Samantyylisiä pojan nimiä kuin Artturi?
Artturi olisi oma suosikkini meidän pian syntyvälle pojalle, mutta mies ei suostu siihen, koska hänellä on huonoja kokemuksia jostakusta samannimisestä ja nimi on hänelle "pilalla". Ymmärrän kyllä, koska itselläkin on muutamia sinänsä ihan kivoja nimiä, joita en voisi ikimaailmassa antaa lapselleni, juuri jonkun tuollaisen mielleyhtymän takia.
Tuntuu, että itse en oikein nyt viehäty mistään muista nimistä, kun vertaan kaikkia tuohon Artturiin eikä mikään sytytä samalla tavalla 😏 Keksittekö jotain samantyylisiä?
Artturissa minua viehättää miehekkyys, jämäkkyys, kiva sointi, selvästi suomalainen/skandinaavinen nimi.
Kommentit (64)
Artturi ei ole suomalainen tai skandinaavinen nimi, vaan suomalainen muunnos Arthur-nimestä, joka on kelttiläinen ja merkitsee karhua (artos).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alvari. Jooseppi. Benjamin. Olavi. Voitto. Niilo, Pertti. Nestori. Varma. Arvo. Arvi. Toivo.
Millä tavalla Toivo on samalainen nimi kuin Artturi?
Siksi ettei tässä haettu kolmitavuista nimeä joka päättyy tavuun -ri. Luojan alun tehtävänanto uudestaan.
Kysyttiin MILLÄ TAVALLA. Opettele lukemaan.
"Artturissa minua viehättää miehekkyys, jämäkkyys, kiva sointi, selvästi suomalainen/skandinaavinen nimi"
Isolla osalla ehdotuksia ei ole mitään tekemistä Artturi-vastaavuuden kanssa. Toivo on sentään selvästi suomalainen, siinä on kiva sointi, se on selkeästi miehen nimi vaikkei sitä kovin jämäkäksi voi kutsua.
Farmari