Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulukuisten tiistai

22.05.2007 |

Huomenta!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamma05ja07 olikin ehtinyt ennen meitä - kiva kuulla että kaikki oli kunnossa. Niin oli meilläkin. Oli aivan mielettömän mahtavaa katsella pienten jalkojen ja käsien viuhtomista, kyynelet vaan valui. Turvotus oli ilmeisesti normaalin rajoissa, eli siinäkin mielessä asiat kunnossa. Viikkoja tuli yllättäen vähän lisää, mittojen mukaan olis jo 13+6 tänään. En silti siirry marraskuisiin, yli se kuitenkin menee ja täällä on jo tuttua porukkaa. Ultran jälkeen laitoin viestejä muutamille ihmisille, jotka ei vielä tiedä - tuleva mummo on ollut tuskissaan, kun en ole antanut lupaa kertoa tädeille. Nyt uskallan jo aika avoimesti tuulettaa - meille taitaa tosiaan tulla puolen vuoden päästä vauva!

Mymmeli oli tehnyt kirppislöytöjä, minäkin haluaisin. Meillä päin on heikko kirppisvalikoima, mutta puolentoista viikon päästä mennään käymään Helsingissä. Hyviä kirppisvinkkejä sinne? Samalla reissulla tosin saadaan 10-kuukautisen kaverin muksun vaatteita kassillinen, joten en tiedä kannattaako ihan hulluna hamstrata. Mutta kiva olis mennä ainakin katselemaan jos jotain kivaa löytyis.

Viikonloppuna oli synttärit, ja mies oli tilannut lahjaksi puoleksi vuodeksi Vauva-lehden :) Ehdin vaan selata, mutta ainakin juttu odottajan mielialoista ja hormonien vaikutuksesta siihen täytyy lukea pian. Moni oli viikonloppuna kirjoittanut kurjista tunnelmista ja kiukkuisuudesta, mulla oli ankea kausi pari viikkoa sitten. Nyt jo miljoona kertaa positiivisempi olo. Vuoristorataa tuntuu olevan.

Onnea kaikille teille joilla ultra lähestyy! Ja mukavaa viikkoa muillekin.

Manna 12+3 tai 13+6 (kumpi on se virallisempi, ultran vai kierron mukaan?)

Vierailija
2/12 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateista ja harmaata tänään kun eilen oli niin ihanan lämmin ja aurinkoinen keli..No jos ens viikosta kuulemma tulis helteitä!

Manna07 mielestäni ultran la on nyt tarkempi, koska sikiö on nyt mitattu päästä varpaisiin, hih, ja vastasi viikkoa vanhempaa, toki vauvelit syntyvät ihan juuri silloin kun haluavat ;-)) Itse mieluusti ottaisin lisäviikon tai pari, tämä itu on kyllä kaiken järjen mukaan hiukan vanhempi, meillä kun hiukan sitä kierron puoliväliä niinkun välteltiin ;-)) Siskot totes tähän laskelmointii kun juuri siitä kuusta raskauduin, että en tunnetusti ollutkaan mikä hyvä matikassa, en niin. Minulla ainakin yritys raskaua on aiheuttanut yli vuodenkin turhan odottamisen, mutta ne vauvat joita ei ole yritetty niin on saanut alkunsa heti, jännä juttu.

Np-ultrasta, itse menen sinne puhtaasti tarkastamaan sikiön niskaturvotuksen ja näkemään että kaikki on ok. Meillä oli vuonna -96 sikiöllä runsas niskaturvotus, joka johti Naistenklinikalle perinnöllisyyslääkärin juttusille, silloin sanottiin, että on 30%n mahdollisuus, että sikiö on terve. Kävin istukkanäytteessä, jonka tulokset kestivät valmistua yli 3viikkoa. Tuloksena terveen pojan kromosomit. Rakenneultrassa löytyi syy turvotukseen, sikiöllä oli erittäin vaikea sydänvika, joka aiheutti valtavan shokin, kun oli kerennyt jo huokaista terveistä kromosomeista. Sydänvika tiesi monia leikkauksia, mutta meidän vauvalla oli niin vaikea sydänvika ja keuhkoissakin ongelmia, että hänet hyvästelimme synnytyssairaalassa.

