Tulen aikanaan jättämään perintöä vain niille lapsille
jotka eivät ole menestyneet elämässään hyvin. Jos jollain menee elämässä paremmin, hän ei saa mitään.
Kommentit (47)
Olet näköjään saanut hyviä periaatteita vanhemmiltasi. Paljonko siitä omasta perinnöstäsi on antaa eteenpäin?
Et anna niille, jotka ovat raataneet. Uskomatonta.
Toki itse päätät, mihin varasi jaat. Toki pitää huomioida lakisääteiset perintökaaret ja varmaan sitten sinulla on lakimies, että testamentti on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Et voi lapsen lakiosaa väistää
Hahaa! Tää on oikeus ja kohtuus. :)
Vierailija kirjoitti:
Toki itse päätät, mihin varasi jaat. Toki pitää huomioida lakisääteiset perintökaaret ja varmaan sitten sinulla on lakimies, että testamentti on oikein.
On se sentään hyvä ettei lain yli pysty kävelemään, vaikka olisi kuinka puolueellinen perillisten suhteen.
Sinullahan ei ole lapsia eikä rahaa, mutta et myöskään ilmeisesti tiedä lakiosaoikeudesta. Eli et ole oppinut edes peruskoulussa opetettavia asioita.
Oletko katsonut liikaa amerikkalaisia tv-sarjoja? Suomessa on ihan erilainen lainsäädäntö koskien perimistä, kannattaa tutustua.
Voi jehna.,miten hölmöä mietintää.
Jännä että palkiset ne, jotka eivät ole
tavoitteellisesti tavoitelleet itselleen hyvää elämää. Tapa kostaa tai osoittaa sinua menestyneemmälle muka paikkansa? Et pysty muuten kyykyttämään?
Jep, sama tyyli sekä minun äidilläni että anopilla. Palkitaan laiskuutta. No, eipä tarvitse olla tekemisissä.
Mitä tekisitte näiden sisaren lasten kanssa?
1 vanhin (poika) ollut todella inhottava ja vähintään epäystävällinen, vaikka olen häntä auttanut monta kertaa
2 (tyttö) ei ole saanut vanhemmiltaan mitään, äitinsä kohdellut huonosti
3 (poika) saanut jo eräältä sukulaiselta ison perinnön
Mietin siis omaa testamenttiani. Kallistun kakkoseen päin että hän saa minulta kaiken jäämistöni.
Vierailija kirjoitti:
tavoitteellisesti tavoitelleet itselleen hyvää elämää. Tapa kostaa tai osoittaa sinua menestyneemmälle muka paikkansa? Et pysty muuten kyykyttämään?
Äiti kostaa itseään paremmin pärjääville lapsilleen. Hieno äiti
Minä taas en kuolleena enää rahoista aio välittää/päättää mitään. Jakakoot perilliset keskenään mitä jää.
Isä taas ilmoitti, että aikoo jättää velipuolella kaiken, koska se on mies. Ei tykännyt kun sanoin, että hyvä idea, mutta kannattas ensin hankkia jotain perittävää, koska se velipuolikaan tuskin hänen homeista taloaan/ velkojaan haluaa. Tuntuu, että ne köyhimmät eniten vääntää perinnöistä.
Oma äitini toimii juuri noin. Minua paljon parempituloinen veljeni on huorannut, pettänyt, tehnyt lapsia sinne sun tänne ja käyttänyt kaikki rahansa purjehtimiseen lisäksi vielä yrittänyt petoksella viedä suuremman osan isän perinnöstä. Ja tämän äitini haluaa palkita antamalla suuremman osan omasta perinnöstään veljelleni.
Itse olen koko ikäni säästänyt ja sijoittanut. Mieheni on yrittänyt ja kerryttänyt hirveän kovalla työllä itselleen omaisuutta.
Ja nyt tämän mieheni yrittelijäisyyden ja säästäväisyytemme vuoksi äitini katsoo että rötöstelevä ja huoraava tuhlaajaveljeni on ansainnut suuremman osan perinnöstä.
Mikä äidin opetus on lapsilleen ?
Kamalinta on kun vanhemmat jättävät jälkeensä riitelevän perikunnan ja katkeria lapsia. Onko se lasten kohteleminen tasavertaisesti niin hirveän vaikeaa ?
Miten se käytännössä menee, että toinen lapsi saa enemmän perintöä kuin toinen? Testamentilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti kostaa itseään paremmin pärjääville lapsilleen. Hieno äiti
Tällaisia mielenvikaisia nasistiäitejä todella on. Oma äitini on kateellinen katkera ja pitkävihainen.
Sinulla on näköjään paljon lapsia ja varaa valita.