Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka valitatte korkeista hinnoista kaupoissa, kahviloissa, ravintoloissa, ylipäätään missä tahansa

Vierailija
19.07.2026 |

Niin miksi sitten menet sinne? 

Mikä on tekosyysi, ettet sitten itse tuota kyseistä palvelua halvemmalla?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni astelee sinne mistä saa asioita, joita tekee mieli ja alkaa sitten kovaan ääneen valittamaan hinnasta, jonka asetannasta tyypillä ei ole harmainta hajua. Itse en yrittäjänä näitä asiakkaita kaipaa ollenkaan.

Vierailija
2/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en taas kestä näitä pullantuoksuisia av-mammoja, jotka tulee kiljumaan jokaiseen aiheesta tehtyyn aloitukseen "meillä leivotaan kaikki itse ja säästetään" "turha maksaa kahviloille ylihintaa kun voi kotona kahvistella ja syödä itsetehtyä tuoretta pullaa" 

voi elämän kevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei ole tajunnut että korkeista hinnoista Suomessa suurin osa on veroa ja vieläpä sitä laajapohjaista veroa jota kertyy tuotteeseen koko elinkaaren ajalta monesta lähteestä. Suomi on siinä Euroopan raskaimmin verotettu maa. 

Pitäisikö minun rakentaa kasvihuone kahvinviljelyä varten jos halua juoda kupin lattea. Tai perustaa lammasfarmi jos tarvitsen villatakin?

Vierailija
4/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut asiasta väärin. Kuluttajien velvollisuus on varmistaa, että yritykset kilpailevat keskenään. Siihen liittyy, että kuluttaat  käyttää niitä yrityksiä jotka tekevät saman asian halvemmalla. 

Vierailija
5/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintoja saa ja kuuluu kritisoida.

Vierailija
6/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummovainaa oli yrittäjä ja hänen lempilauseensa oli "Kun tavaran näkee hinnan tietää". 

Käytän samaa periaatetta itse asiakkaana enkä osta netistä vaan kivijalasta. Silloin ostaa vähemmän mutta säästön vai laittaa laatuun.

Vierailija
7/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei ole tajunnut että korkeista hinnoista Suomessa suurin osa on veroa ja vieläpä sitä laajapohjaista veroa jota kertyy tuotteeseen koko elinkaaren ajalta monesta lähteestä. Suomi on siinä Euroopan raskaimmin verotettu maa. 

Pitäisikö minun rakentaa kasvihuone kahvinviljelyä varten jos halua juoda kupin lattea. Tai perustaa lammasfarmi jos tarvitsen villatakin?

Veroja voisin maksaa tämän verran mielelläni (ehkä), jos tietäisin varojenkäytön tehokkuuden. Tuntuu jotenkin siltä, että verorahoja riittää ylisuuriin johtajienpalkkoihin, johtqjienjohtajien palkkoihin, rinnakkaisjohtajien palkkoihin jne. Samoin 250k€ uintiportaaseen ja kolmeen pukukoppiin jne. Työntekijöitä voi vähentää ja "tehostaa" vain tältä osin.

Verojen tuhlauksen osuuden kun näkisi byrokratiassa ja "johtamisessa", niin tässä voisi oikeasti moni miettiä asioita, eikä poliitikkojen ja muiden päättäjien selittelyt auttaisi. Voisi vaikuttaa hintoihinkin, jos tyhjään tuhlatut verovarat jäisivät verottamatta. Toisaalta käyttäisin nuo rahat oikeasti hyvinvointiyhteiskuntaan, en tähän irvikuvaan. Irvikuvalla tarkoitan, että sijoitetulla rahalla, jota vaaditaan lisää ja lisää, saa vähemmän ja vähemmän ja laadultaan kuraa.

Vierailija
8/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen pitää ruokakauppaa kalliina, niin miksi ihmeessä se sama tyyppi astelee sinne kauppaan kuitenkin kerta toisensa jälkeen??

Vierailija
9/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis haluaa tietää miksi käyn kaupassa, vaikka hinnat ovat korkeat. Niinkö?

Tuota noin, kun ihmisen pitää syödäkin välillä jotakin. Ruokaa ei oikein tahdo löytyä muualta kuin kaupoista, kun ei itsellä ole karja- tai viljelystilaa ja nekin, joilla on, joutuvat jotakin kaupastakin hakemaan. 

