Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulen aikanaan jättämään perintöä vain niille lapsille

Vierailija
19.07.2026 |

jotka eivät ole menestyneet elämässään hyvin.  Jos jollain menee elämässä paremmin, hän ei saa mitään.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on näköjään paljon lapsia ja varaa valita.

Vierailija
2/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet näköjään saanut hyviä periaatteita vanhemmiltasi. Paljonko siitä omasta perinnöstäsi on antaa eteenpäin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et anna niille, jotka ovat raataneet. Uskomatonta.

Vierailija
4/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli palkitset laiskimmat 

Vierailija
5/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi lapsen  lakiosaa väistää 

Vierailija
6/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki itse päätät, mihin varasi jaat. Toki pitää huomioida lakisääteiset perintökaaret ja varmaan sitten sinulla on lakimies, että testamentti on oikein.

Vierailija
7/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi lapsen  lakiosaa väistää 

Hahaa! Tää on oikeus ja kohtuus. :) 

Vierailija
8/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki itse päätät, mihin varasi jaat. Toki pitää huomioida lakisääteiset perintökaaret ja varmaan sitten sinulla on lakimies, että testamentti on oikein.

On se sentään hyvä ettei lain yli pysty kävelemään, vaikka olisi kuinka puolueellinen perillisten suhteen. 

Vierailija
9/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullahan ei ole lapsia eikä rahaa, mutta et myöskään ilmeisesti tiedä lakiosaoikeudesta. Eli et ole oppinut edes peruskoulussa opetettavia asioita.

Vierailija
10/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut liikaa amerikkalaisia tv-sarjoja? Suomessa on ihan erilainen lainsäädäntö koskien perimistä, kannattaa tutustua.

Vierailija
11/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jehna.,miten hölmöä mietintää.

Vierailija
12/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että palkiset ne, jotka eivät ole

tavoitteellisesti tavoitelleet itselleen hyvää elämää. Tapa kostaa tai osoittaa sinua menestyneemmälle muka paikkansa? Et pysty muuten kyykyttämään? 

Vierailija
13/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sama tyyli sekä minun äidilläni että anopilla. Palkitaan laiskuutta. No, eipä tarvitse olla tekemisissä.

Vierailija
14/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisitte näiden sisaren lasten kanssa?

1 vanhin (poika) ollut todella inhottava ja vähintään epäystävällinen, vaikka olen häntä auttanut monta kertaa

2 (tyttö) ei ole saanut vanhemmiltaan mitään, äitinsä kohdellut huonosti

3 (poika) saanut jo eräältä sukulaiselta ison perinnön

Mietin siis omaa testamenttiani. Kallistun kakkoseen päin että hän saa minulta kaiken jäämistöni.

Vierailija
15/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tavoitteellisesti tavoitelleet itselleen hyvää elämää. Tapa kostaa tai osoittaa sinua menestyneemmälle muka paikkansa? Et pysty muuten kyykyttämään? 

Äiti kostaa itseään paremmin pärjääville lapsilleen. Hieno äiti

Vierailija
16/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en kuolleena enää rahoista aio välittää/päättää mitään. Jakakoot perilliset keskenään mitä jää.

Vierailija
17/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä taas ilmoitti, että aikoo jättää velipuolella kaiken, koska se on mies. Ei tykännyt kun sanoin, että hyvä idea, mutta kannattas ensin hankkia jotain perittävää, koska se velipuolikaan tuskin hänen homeista taloaan/ velkojaan haluaa. Tuntuu, että ne köyhimmät eniten vääntää perinnöistä.

Vierailija
18/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini toimii juuri noin. Minua paljon parempituloinen veljeni on huorannut, pettänyt, tehnyt lapsia sinne sun tänne ja käyttänyt kaikki rahansa purjehtimiseen lisäksi vielä yrittänyt petoksella viedä suuremman osan isän perinnöstä. Ja tämän äitini haluaa palkita antamalla suuremman osan omasta perinnöstään veljelleni.

Itse olen koko ikäni säästänyt ja sijoittanut. Mieheni on yrittänyt ja kerryttänyt hirveän kovalla työllä itselleen omaisuutta.

Ja nyt tämän mieheni yrittelijäisyyden ja säästäväisyytemme vuoksi äitini katsoo että rötöstelevä ja huoraava tuhlaajaveljeni on ansainnut suuremman osan perinnöstä. 

Mikä äidin opetus on lapsilleen ?

Kamalinta on kun vanhemmat jättävät jälkeensä riitelevän perikunnan ja katkeria lapsia. Onko se lasten kohteleminen tasavertaisesti niin hirveän vaikeaa ?

Vierailija
19/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se käytännössä menee, että toinen lapsi saa enemmän perintöä kuin toinen? Testamentilla?

Vierailija
20/47 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti kostaa itseään paremmin pärjääville lapsilleen. Hieno äiti

Tällaisia mielenvikaisia nasistiäitejä todella on. Oma äitini on kateellinen katkera ja pitkävihainen.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän