Yrittäjä ulisee lehdissä
Yrittäjältä raju avautuminen kotiseudulla rehottavasta harmaasta taloudesta: ”Otetaan kylältä Pena, Arska ja Jaska tekemään homma kympin tuntipalkalla”
https://www.iltalehti.fi/talous/a/b74ebe71-622e-4540-bef1-ff341c9ff370
Miksi tuo yrittäjä luulee että ihmiset tilais "palvelun" häneltä kun voivat tehdä sen itse tai kavereiden kanssa? Minä olen aina itse rakentanut omin käsin terassit kotiin ja mökeille sekä kaatanut ja halkonut polttopuut.
Outo käsitys että se on harmaata taloutta jos tekee itse eikä maksa yrittäjälle.
Kommentit (52)
Meillä Vaimo pesee pyykit ja imuroi pimeästi.
Itse teen remontit ja korjaan auton pimeänä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä Vaimo pesee pyykit ja imuroi pimeästi.
Itse teen remontit ja korjaan auton pimeänä.
Ehkä kannattais alottaa lamppujen vaihdolla niin ei tartte pimeässä tehdä
Oon rakentanut jo kaksi terassia penalle tässä kevään ja kesän aikana koska rakasatöitä ei muuten saa. Nuo yrittäjät palkkaa niitä virolaisia mielummin. Klapihommia olen tehnyt paljon.
Vierailija kirjoitti:
Oon rakentanut jo kaksi terassia penalle tässä kevään ja kesän aikana koska rakasatöitä ei muuten saa. Nuo yrittäjät palkkaa niitä virolaisia mielummin. Klapihommia olen tehnyt paljon.
Maaseudulla ei kukaan vahdi kuka rakentaa ja pimeesti saa palkan. Sitten talon omistaja voi sanoa että rakensi itse sen terassin. Rakensin maaseudulla 200 metriä hevosaitaa tässä kesän alussa ja tienasin tonnin.
Vaihdantataloutta.
Ainakin oma maalla asuva veljeni on tehnyt hommia kavereilleen vastapalvelukseksi.
Yrittäjät eivät maksa itse edes eläkkeitään. Ihme kommunisteja nuo yrittäjät, kun itselle pitää saada. Voitot toki on yksityisiä ja niidenkin verotuksesta ulistaa.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjien veroja voisi kiristää, koska on aikaa unista lehtiin.
Miten vitussa täällä ollaan näin sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla ei kukaan vahdi kuka rakentaa ja pimeesti saa palkan. Sitten talon omistaja voi sanoa että rakensi itse sen terassin. Rakensin maaseudulla 200 metriä hevosaitaa tässä kesän alussa ja tienasin tonnin.
Pimeästi maksetaan yrittäjillekin.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät eivät maksa itse edes eläkkeitään. Ihme kommunisteja nuo yrittäjät, kun itselle pitää saada. Voitot toki on yksityisiä ja niidenkin verotuksesta ulistaa.
Sinäkään en maksa eläkettäsi.
Ja yrittäjien ongelma ei ole "eläkkeiden maksamattomuus" vaan se, että edelliset yrittäjät eivät maksaneet mitään, ja syykin on selvä: Yrittäjät osaavat laskea. YEL on huijaus.
Maksaisitko itse eläkettä itsellesi, jos tietäisit että raha vain makuutetaan tilillä heikkenemässä ja että saat jokaista maksamaasi euroa vastaan vain 40% siitä tulevaisuudessa takaisin?
Niin joo, ja unohdetaan se, että yrittäjien eläkekassa tyhjennettiin aikoinaan valtion menoihin, kun oli pikku kriisi päällä. Kukaan ei tunnu enää muistavan. On se vaan näppärä systeemi!
Vierailija kirjoitti:
Mummo kutoi lapsille villasukat. Kyllä se on harmaata taloutta kun ei ostettu kaupasta yrittäjän myymiä.
Mummolle vankilaa, j umamkauta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjien veroja voisi kiristää, koska on aikaa unista lehtiin.
Miten vitussa täällä ollaan näin sekaisin?
Sitä se punatauti teettää... se hämärtää yksilön käsityskyvyn häntä ympäröivästä todellisuudesta. Siksi se saa yksilön tekemään itsensä ja yhteisönsä kannalta haitallisia päätöksiä. Päättävissä asemissa olevalla se vaarantaa jopa kansallisen turvallisuuden. Usein, on punatauti periytyvää sekä lisäksi parantumatonta.
"[VATT erikoistutkija] Annika Nivalan mukaan veronkiertoa ei kuitenkaan katsota sormien läpi kovin paljon Suomessa, sillä kansainvälisessä vertailussa sekä veronmaksuhalukkuus että veronkierron tuomitseminen ovat täällä korkeammalla tasolla kuin monessa muussa maassa.'
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ottaa yrittäjä tekemään jotain pienehköä hommaa kun voin itse valita tekijän joka sitten laskuttaa kevytyrittäjänä?
?? Tällaisia kirjoittelee ihmiset jotka ei asiasta itse tiedä mitään.
Ei ole oikeasti olemassa sellaista juridista määritelmää kuin "kevytyrittäjä". On vain yrittäjiä. Mikä sinun kuvitelmissasi antaa tuossa yrittäjä vs kevytyrittäjä vastakkainasettelussa asiakkaalle jotain lisäarvoa?
terveisin, "kevytyrittäjä" y-tunnuksella
Yrittäjät on kyllä pahimman luokan riistäjiä. Hyvä vaan, että talous menee miten menee. Aina mankumassa.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät on kyllä pahimman luokan riistäjiä. Hyvä vaan, että talous menee miten menee. Aina mankumassa.
sanoppa punatautinen ulisija, ketä minä muka riistän, kun olen yrittäjä joka YKSIN tekemällä omaa työtään elättää itse itsensä?
Koitappa keksiä tuohon vastaus, ja haista sen jälkeen pitkä p /\ska.
terveisin, "kevytyrittäjä" y-tunnuksella
Vierailija kirjoitti:
Kävin asentamassa tutulle naiselle pesukoneen suihinottoa vastaan. Selvästi harmaata taloutta kun ei ostanut liikkeen asennuspalvelua.
Hyi !🤮
Vierailija kirjoitti:
Ei sinullakaan sossuelätti tule luukusta rahaa, jos ei ole yrittäjiä
Kysehän on vain siittä että maksatko ja teetkö itse hyvän ja toimivan vai palkkaatkö yrittäjän tekeen kalliilla huonoo laatua virolaisten toimesta
Vierailija kirjoitti:
Kävin asentamassa tutulle naiselle pesukoneen suihinottoa vastaan. Selvästi harmaata taloutta kun ei ostanut liikkeen asennuspalvelua.
Etkä sinä ostanut ammattilaista huulihölkkään.
Demarisyöpäläisten kommariutopia, pääsevät pskasakki joka välissä tunkemaan saastaiset kommarikouransa JO kertaalleen verotetun palkan päälle vielä varastamaan lisää.
Saatanan kommarisyöpäläiset!