Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löytyykö täältä teehifistelijöitä?

Vierailija
19.07.2026 |

Täällä JuhlaMokkien luvatussa maassa, kunnollista teetä on välillä vaikea löytää.

Mistä te ostatte teenne? En asu pääkaupunkiseudulla, eikä sinne ole usein asiaa, joten verkkokaupat ovat pelastukseni.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SFTGFOP Assamia 

Vierailija
22/38 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuussa toiminut pitkään Mokkamaa, kahvin, teen ja suklaan erikoisliike. Myös verkkokauppa mokkamaa.fi. Voi suositella. Esim. kahvit on pääosin papuina ja jauhetaan odottaessa sellaiseen karkeuteen, mitä asiakas haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

teahouse.fi.

Ihana paikka Juvalla Wehmaisten kartanossa,  muutama minuutti sivuun viitostieltä. Myös verkkokauppa.

Vierailija
24/38 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon paljon teetä, mutta en koe itseäni teehifistelijäksi. Miten sellaiseksi tullaan? 

Juon yleensä jotain maustettua vihreää teetä, jota olen ostanut teekaupasta. Sen verran teesnobeilen, etten tykkää halvimmista pussiteelaaduista ja ihan viimeistä on juoda kahvikoneen veteen tehtyä teetä, kun kuka tietää miten lämmintä se on ja usein se vesi tulee samasta hanasta kuin kahvi, jolloin se maistuu läpi.

25/38 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kello viiden tee!

Just go with the flow

Vierailija
26/38 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina täytyy mennä kotiin juomaan kunnon teetä, tarjolla on vain liptonpusseja, valitettavasti, kun en asu pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
27/38 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olen teehifistelijä, töissä juon perus pussiteetä kun ei ole aikaa haudutella. Teetä olen ostanut mm. Mokkamaalta (löytyy ainakin Joensuusta ja Turusta), Teeleidiltä (Jyväskylä ja lähialueet), Teahouse of Wehmaisista (ihana paikka Juvalla) ja TakeT (löytyy useammasta kaupungista). Tykkään ostaa teeni paikanpäältä, koska haluan kokeilla uusia juttuja ja tutustua vaihtoehtoihin livenä. Minulla on vedenkeittimessä lämpötilavalikko, sillä saa helposti sopivan lämpöistä vettä. On sääli jos esim. hyvä vihreä tee on pilattu liian kuumalla vedellä.

Vierailija
28/38 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vihreätee juttu on totta. Se on pahaa, minun mielestäni. Ja olen kokeillut useita lajeja, enkä ole pilannut sitä liian kuumalla vedellä. Maistuu poikkeuksetta heinältä.  

Vierailija
29/38 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sääli, miten vähän hyvää teetä saa kahviloissa. Nähdään paljon vaivaa ja aikaa kahvien valmistamisessa, mutta teen suhteen hypätään helpolla yli. Olen jo ajat sitten luopunut ajatuksesta pysähtyä  johonkin kahvilaan teelle. 
Kerran joku paikallinen torvelo kehoitti minua ottamaan omat teeni mukaan, koska sanoin pussiteestä omistajalle. Mietin mitä se torvelo oikein ajatteli, että varastaisin kahvilasta paikan omien eväitteni kanssa. Ei sekään oikein olisi. Jos omistajan mielestä pussitee on ihan hyvä, niin se on sitten hänen yrityksensä linjaus. 

Olen huomannut saman asian lähes kaikkialla kahviloissa. Kysyin kerran eräässä paikassa, olisiko saatavilla suopursu-ruiskukkamokkaa. Ei ollut. Eikä ollut kuusenkerkkä-cayannekahviakaan. Mutta joka ikinen "tee"laatu oli jotain aromatisoitua hauduketta, joissa teetä ei ollut lainkaan (rooibosta). Ei ollut tarjota edes sitä laadutonta keltaista Liptonia. Jäi ainoaksi kerraksi se käynti. 

Omaan makuuni ovat savuiset lapsang souchong-tyyliset savuiset teet, sekä aito vahvasti hapetettu oolong.

Vierailija
30/38 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Libtonin laitan vesilasiin ja kuumennan mikrossa 2min kiehuvaksi.

Mistä tuota Libtonia saa? Onko libyalaista vai mitä?

Vierailija
31/38 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vihreätee juttu on totta. Se on pahaa, minun mielestäni. Ja olen kokeillut useita lajeja, enkä ole pilannut sitä liian kuumalla vedellä. Maistuu poikkeuksetta heinältä.  

No heinäähän se.

Vierailija
32/38 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

teahouse.fi.

Ihana paikka Juvalla Wehmaisten kartanossa,  muutama minuutti sivuun viitostieltä. Myös verkkokauppa.

Tää on hyvä, samoin Jyväskylän Teeleidi 😊

Vierailija
33/38 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itse juo teetä ja pitää juhlat, jossa kahviin on panostettu, mikä tee olisi teen juojille vastaava, jos ei siis liptonilla halua mennä?

Vierailija
34/38 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joensuussa toiminut pitkään Mokkamaa, kahvin, teen ja suklaan erikoisliike. Myös verkkokauppa mokkamaa.fi. Voi suositella. Esim. kahvit on pääosin papuina ja jauhetaan odottaessa sellaiseen karkeuteen, mitä asiakas haluaa.

Itse ostan tuolta välillä minttusuklaakahvia, jauhatan suodatinkarkeuteen. Tuolla saa sekä karkin että suklaanhimon pois kalorittomasti. Samanlaista kahvia olen ostanut joskus aiemmin Kouvolan keskustan herkkukaupasta, mutta se on tainnut jo lopettaa toimintansa. Ehkä noita kahveja ja erilaisia teelaatuja löytynee pitkin maata erilaisista herkkukaupoista.

Vierailija
35/38 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hifistele teen kanssa. Arjessa vaan menee paljon vihreää teetä sekä haudutettuna aamulla että pikana pussiteenä päivällä. Ennen join mustaa, mutta siitä ei enää osaa nauttia, kun vihreään on nyt tottunut.

Ostan kerralla vajaa kilon pussin, tavallisesti Nordqvistin China gunpowderia tai Japan senchaa. Tulee edulliseksi. Olishan se kiva joskus maistella jotain erikoisempaa, mutta ei nyt resurssit oiken riitä tällä hetkellä.

Pressopannussa haudutan, teepurujen päälle ensin liraus kylmää vettä ja vasta sitten vedenkeittimestä kuuma vesi, niin ei ole aivan kiehuva kokonaisuus enää.

Vierailija
36/38 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon irtoteetä, siihen hunajaa ja maitoa. 

Vierailija
37/38 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juotu viime aikoina Nordqvistin Wäinö-teetä, on tosin pussitee. Siinä on väinönputken ansiosta sellainen ominaisuus, että se jopa taltuttaa alkaneen migreenikohtauksen.

Vierailija
38/38 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei itse juo teetä ja pitää juhlat, jossa kahviin on panostettu, mikä tee olisi teen juojille vastaava, jos ei siis liptonilla halua mennä?

Millainen valikoima on kaupassa mistä ostat? Jos pieni kauppa yleensä löytyy edes Twiningsin pussiteetä, paketti jossa 4 eri laatua on ihan ok. Prince of wales oma suosikkini noista.

Kahvia vastaavana voi olla vahvan makuista assamia. Kevyempää jos haluaa voi ostaa vaikka vihreää teetä jossa mansikoita ja shamppanjaa, isommista marketeista löytyy ainakin.

Parasta tietenkin olisi pannussa haudutettu irtotee mutta jos ei osaa on pussitee varmempi valinta. Tarjolle voi laittaa myös hunajaa.