Te, jotka valitatte korkeista hinnoista kaupoissa, kahviloissa, ravintoloissa, ylipäätään missä tahansa
Niin miksi sitten menet sinne?
Mikä on tekosyysi, ettet sitten itse tuota kyseistä palvelua halvemmalla?
Kommentit (52)
Sillä ei ole väliä onko kyseessä kauppa, ravintola tai kahvila, jos hinta on isompi kuin haluan maksaa niin en osta. Yleensä ravintoloissa ateriat ovat 15€ - 30€ ja voin itse kokata saman ruuan hintaan 1€ - 5€ per ateria, kun on enemmän syöjiä niin ravintola ei ole vaihtoehto. Kahvilassa maksaa pulla ja kahvi 6€ - 15€, itse keitetty kahvi maksaa 0,2€ enkä halua pullaa.
Ruokakauppa on vaikeampi välttää mutta onneksi on kaikki kauppaketjut vierekkäin niin voin edes vähän säästää hakemalla halvimmasta. Joskus olen käynyt kaikissa kolmessa samalla reissulla ja ostanut jokaisesta halvinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap siis haluaa tietää miksi käyn kaupassa, vaikka hinnat ovat korkeat. Niinkö?
Tuota noin, kun ihmisen pitää syödäkin välillä jotakin. Ruokaa ei oikein tahdo löytyä muualta kuin kaupoista, kun ei itsellä ole karja- tai viljelystilaa ja nekin, joilla on, joutuvat jotakin kaupastakin hakemaan.
Mikä sinua estää tuottamasta omaa ruokaasi? Miksi jonkun toisen pitää tuottaa sinulle ruokaa ja raataa pienellä palkalla sinun ruokasi eteen?
Mikä sinua estää tuottamasta itsellesi vaatteita, asumusta, ajoneuvoja, teknologiaa, mitä tahansa palveluita, mitä voit kuvitellakaan? Mikset itse tuota noita asioita, LAISKA PASKA? MIKSET TEE KAIKKEA ITSE, PASKA? ET TARVITSE YHTEISKUNTAA JA MUIDEN AMMATTITAITOJA YHTÄÄN MIHINKÄÄN. MENE ASUMAAN KESKELLE METSÄÄ YKSIN ILMAN IHMISKONTAKTIA JA SYÖ ORAVIA LOPPUELÄMÄSI, LAISKA PASKA.
Vierailija kirjoitti:
Just eilen katselin erään leipomon myymälä/kahvilassa mansikkawienereitä. Hinta 2,80€/kpl.
Siis ne wienerit oli leivottu siinä samassa rakennuksessa seinän takana.
Mielestäni 1,50€ olisi oikea hinta sellaiselle wienerille.
Ehkä minulla on sitten huono palkka kun joudun tekemään tunnin verran töitä, että saan ostettua itselle ja lapselle leivoskahvit.
No miksi et ryhdy itse valmistamaan ja myymään halvempia viinereitä? Tee itse, niin saat sellaisia, joihin sinulla on varaa. Älä sysää vastuuta muille siitä, että saat itsellesi leivoskahvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just eilen katselin erään leipomon myymälä/kahvilassa mansikkawienereitä. Hinta 2,80€/kpl.
Ehkä minulla on sitten huono palkka kun joudun tekemään tunnin verran töitä, että saan ostettua itselle ja lapselle leivoskahvit.
Viimeksi näin wienereitä alle 3€ hintaqn 15 vuotta sitten, nykyään vanha ja kuiva wieneri maksaa 6,49€ ja jos ottaa kahvin kanssa niin se on 12€
Älä nyt liioittele
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: "Bisnekset, valtion siunaamaana, vaativat sata euroa kanankoivesta. Mikä on tekosyysi, ettet itse tuota kyseistä palvelua, eli omista kanoja ja teurasta näitä, halvemmalla?"
En ole valittanut minkään asian kalleidesta. Jos hinta-laatu ei kohtaa, niin jätän ostamatta, mutta en tule tänne valittaamaan. Kysymys oli valittajille.