Vierailija
10/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen pitää ruokakauppaa kalliina, niin miksi ihmeessä se sama tyyppi astelee sinne kauppaan kuitenkin kerta toisensa jälkeen??

Ruoka on suunnilleen samanhintaista joka kaupassa. 

Vierailija
11/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin, kun ihmisen pitää syödäkin välillä jotakin. Ruokaa ei oikein tahdo löytyä muualta kuin kaupoista, kun ei itsellä ole karja- tai viljelystilaa ja nekin, joilla on, joutuvat jotakin kaupastakin hakemaan. 

Jos siellä kaupassa on omasta mielestäsi liian kallista, niin ei sun mikään pakko ole sinne mennä!! Mene jonnekin muualle tai syö jotain, mitä saa jostain muualta.

Vierailija
12/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole kävelyetäisyydellä kuin yksi ruokakauppa.  Se ei ole edullisin,  mutt vielä kalliimmaksi tulisi ostaa auto tai reissata taksilla.

Vierailija
13/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siellä kaupassa on omasta mielestäsi liian kallista, niin ei sun mikään pakko ole sinne mennä!! Mene jonnekin muualle tai syö jotain, mitä saa jostain muualta.

Mitä sä hullu riehut?

Ruoka on Suomessa kallista ihan joka kaupassa. Saahan sen nyt todeta,  mitä tilastot kertovat.

Vierailija
14/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on suunnilleen samanhintaista joka kaupassa. 

Ruotsin rajan läheisyydessä asuvat voivat sentään käydä Haaparannan puolella, mutta harvalla on tämä mahdollisuus. Ruotsissa huomattavasti halvempaa, ihan hävettää kun suomalaiset jonottaa pitkissä jonoissa polttoainetta, kun kotimaassa on ryöstöhinnat.

Vierailija
15/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole kävelyetäisyydellä kuin yksi ruokakauppa.  Se ei ole edullisin,  mutt vielä kalliimmaksi tulisi ostaa auto tai reissata taksilla.

No onhan se sitten kokonaisuutena sinulle edullisin.  

Vierailija
16/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse en taas kestä näitä pullantuoksuisia av-mammoja, jotka tulee kiljumaan jokaiseen aiheesta tehtyyn aloitukseen "meillä leivotaan kaikki itse ja säästetään" "turha maksaa kahviloille ylihintaa kun voi kotona kahvistella ja syödä itsetehtyä tuoretta pullaa" 

voi elämän kevät.

Voi kuule, yhtä paljon täällä vinkuu miehet, asiat vaan on erit.

Vierailija
17/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen katselin erään leipomon myymälä/kahvilassa mansikkawienereitä. Hinta 2,80€/kpl.

Siis ne wienerit oli leivottu siinä samassa rakennuksessa seinän takana.

Mielestäni 1,50€ olisi oikea hinta sellaiselle wienerille. 

Ehkä minulla on sitten huono palkka kun joudun tekemään tunnin verran töitä, että saan ostettua itselle ja lapselle leivoskahvit. 

Vierailija
18/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummovainaa oli yrittäjä ja hänen lempilauseensa oli "Kun tavaran näkee hinnan tietää". 

Käytän samaa periaatetta itse asiakkaana enkä osta netistä vaan kivijalasta. Silloin ostaa vähemmän mutta säästön vai laittaa laatuun.

Tavara kun on aina piilossa housujen alla ja hinta aina sama 100€/30min

Vierailija
19/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ilman rruokaa elä,.niin pakkohan sinne ruokaksuppaan on mennä.

Kasvatan kyllä marjoja, omenia, perunoita pihallani... Mutta ei musta olisi omavaraistaloutta ylläpitämään.

Vierailija
20/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just eilen katselin erään leipomon myymälä/kahvilassa mansikkawienereitä. Hinta 2,80€/kpl.

Siis ne wienerit oli leivottu siinä samassa rakennuksessa seinän takana.

Mielestäni 1,50€ olisi oikea hinta sellaiselle wienerille. 

Ehkä minulla on sitten huono palkka kun joudun tekemään tunnin verran töitä, että saan ostettua itselle ja lapselle leivoskahvit. 

Miksi sitten menet sinne, jos ei kelpaa? Halpahan tuo hinta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi