Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin sitä voisi vielä 32-vuotiaana kouluttautua uudelleen? Takana jo yksi korkeakoulututkinto,

Vierailija
22.05.2007 |

mutta alkavat nämä ikuiset pätkätyöt, työttömyysjaksot ja huono palkka (viimeksi 1800 e/kk) ottaa päähän. Arvasitte oikein: olen humanisti. Takana on mm. museo-oppaan, tutkimusavustajan, kuvatoimittajan ja tietokirjatoimittajan töitä. Pedagogiset opinnot voisi tietysti tehdä, mutta alani opettajistakin on ylitarjontaa. Kokonaan uusista aloista kiinnostaisi esim. sosiaalityöntekijän työ, mutta en oikein tiedä, jaksaako tässä iässä enää kituuttaa monta vuotta uuden korkeakoulututkinnon tähden.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minäkin vähän olen noita sosiaalitantan hommia ajatellut.. no, montaa muutakin..

Vierailija
2/15 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen KM, palkka tosin vähän päälle 2000 ¿ brutto ja vakityö. Mutta vastuuseen (sekä tulosvastuu että alaisia) nähden palkkahan on ihan p***a. Eikä se siitä nouse mihinkään, ainakaan kummoisesti. Mulla on myös pedagogiset tehtynä, mutta täälläpäin ei juuri opehommia ole tarjolla.

Sosiaalityöntekijöillä ei ole kummoiset palkat heilläkään ja aika veemäinen työ, tosin töitä kyllä on tarjolla. Itse olen ajatellut suorittaa erkkapedan cumun kun lapset ovat vähän isompia, silloin saisin ainakin paremmat lomat :) Tosin sekin työ on vähän niin ja näin. Olen ollut yläkoulussa aika monta vuotta töissä ja tiedän mitä se on, mutta ne lomat vähän lohduttais, ei olis kesällä lastenhoito-ongelmia ja paranis se palkkakin. Kokonaan uutta tutkintoa en kyllä jaksais alkaa tekemään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimi ainakin minulla.

Vierailija
4/15 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näön pitäisi kai ainakin olla hyvä..?

t: silmälasiapina

Vierailija
5/15 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata tuolla iällä enää mitään kompromisseja tehdä jos sitä palkkaa yrittää nostaa.

Vierailija
6/15 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistlen, että 30-v?

Itse lähtisin lukemaan lakia, jos uutta hommaa hakisin. Vieläkin mietin, pitäiskä ja noin 32-vuotiaana harkitsin kovasti, mutta siitä on jo aikaa, en teidä jaksanko enää nelikymppisenä.

Vierailija
7/15 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakorkea voi olla helpompi nakki.

Vierailija
8/15 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihtamassa juuri sosiaalialalta humanistiseen, opinnot alkavat syksyllä. Olen 33-vuotias...

Vierailija
9/15 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suunnilleen kuka vaan ' opi evakuoimaan koneen vieraalla kielellä' . Muutama lause ulkoa ja se on siinä. Eiköhän esim ne turvallisuusohjeet mitä lennon alussa luetellaan, kummasti uppoa päähän kun niitä monta kertaa päivässä toistelee... Tarjoiluahan se lentoemännän homma lähinnä on, tosin ehkä vähän vastuullisempaa kun paikallisessa pubissa.

Vierailija
10/15 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja, kätilö?

Vierailija
11/15 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos tosiaan olet motivoitunut opiskelemaan, niin kyllä se kannattaa. Nykymaailmassa/tulevaisuudessa ei enää mennä valmistumisesta eläkkeelle samassa työssä, vaan " elin-ikäinen oppiminen" ja uudelleen Mieti vaan tarkkaan mikä kannattaa, olisko joku ala jossa olis hyötyä sun aiemmasta koulutuksestaesim. Tietty kannattaa valita varma ala työllistymisen suhteen ja myös palkkauksen suhteen (sosiaalipuolella ei nimittäin ole mitkään hullun hyvät palkat. Suosittelen, että varaat työkkäristä ajan sellaiselle henkilölle, joka osaisi neuvoa sua alan valinnassa.

Vierailija
12/15 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ilmeisesti niin saamaton ja huono työntekijä, että tuskin ura etenisi millään alalla.

Vierailija
13/15 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ei kieltä ehdi oppia vaan osattava valmiiksi

Vierailija
14/15 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanistille tuossa on tosi paljon ja monipuolista kokemusta, itse asiassa kenelle tahansa.

Vierailija
15/15 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi vain jos olet ylikolmekymppinen. kielitaitoa kyllä pitää olla, samoin uintitaito..

mutta lyhyellä koulutuksella pääsee mielenkiintoiseen työhön ja ennen pitkää kohtuullisille ansioille. nykyään lentoyhtiöissä on sitä paitsi rajoitettu määrä freelance -työntekijöitä joten pätkätyöläisiäkään ei enää ole niin paljon kuin ennen.

suosittelen lämpimästi lentoemännän työtä,

- lentoemäntä itsekin