Kyllä, sinä valitat, ettei tavallinen ihminen halua alistua ahneiden yritysten ilmiselvään hinnan korottamiseen ilman yhtäkään kelvollista tekosyytä. Sinun on pakko olla jonkinlainen trolli.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuo 2.80 on jo siinä rajalla että en enempää maksa
Biltema Cafe on halpa, kahvi ja mutakakku pehmiksellä yhteensä 2 euroa. Valtavia voisilmäpullia oli myös 1,90 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: "Bisnekset, valtion siunaamaana, vaativat sata euroa kanankoivesta. Mikä on tekosyysi, ettet itse tuota kyseistä palvelua, eli omista kanoja ja teurasta näitä, halvemmalla?"
En ole valittanut minkään asian kalleidesta. Jos hinta-laatu ei kohtaa, niin jätän ostamatta, mutta en tule tänne valittaamaan. Kysymys oli valittajille.
Kyllä, sinä valitat, ettei tavallinen ihminen halua alistua ahneiden yritysten ilmiselvään hinnan korottamiseen ilman yhtäkään kelvollista tekosyytä. Sinun on pakko olla jonkinlainen trolli.
Miksi kenenkään yrittäjän pitäisi perustella hinnankorotuksia sinulle millään tavalla? Älä mene sinne, niin et alistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi näin wienereitä alle 3€ hintaqn 15 vuotta sitten, nykyään vanha ja kuiva wieneri maksaa 6,49€ ja jos ottaa kahvin kanssa niin se on 12€
Älä nyt liioittele
No katoppa tästä viime vuoden hintoja https://yle.fi/a/74-20163138
Kakkupala noin 6,50€
Croissant 6,90€
Latte 5€
Kahvi 3,5€
Ja tästä hinnat nousseet reippaasti
Sama polttoaineiden hintojen kanssa. Kamala valitus kokoajan. Miksi sitten tankkaat, jos hinta on mielestäsi liian korkea?
Juuri tuon takia en käy koskaan kahviloissa enkä muutenkaan viihteellä, koska kaikki maksaa aivan liikaa keskituloisellekin.
Jos lähden pidemmälle autoreissulle, otan omat eväät mukaan.
Vanhempani jo opettivat ettei raha kasva puussa.
Silkkaa tyhmyyttä maksaa kahvista ja pullasta yli 10€.
Melkein sama, mutta suomalaisia tuotteita voin tilata suomalaisista verkkokaupoista. Osalla heistä on myös se kivijalka liike. Ostin juuri mekon Paapiin verkkokaupasta ja totesin, että samalla hinnalla olisin saanut Prismasta tai jostain ruotsalaisesta halpakaupasta monta - mutta en tarvinnut kuin yhden. Muutama halpismekko on ja toinen kotimainen jonka ostin monta vuotta sitten Taito-liikkeestä ja kolmas suomalaienen ostettu jostain pikkukaupasta vuosia sitten. Vaikka näidenkään kankaita ei tehdä Suomessa, näiden ompelutaso ja millaisia on pesun jälkeen on silti ihan eri luokkaa.
Nyt vaan tarvii niitä mekkokelejä, sillä en pidä mekkoja talvella ulkona enkä töissä koskaan. Kun on kuusi mekkoa, ei tarvitse enää yhtään lisää ja nuo olemassaolevat riittää vuosiksi, on aika ajattomia kuoseja ja mallejakin. Kolmekin riittäisi ja noita kotimaisia pidänkin eniten.
Kahviloissa vaihtelee hintataso aika paljon. Valitettavasti näiden hinnastoja ei näe ja oli yllätys että tässä pikkukaupungissa yhdessä liikkeessä kaksi tavallista pikkukahvia ja pari pientä pullaa, jotka eivät vaikuttaneet edes tuoreilta maksoi yli 17 euroa. Hintoja ei ollut esillä kuin kahviin (3,50/kuppi) vaikka pitäisi. Lähes naapuriliikkeessä saa saman n. 12 eurolla ja santsikuppi kuuluu hintaan, kupit isompia. Volyymi ja tilojen vuokra varmaan on syynä. Toinen on suositumpi.