Yrittäjä ulisee lehdissä
Yrittäjältä raju avautuminen kotiseudulla rehottavasta harmaasta taloudesta: ”Otetaan kylältä Pena, Arska ja Jaska tekemään homma kympin tuntipalkalla”
https://www.iltalehti.fi/talous/a/b74ebe71-622e-4540-bef1-ff341c9ff370
Miksi tuo yrittäjä luulee että ihmiset tilais "palvelun" häneltä kun voivat tehdä sen itse tai kavereiden kanssa? Minä olen aina itse rakentanut omin käsin terassit kotiin ja mökeille sekä kaatanut ja halkonut polttopuut.
Outo käsitys että se on harmaata taloutta jos tekee itse eikä maksa yrittäjälle.
Kommentit (52)
Aina on tehty ja tehdään omin voimin jos vaan joku osaa homman. Ennen tehtiin puolen suvun talotkin talkoilla kun sukulaisissa oli pari eläköitynyttä timpuria. Samoin puuhommat, pikku rempat, juhlatarjoilut, lasten ja eläinten hoidot.... Ruuat, juomat ja ehkä pikku vaivanpalkka ja vuoroin vieraissa töissä. Nykyään ei enää löydy joka hommaan ammattilaista tai muutakaan tekijää kun suvut on pienentyneet ja levinneet ympäri maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät eivät maksa itse edes eläkkeitään. Ihme kommunisteja nuo yrittäjät, kun itselle pitää saada. Voitot toki on yksityisiä ja niidenkin verotuksesta ulistaa.
Sinäkään en maksa eläkettäsi.
Ja yrittäjien ongelma ei ole "eläkkeiden maksamattomuus" vaan se, että edelliset yrittäjät eivät maksaneet mitään, ja syykin on selvä: Yrittäjät osaavat laskea. YEL on huijaus.
Maksaisitko itse eläkettä itsellesi, jos tietäisit että raha vain makuutetaan tilillä heikkenemässä ja että saat jokaista maksamaasi euroa vastaan vain 40% siitä tulevaisuudessa takaisin?
Niin joo, ja unohdetaan se, että yrittäjien eläkekassa tyhjennettiin aikoinaan valtion menoihin, kun oli pikku kriisi päällä. Kukaan ei tunnu enää muistavan. On se vaan näppärä systeemi!
Yrittäjien eläkekassa ei ole osittain rahastoiva, se on suurin syy. Kyllä kaikki muut ovat maksaneet omat eläkkeensä. Yrittäjät ovat ainoita, joiden eläkkeisiin menee verorahaa.
Sun logiikalla ei kukaan ole maksanut eläkkeitään ja koska valtio ei maksa työeläkkeitä, niin silloinhan kukaan ei voi saada eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät on kyllä pahimman luokan riistäjiä. Hyvä vaan, että talous menee miten menee. Aina mankumassa.
Ei sinullakaan sossuelätti tule luukusta rahaa, jos ei ole yrittäjiä
Ai jos ei ole yrittäjä, niin on sossupummi. Sulla on musta ajatusmaailma. Poistetaan kaikki yritysten verohelpotukset, tuet ja firman piikkiin ostamiset vähennyksineen. Jutellaan sitten uudelleen.
Maksaisit loispummi yrittäjä edes veroja tulojesi mukaan.
Se on yhteisöllisyyttä ja naapuriapua. Kaupunkilaiset on kateellisia kun nuo asiat ei onnistu pakottamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät on kyllä pahimman luokan riistäjiä. Hyvä vaan, että talous menee miten menee. Aina mankumassa.
sanoppa punatautinen ulisija, ketä minä muka riistän, kun olen yrittäjä joka YKSIN tekemällä omaa työtään elättää itse itsensä?
Koitappa keksiä tuohon vastaus, ja haista sen jälkeen pitkä p /\ska.
terveisin, "kevytyrittäjä" y-tunnuksella
... no niin, ja punatautinen ulisija ei keksinyt muuta vastausta kuin alapeukuttamisen, oi kuinka yllättävää. Tai sitten vastatessa vaan kestää, koska jatkuvan kannabiksen polttelun takia hänellä ns. käy hitaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät eivät maksa itse edes eläkkeitään. Ihme kommunisteja nuo yrittäjät, kun itselle pitää saada. Voitot toki on yksityisiä ja niidenkin verotuksesta ulistaa.
Ja yrittäjien ongelma ei ole "eläkkeiden maksamattomuus" vaan se, että edelliset yrittäjät eivät maksaneet mitään, ja syykin on selvä: Yrittäjät osaavat laskea. YEL on huijaus.
Maksaisitko itse eläkettä itsellesi, jos tietäisit että raha vain makuutetaan tilillä heikkenemässä ja että saat jokaista maksamaasi euroa vastaan vain 40% siitä tulevaisuudessa takaisin?
Niin joo, ja unohdetaan se, että yrittäjien eläkekassa tyhjennettiin aikoinaan valtion menoihin, kun oli pikku kriisi päällä. Kukaan ei tunnu enää muistavan. On se vaan näppärä systeemi!
Yrittäjien eläkekassa ei ole osittain rahastoiva, se on suurin syy. Kyllä kaikki muut ovat maksaneet omat eläkkeensä. Yrittäjät ovat ainoita, joiden eläkkeisiin menee verorahaa.
Sun logiikalla ei kukaan ole maksanut eläkkeitään ja koska valtio ei maksa työeläkkeitä, niin silloinhan kukaan ei voi saada eläkettä.
Sisälukutaito.
Ja ei, kukaan ei ole maksanut eläkkeitään. Prosentit eivät riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sanoppa punatautinen ulisija, ketä minä muka riistän, kun olen yrittäjä joka YKSIN tekemällä omaa työtään elättää itse itsensä?
Yksikään kevyt"yrittäjä" ei ole yrittäjä, vaan kevytyrittäjäfirman typerä palkollinen.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät eivät edes maksa eläkettään, kuin osin. Silti vinkuvat eläkemaksuista, jotka ovat verovähennettäviä.
Eläkemaksua ei voi vähentää. Lisäksi yrittäjä maksaa myös työntekijöiden eläkemaksut.
Lakkautetaan puolet yrityksistä ja katsotaan mitä siitä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjien eläkkeitä ei rahastoida lainkaan, vaan nekin rahat menevät muuhun käyttöön. Tämä on se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinullakaan sossuelätti tule luukusta rahaa, jos ei ole yrittäjiä
Ai jos ei ole yrittäjä, niin on sossupummi. Sulla on musta ajatusmaailma. Poistetaan kaikki yritysten verohelpotukset, tuet ja firman piikkiin ostamiset vähennyksineen. Jutellaan sitten uudelleen.
Maksaisit loispummi yrittäjä edes veroja tulojesi mukaan.
Jospa lopetettaisiin kaikki ylimääräiset valtion menot, niin verotusta voisi keventää huomattavasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään kevyt"yrittäjä" ei ole yrittäjä, vaan kevytyrittäjäfirman typerä palkollinen.
Jep, palkolliset on typeriä. Yrittäjät on riistäjiä. Ainoa kuka on "hyvä ja fiksu" on sossuelättikelaloinen joka ei tee mitään.
Ihanteena täydellinen kommunismi....
Lapsen mummu ja pappa hoitavat lasta tarvittaessa, minä teen puuhommia ja metsäistutuksia heidän tilallaan. Harmaata taloutta vissiin.