Luetko paljon?
Kommentit (22)
Luen. Tänä kesänä mm. Ruusujen sota sarja (Iggulden), Cromwell sarja (Mantel), Gregory Philippalta kolme, John Fowlesilta kolme kirjaa, Tey Josephine Ajan tytär (Richard III murhamysteeri) ja randomisti yksi kirja gnostilaisuudesta.
Luen joka päivä. Lomalla aikaa lukea enemmänkin, mutta myös arkena luen joka ilta ennen nukkumaanmenoa. Olen ostanut Torista itselleni lukemista, kirjapaketteja saa sieltä edullisesti. Kirjastossa en ole vuosiin käynyt, kun en jaksa palautuksen kanssa stressata. Kirjat lahjoitan eteenpäin kavereille, sisaruksille ja vanhemmille joten lukijoita kirjoille riittää.
Luen kaikkea muuta, paitsi kaunokirjallisuutta. Naiset lukevat paljon, ja myös matkustelevat, ja selkeästi nuo kaksi asiaa tekevät heistä ahdasmielisiä, itsekkätäitä ja mielikuvituksettomia.
Luen lähes aina. Sairastan rajoittavasti, joten lukeminen on ehdoton ykkösviihteeni. Käytän äänikirjapalvelua e-kirjanuotoisena padilta, sekä teholainaan kirjastosta. Lähes kaikki kiinnostava kaunokirjallinen uutuustuotanto tulee kahlattua läpi.
Minä siis luen 5-8 tuntia päivässä, eli todella paljon.
Vaihtelevasti. Välillä paljonkin, sitten on taas pitkiä taukoja ennen kuin otan fyysisen kirjan käteen. Töissä kuuntelen vaihdellen musiikkia ja äänikirjoja. Kuuntelin kaikki Potterit ja Taru Sormusten Herrat ja pari Game of Thrones -kirjaa jo tänä vuonna. Olen lukenut ne aiemmin oikeina kirjoina, joten ne on hyvää "taustamelua". Ja varsinkin Pottereiden ja Sormusten herrojen lukijat (Stephen Fry ja Andy Serkis) on miellyttäviä kuunneltavia.
Fyysisinä kirjoina minulla on tällä hetkellä kesken Eläinten Vallankumous ja ystäväni kirjoittama kirja. Tuo Eläinten Vallankumouskin on niin lyhyt, että sen lukisi viikonlopussa, kun vaan istuisi alas sen kanssa, mutta on ollut jo pari viikkoa yöpöydällä.
Luen joka päivä, pari tuntia arkisin ja viikonloppuisin enemmän. Tänä kesänä olen lukenut varaamiani uutuuskirjoja sitä mukaa kun olen niitä kirjastosta saanut, lähinnä dekkarisarjoja. Vanhemmista kirjoista olen tänä kesänä lukenut esim Joona Keskitalon Takamailla-sarjaa ja Camilla Greben siskonsa kanssa kirjoittamaa sarjaa, kun niitä en ole lukenut sitä mukaa kun ilmestyivät.
Luen todella paljon, lapsesta asti kirja käsillä.
Kaunokirjallisuutta, dekkareita, elämänkertoja ym
Camilla Greben kirjat hyviä!
Annie Proulxin Laivauutisia viimeisin lukemani- suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Luen kaikkea muuta, paitsi kaunokirjallisuutta. Naiset lukevat paljon, ja myös matkustelevat, ja selkeästi nuo kaksi asiaa tekevät heistä ahdasmielisiä, itsekkätäitä ja mielikuvituksettomia.
Sinähän taas et ole yhtään ahdasmielinen, itsekäs etkä mielikuvitukseton.
Vierailija kirjoitti:
Kaunokirjallisuuden lukeminen kasvattaa empatiakykyä. Huomaa kyllä että et niitä lue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän taas et ole yhtään ahdasmielinen, itsekäs etkä mielikuvitukseton.
Itsekäs ahdasmielinen tyhmätuhma nainen, kun vaan matkustelee ja lueskelee ilokseen eikä passaa ja hyysää miehiä. :(
Vierailija kirjoitti:
Luen joka päivä. Lomalla aikaa lukea enemmänkin, mutta myös arkena luen joka ilta ennen nukkumaanmenoa. Olen ostanut Torista itselleni lukemista, kirjapaketteja saa sieltä edullisesti. Kirjastossa en ole vuosiin käynyt, kun en jaksa palautuksen kanssa stressata. Kirjat lahjoitan eteenpäin kavereille, sisaruksille ja vanhemmille joten lukijoita kirjoille riittää.
Massiivista typeryyttä ja elämänhallinnan puutetta, jos ostaa kirjoja eikä lainaa. Kirjat ovat ongelmajätettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Massiivista typeryyttä ja elämänhallinnan puutetta, jos ostaa kirjoja eikä lainaa. Kirjat ovat ongelmajätettä.
”Kaikki mitä minä en tee ja harrasta on typerää ja niin tekevät ihmiset ovat tyhmiä pyllypäitä!!!”
En ole koskaan voinut ymmärtää tai käsittää kirjoja lukevia ihmisjoukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjat ovat työkalujani, eikä tarvitsemaani kirjallisuutta saa kirjastosta, idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Ja sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se käsitys maailmasta heikoksi jää jos ei yhtään kirjaa koskaan lue. Aika vaikea käydä myöskään kouluja jos kirjat ovat niin kauhean vastenmielisiä.
Eikö kukaan enää lue?