet enää hänen "ystävänä" jatka? Lähestymiskiellon paikka???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks mutta mikä on frenemy ja mistä sen tunnistaa?

Vierailija
24/37 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenko "ystävät" käyttävät hyväkseen ulkomailla asuvien ystäviensä ilmista majoitusta ja valmista opastamista, varmasti monet. Itse en enää ikinä majoita ketään siitä syystä luokseni. Ja minulle myös tehtiin samoin kun pyysin erästä ystävääni kanssani viikon lomalle kun asuin suomessa, hän valitteli ettei mitenkään nyt pääse (aikaa oli hänellä kun on kokoajan kotona), mutta sen jälkeen on käynyt jo 3 kertaa eri kavereiden kanssa. 

Tämä selvesi minulle mitä arveinkin, olin hänelle vain ilmainen mjoitus, en muuta. Ja hänkin oli nuoruudenystävä, mutta kasvoi hyväksikäyttäjäksi. Suututtaa, mutta katkaisin välit kun tämä selvisi. 

Vierailija
25/37 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia hyväksikäyttäjäystäviä on ollut minullakin ja olen hankkiutunut heistä eroon. Halusivat tavata vain silloin. kun halusivat jotain hyötyä minusta. Mikään vastavuoroisuus ei koskaan tullut kysymykseen. Parempi pysyä kaukana moisista. Vaikka sitten vallan ilman ystäviä.

Vierailija
26/37 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, mielummin olen yksin kuin näiden hyväksikäyttjien parissa, yhteyttä ottavat kun tarvitsevat jotain. 

Yksi nuoruuden ystäväni suttui kun hän ei voinut päivän varoituajalla tulla luokseni helsinkiin viikoksi asumaan, sillä hän olisi tahtonut lähteä shoppailureissulle juuri silloin..ja silloin soittaa kun tarvitsee yösijaa viikonloppumessuille, american car show, konsertit, yms...ei ole enää ystävissä..

Itse en edes kehtaisi mennä loisimaan ja varsinkaan määräämään juuri kun minä haluan tulla niin on sovittava. Mitään kuluja ei jaeta, pyytää rahaa jopa lainaan valheellisilla jutuilla, jotka paljastuivat toisen henkilön kuvien kautta, tarvitsi rahaa omasn lomamatkaansa kaksi tuhatta..

Vierailija
27/37 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystävä tupakoi paljon ja kun tietää että olen aikomassa lopettaa, tuo minulle itse ostamiaan tupakka askeja kotiin, välillä jopa alkoholia että lähtisin hänen mukaansa juomaan kun olen sanonut ettei ns.ryyppääminen enää kiinnosta minua, vaan tykkään käydä kävelyillä ja syömässä hyvää ruokaa tms. Hänelle ilta menee hyvin kun juo kotona yhdessä, mutta ruoka ei siihen kuulu...(on entinen kaveri hänkin jo) 

Vierailija
28/37 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokkeilevan tuttavan omistan, valitettavasti... asutaan samassa vuokratalossa. Tämä neitonen on aina ensimmäisenä kerjäämässä itselleen autokyytiä kauppaan, jos saa tietää, että joku on menossa autolla. Ihan vaan siksi, että ei tarvitsisi itse kantaa kaljoja kotiin. (bussilla jos menisi, pitäisi itse kävellä pysäkiltä kauppaan 100 metriä) Moni täällä koittaakin livahtaa kauppaan salaa. 

Vierailija
29/37 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomien seura taas kiinnostaa vain niin kauan kuin heidän lapset tarvitsevat lahjoja synttäreilleen. Sen jälkeen meitä ei ole olemassa yhdellekään sukulaiselle tai ystävälle.

Vierailija
30/37 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia yhdistää kaikkia näitä sun kavereita.

Sinä.

Vierailija
31/37 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurani kiinnosti ex-ystävääni vain siksi että pääsi edes näkemään ja joskus jututtamaan puolisoani. Tätä kesti 10 hyvin esitettyä "ystävyys-vuotta". Hän siis teeskenteli kaikki ne vuodet olevansa paras ja luotettavin ystäväni koko sen ajan. Tiedätte, salaa vilkuilua, lähelle hakeutumista, hymyä, mielistelyä, itsensä erinomaisena esittämistä, ja jatkuvaa katselua (kuvitellen etten lopulta huomaa). Uskomaton petos, tässä nainen oli susi toiselle ja pahimman kautta.

Onko kukaan kokenut tätä? Miten huomasitte? Miten luotatte enää ystäviin? Itse en ole tämän jälkeen kavereita halunnut, yksin on hyvä.

Vierailija
32/37 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että lähes jokaisella on ollut elämässään joskus joku ikävä ystävyys joka on päättynyt. Mietin mikä on ns oikea syy päättää ystävyys lopullisesti? Tietysti jos aika ei riitä, se on ymmärrettävää, mutta minusta tuo lokkeilu, valehtelu,rahan lainailu, pelkkä yksipuolinen hyötyminen, yhteydenotto tarvittaessa jotain, väkivaltaisuus, ystävän puolison kosiskelu on jo niin isoja väärinkäytöksiä ystävää kohtaa että itse en jatkaisi. 

Mun ystävä sanoi kun joskus riitelimme että hän ei kyllä ensimmäisenä viestiä laita, hän halusi ylpeyden olevan tärkeämpää kuin avoimen keskustelun. No minä laitoin, keskustelimme ja kaikki päättyi lopulta kun kuulin kuinka hän ivasi minua muille tuttavilleen sekä omille aikuisille lapsilleen ja kiisti nämä, vaikka kaikesta oli todisteet. En voisi enää luottaa häneen, koskaan. Jätti myös asioita kertomatta, ja myöhemmin kertoi että olisi pitänyt, joojoo..inhottava ystävyyssuhde, onneksi pääsin eroon hänestä.

Vierailija
33/37 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin..mut mikä on top 3 syyt ettet enää olisit ystävä jonkun kanssa? 

Vierailija
34/37 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaisuus ja mitätöinti

Hyväksikäyttö millään tavoin

Valehtelu.

Kertokaa muutkin? Kiinnostaa kuulla?

Vierailija
35/37 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyyden esittäminen ja aikomus ottaa paikkasi

Lokkeilu

Yksipuolisuus

Vierailija
36/37 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikkifrendi joka tavoittelee sun onnee ja tahtoo sulle pahaa, se on riittävä syy lopettaa ystävyys

Vierailija
37/37 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frendi joka sun kautta iskee miesystävää

Frendi joka odottaa ykspuolisia apuja

Frendi joka kertoo muiden frendiensä asiat, saman tekee silloin myös susta, en sietäis ton tyylisii yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme