Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka valitatte korkeista hinnoista kaupoissa, kahviloissa, ravintoloissa, ylipäätään missä tahansa

Vierailija
19.07.2026 |

Niin miksi sitten menet sinne? 

Mikä on tekosyysi, ettet sitten itse tuota kyseistä palvelua halvemmalla?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse en taas kestä näitä pullantuoksuisia av-mammoja, jotka tulee kiljumaan jokaiseen aiheesta tehtyyn aloitukseen "meillä leivotaan kaikki itse ja säästetään" "turha maksaa kahviloille ylihintaa kun voi kotona kahvistella ja syödä itsetehtyä tuoretta pullaa" 

voi elämän kevät.

Eli toisten mielipiteet on arvokkaampia kuin toisten?

Kukaan ei kilju tekstillä, harva HUUTAA.

Jokaisella on oikeus päättää mihin roponsa pistää ja se on kyllä viimeinen paikka, se keskustakahvilan yrittäjän perse.

Vierailija
22/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just eilen katselin erään leipomon myymälä/kahvilassa mansikkawienereitä. Hinta 2,80€/kpl.

Siis ne wienerit oli leivottu siinä samassa rakennuksessa seinän takana.

Mielestäni 1,50€ olisi oikea hinta sellaiselle wienerille. 

Ehkä minulla on sitten huono palkka kun joudun tekemään tunnin verran töitä, että saan ostettua itselle ja lapselle leivoskahvit. 

Nyt olet kyllä väärässä. 2,80 tuoreesta mansikkaviineristä ei ole kallis. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just eilen katselin erään leipomon myymälä/kahvilassa mansikkawienereitä. Hinta 2,80€/kpl.

Ehkä minulla on sitten huono palkka kun joudun tekemään tunnin verran töitä, että saan ostettua itselle ja lapselle leivoskahvit. 

Tämä. Olen pienipalkkainen ja mahdollisuudet tehdä asioita Helsingissä ovat huomattavasti kaventuneet.

Vierailija
24/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi näin wienereitä alle 3€ hintaqn 15 vuotta sitten, nykyään vanha ja kuiva wieneri maksaa 6,49€ ja jos ottaa kahvin kanssa niin se on 12€

Vierailija
25/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kansantaloudellisesti hyvä jos ihmiset pystyisivät ostamaan ja kuluttamaan. Joskus vaikka kahvilassa käymään tai kosmetologilla. Hinta-laatusuhde vain heikentynyt niin paljon etten viitsi käydä. Ei tarvitse sitten valittaakaan. 

Vierailija
26/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kansantaloudellisesti hyvä jos ihmiset pystyisivät ostamaan ja kuluttamaan. Joskus vaikka kahvilassa käymään tai kosmetologilla. Hinta-laatusuhde vain heikentynyt niin paljon etten viitsi käydä. Ei tarvitse sitten valittaakaan. 

Ikinä en ole kosmetologilla käynyt enkä käy vaikka rahaa on.

M45

Vierailija
27/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olet kyllä väärässä. 2,80 tuoreesta mansikkaviineristä ei ole kallis. 

Kanan rintaleike on noin euron kappale, siitä saa jo aterian. Niin on se 3-kertainen hinta mansikkaviineristä paljon.

Vierailija
28/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen pitää ruokakauppaa kalliina, niin miksi ihmeessä se sama tyyppi astelee sinne kauppaan kuitenkin kerta toisensa jälkeen??

Esim. meidän paikkakunnalla ei ole kuin yksi kauppa ja autottomana muualle on hankala mennä.

Vierailija
29/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa saadakseni ruokaa. Se on syyni käydä siellä ap.

Vierailija
30/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kyllä ryhdy leipomaan mansikkaviinereitä 1,50 euron hintaan, ei kukaan. Tuo 2,80€ on mielestäni älyttömän halpa.

Vierailija
31/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: "Mikset ole alistuva orja ja lammas niin kuin minä?"

Vierailija
32/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen pitää ruokakauppaa kalliina, niin miksi ihmeessä se sama tyyppi astelee sinne kauppaan kuitenkin kerta toisensa jälkeen??

Esim. meidän paikkakunnalla ei ole kuin yksi kauppa ja autottomana muualle on hankala mennä.

Jos asuu niin pienessä paikassa ettei ole kuin yksi kauppa niin auto on oltava. Jos haluat olla autoton niin muuta muualle.

Vierailija
33/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut asiasta väärin. Kuluttajien velvollisuus on varmistaa, että yritykset kilpailevat keskenään. Siihen liittyy, että kuluttaat  käyttää niitä yrityksiä jotka tekevät saman asian halvemmalla. 

Sitten ihmetellään miksi mikään ei ole enää kotimaista vaan tuotettu jossain indokiinassa, tai työntekijät jotain puolalaisia. Halvalla kun pitää saada!

Vierailija
34/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan kaikki asiat täysin ylihinnoiteltua. Siihen vaikuttaa suuresti koska suomalaisia on alle 5 miljoonaa. Ei ole ostovoimaa.

Vierailija
35/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: "Bisnekset, valtion siunaamaana, vaativat sata euroa kanankoivesta. Mikä on tekosyysi, ettet itse tuota kyseistä palvelua, eli omista kanoja ja teurasta näitä, halvemmalla?"

Vierailija
36/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ihan kaikki asiat täysin ylihinnoiteltua. Siihen vaikuttaa suuresti koska suomalaisia on alle 5 miljoonaa. Ei ole ostovoimaa.

Ei vaan tuottajat ovat ahneita ja koronasta lähtien ovat milloin milläkin verukkeella nostaneet hintoja silkkaa ahneuttaan. Ovat huomanneet, että kansa alistuu kerta toisensa jälkeen mukisematta, joten ovat päässeet hinnan korottamisen makuun. 

Vierailija
37/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinusta sen leipomotyöntekijän pitäisi tehdä työtänsä vielä huonommalla palkalla kuin sinä saat?

Vierailija
38/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap siis haluaa tietää miksi käyn kaupassa, vaikka hinnat ovat korkeat. Niinkö?

Tuota noin, kun ihmisen pitää syödäkin välillä jotakin. Ruokaa ei oikein tahdo löytyä muualta kuin kaupoista, kun ei itsellä ole karja- tai viljelystilaa ja nekin, joilla on, joutuvat jotakin kaupastakin hakemaan. 

Mikä sinua estää tuottamasta omaa ruokaasi? Miksi jonkun toisen pitää tuottaa sinulle ruokaa ja raataa pienellä palkalla sinun ruokasi eteen?

Vierailija
39/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: "Bisnekset, valtion siunaamaana, vaativat sata euroa kanankoivesta. Mikä on tekosyysi, ettet itse tuota kyseistä palvelua, eli omista kanoja ja teurasta näitä, halvemmalla?"

En ole valittanut minkään asian kalleidesta. Jos hinta-laatu ei kohtaa, niin jätän ostamatta, mutta en tule tänne valittaamaan. Kysymys oli valittajille.

Vierailija
40/52 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en mene! Reissuun  lähtiessä otan mukaan kaakao ja teepussit, leipää ym.  Ei tarvitse kuin ostaa kuuma vesi ja kaataa se  omaan termosmukiin. Maksaa n. 60--80 cent. Voi juoda  ja syödä  muualla sitten

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä