G: Paras mikroruoka? En kaipaa mikroruokien yleistä haukkumista tai tietoa ettei juuri itse syö kyseisiä ruokia.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Lisäaineeton valmisruoka on hyvä.
Aidosti lisäaineettoman valmisruoan tunnistaa ainesosaluettelosta, jossa ei ole E-koodilla merkittyjä aineita. Luettelo sisältää vain tuttuja ruoka-aineita, joita käyttäisit myös kotikeittiössä.
Kiinnitä huomiota seuraaviin asioihin ostospäätöstä tehdessä:
Ainesosaluettelo on lyhyt ja selkeä
Ei E-koodeja tai monimutkaisia kemiallisia nimiä
Valmistaja korostaa käsityömäisyyttä ja kotimaisuutta
Tuore- tai pakastehyllyssä sijaitsevat tuotteet ovat usein lisäaineettomampia
Luotettavat valmistajat kertovat avoimesti valmistusmenetelmistään ja raaka-aineidensa alkuperästä. Pienemmät, kotimaiset yritykset keskittyvät usein laatuun määrän sijaan.
Toki on hyvä syödä ruokaa, josta tietää mistä se on tehty, mutta kyllä jokaisella lisäaineeksi luokitetulla aineella on E-koodi, vaikkei niistä ole mitään vaaraa. Tai siis useimmista ei ole vaaraa, koska ne on tarkoin säänneltyjä. Esimerkiksi ruokasoodan pelottava pitkä nimi on natriumverykarbonaatti ja E-koodi E500. Keltainen väriaine on E160a ja se on..... beetakaroteeni, jota löytyy luontaisesti esimerkiksi monista kasviksista.
Se, että jotain esiintyy luonnossa ei tietenkään ole tae sen terveellisyydestä/vaarattomuudesta, kuten esimerkiksi arseeni ja syanidi.
Kokkikartanon sapuskat usein hyviä 👍
Ne Thaikuutiot pakasteesta menee hätätapauksessa pari kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Kokkikartanon keitot on hyviä.
Joo mausteinen linssikeitto on ihan älyttömän hyvää. Suosittelen
Vierailija kirjoitti:
Saarioisten riisipuuro. Se on ihan oikeaa riisipuuroa ilman ylimääräisiä lisäaineita tai muuta. Pinaattikeitto on toinen ihan ok, keittää siihen lisäksi kananmunan.
Olin talvella keuhkokuumeessa ja ainoa ruoka mitä pystyin syömään oli toi Saarioisten riisipuuro mehukeiton kanssa. Kiitos niille, että olen yhä hengissä <3
Palaan aina takaisin Via-ruokiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta kunnon ruokaa. Ne lisäainemössöt ei tee hyvää pitkässä juoksussa.
Ei ap mutta kommentoin silti. Mikroruoat ovat ihan käteviä esim. vanhukselle joka ei jaksa ruoanlaittoa mutta ei halua kotipalvelun kalliita aterioita. Tai ottaa mukaan kun lähtee mökille jossa ruoanlaitto ja tiskaaminen ilman juoksevaa vettä on hankalaa. Tai muuten vain kun ei ehdi tai halua laittaa ruokaa. Nykyään on ihan hyviäkin valmisruokia. Itse syön niitä ehkä 5 kertaa vuodessa mutta ymmärrän kyllä niiden tarpeen.
Pastaa, riisiä tai perunaa, tosi vähän proteiinia ja nekin joissa on olevinaan kasviksia mukana, on vähän jotain porkkanaa. Vanhuuksen pitäisi sitten kyetä tekemään kasvislisäke ja salaatti erikseen ja keitellä niitä munka.Eli ei mielestäni palvele tarkoitusta.
Itse toisinaan syön noita töissä lounaalla. Via:t ja kokkikartanot menettelee, atriat ja saarioiset kierrän kaukaa. Tosin maksalaatikkomerkkini on saarioinen.
Vierailija kirjoitti:
En syö koskaan mikroruokia🤮
Etkä osaa näköjäään lukea.
Aina puhutaan lisäaineista, vaikka noissa mikroruoissa ei niitä juurikaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäaineeton valmisruoka on hyvä.
Aidosti lisäaineettoman valmisruoan tunnistaa ainesosaluettelosta, jossa ei ole E-koodilla merkittyjä aineita. Luettelo sisältää vain tuttuja ruoka-aineita, joita käyttäisit myös kotikeittiössä.
Kiinnitä huomiota seuraaviin asioihin ostospäätöstä tehdessä:
Ainesosaluettelo on lyhyt ja selkeä
Ei E-koodeja tai monimutkaisia kemiallisia nimiä
Valmistaja korostaa käsityömäisyyttä ja kotimaisuutta
Tuore- tai pakastehyllyssä sijaitsevat tuotteet ovat usein lisäaineettomampia
Luotettavat valmistajat kertovat avoimesti valmistusmenetelmistään ja raaka-aineidensa alkuperästä. Pienemmät, kotimaiset yritykset keskittyvät usein laatuun määrän sijaan.Toki on hyvä syödä ruokaa, josta tietää mistä se on tehty, mutta kyllä jokaisella lisäaineeksi luokitetulla aineella on E-koodi, vaikkei niistä ole mitään vaaraa. Tai siis useimmista ei ole vaaraa, koska ne on tarkoin säänneltyjä. Esimerkiksi ruokasoodan pelottava pitkä nimi on natriumverykarbonaatti ja E-koodi E500. Keltainen väriaine on E160a ja se on..... beetakaroteeni, jota löytyy luontaisesti esimerkiksi monista kasviksista.
Se, että jotain esiintyy luonnossa ei tietenkään ole tae sen terveellisyydestä/vaarattomuudesta, kuten esimerkiksi arseeni ja syanidi.
Laitatko kotikeittiössäsi ruokaasi soodaa tai beetakaroteenia?
Saarioinen Savuporo-juustokeitto
Kokkikartano Täyteläinen tomaatti-vuohenjuustokeitto
Herkku Classics Pinaatti-vuohenjuustolasagne
Jostain syystä kaikki ehdottelee ruokia jotka ovat järkiään oikeina ruokina järkyttävän paljon parempia kuin nämä mikroversiot. Samaten ovat vielä suht helppotöisiä.
Minä taas annan nyt ruoan joka EI ole juurikaan parempi itse tehtynä kuin nuketettuna, ja samaan aikaan on yllättävänkin työläs tehdä itse. Eli maku hyvä, laadun tippuminen minimaalinen, säästetty aika ja vaiva maksimaalinen...
MAKSALAATIKKO.
Meidän perseessä ikinä syödä mitään tuollaisia. Eikö ne ole jo inhottavan makuisiakin. Kannattaa tehdä vaan oikeaa ruokaa ja syödä sitä. Me käytetään mikroa siihen, että lämmitetään itsetehtyä ruokaamme.
Chakra palak tofu. 😍
Suurimmassa osassa mikroaterioita on ihan järkyttävä määrä suolaa. Tässä suolaa on 0,3 %, annoksessa alle puoli grammaa (1 paketti = 2 annosta).
Kokkikartanon wieninleike ja palapaisti, Saarioisten isompi siskonmakkara-pekonikeitto. Ainakin yksi mikroruokien vakiosyöjä kehuu näitä. Nykyään mikroruoat ovat monesti ihan hyviä verrattuna esim. 10-15 vuoden takaisiin. Kiusauksissa tosin liha- ja kalapalat etsivät toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perseessä ikinä syödä mitään tuollaisia. Eikö ne ole jo inhottavan makuisiakin. Kannattaa tehdä vaan oikeaa ruokaa ja syödä sitä. Me käytetään mikroa siihen, että lämmitetään itsetehtyä ruokaamme.
Tätähän ei kysytty, taisi yksi kirotusvihrekin eksyä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä kaikki ehdottelee ruokia jotka ovat järkiään oikeina ruokina järkyttävän paljon parempia kuin nämä mikroversiot. Samaten ovat vielä suht helppotöisiä.
Minä taas annan nyt ruoan joka EI ole juurikaan parempi itse tehtynä kuin nuketettuna, ja samaan aikaan on yllättävänkin työläs tehdä itse. Eli maku hyvä, laadun tippuminen minimaalinen, säästetty aika ja vaiva maksimaalinen...
MAKSALAATIKKO.
Täydennän tähän että Saarioisten perinteinen eli rusinoilla, tietenkin. Ja Saarioisten puolukkahillon kanssa koska maksalaatikkoa ei voi suodä ilman puolukkahilloa, voi tinkiä sen verran että ei ole Saarioisten hilloa.
Kokkikartanon keitot on hyviä.