Voitte arvata, että minulla on paniikki mennä ultraan, ultraajan pitäisi puhua koko ajan, että en mene paniikkiin, kertoa mitä näkyy..Kerran ultraaja (eri raskaus) oli pitkän aikaa hiljaa ja hymähteli, että voi ei, herranjestas sentään ja mikä ihme tässä on vikana, minä ihan paniikissa, ultraaja otti puhelimen, minä mietin jo ties mitä, ja ultraaja soitti kolleegalleen kysyäkseen miten ultrauskone oikein toimii!!!

No nyt alan hoitamaan puhelinasioita, joten virkistävää sadepäivää!!

ponnari ja itu 10+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan minäkin nyt sitten oikein kirjautua joulun tonttuihin.mitenkäs tuo esittelysivulle päivitys onnistuukaan?laskettu aika pitäs olla 24.12.edelliset ovat tulleet kyllä ajoissa että varmaan jouluna jo kotona.aika uskomatonta..meillä on siis ennestään neljä tyttöstä ja syksyllä oli tm raskaus viikolle 12+saakka.onko kellään kokemusta kun olin siis ultrassa 7+1vko ja silloin oli kaksosraskaus alkanut mutta lääkäri sanoi ettei toisessa sikiökaikua eli ei siis elämää.että voiko kuitenkin siinäkin olla jotain myöhemmässä vaiheessa?vähän sekavasti mutta...näkyyhän se tietenkin myöhemmässä ultrassa.itse toivoisi noita ultraamisia enemmän kun tuntuu toi aika niin pitkältä aina odotella ja pähkäillä että mitä jos.no semmosta meikäläisellä.pitää mennä ruokkimaan hepot.

olo on ollut kyllä ällöttävä!!

rinsessaäiti 9+1?

Vierailija
4/12 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lasten kans mummolassa, isommat tytöt tulivatkin mun siskon kans jo to junalla ja minä ton nuorimmaisen kanssa sitte sunnuntaina hakureissulle... Huomenissa lähetään ajelee kotia kohti. Hieman jännittää miten matka menee kolmen alle 4v kanssa yksin. Sit käydään vähä pyykin pesulla ja pe lähetäänkin koko perheellä pohjoseen miehen puolen sukulaisiin.

Perjantaita odotellessa nämä päivät menevät, mulla on pe aamulla se ultra ja pakko myöntää että jännittää tosi paljo. Koko ajan yritän jotain tekemistä keksiä ettei ajatukset siirry perjantaille. En muista että koskaan ennen ois paniikkia iskeny ennen ultraa, mutta tietenkin toi km vaikuttaa. Jos kaikki kunnossa niin sitten sitä voikin ruveta julkisesti odottamaan, vielä ei olla siis kellekään kerrottu (tai minä en ainakaan, en tiedä onko mieheltä lipsahtanu, ku tuppaa monesti niin käymään..)

Kohta on tulossa yks kaveri lasten kans käymään kun asuvat tääläpäin. Ei ollakaan nähty muutamaan kuukauteen, ennen nähtiin melkein viikoittain ku asuttiin mekin täälä. Tuo kaveri odottaa kans vauvaa ja la on aika lähellä mitä mulla ois ollu jos ei km:a olis tullu. Tähän asti ei oo vauvajuttuja puhuttu kun en ole kyennyt, mutta jospa ois tän uuden odotuksen myötä vähä helpompi iloita myös toisen odotuksesta.

Nyt laittaan pikkuneitiä päikkäreille. Palataan jutttuun kohan pääsen kotia, ei tuu istuttua koneella täällä kyläilemässä:)

Trv. daisy82rv 10tasan

Vierailija
5/12 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moips,

kävin eilen np-ultrassa mutta eihän siitä mitään tullu kun la siirtyi pari viikkkoa myöhemmäksi, nyt siis kuulemma viikkoja 9+6... noh, kahden viikon päästä menen uudestaan, eiköhän tämä sieltä tule oli la sitte pari viikkoa sinne tai tänne, kiva oli kuiten nähdä tyyppi ihan oikeasti!!

tänään oli lääkärineuvola ja otettiin samalla papakoe, sattu niin vietävästi, kuulemma koska kohtu jotenkin erityisen taaksepäin, tiedä sitten.. ei muistaakseen aik. noin ole sattunu.

paino oli tippunu 1,5 kg vaikka olin ihan varma päinvastaisesta. siis, en tässä todellakaan ole mitenkään laihdutellut,syöny vaan jatkuvasti,äklöttävä olo on koko ajan mutta en kyllä ole erityisemmin oksentanu, etonu on vain. lääkäri sano ettei mitään ongelmaa tuon painonlaskun kanssa kun aikaisemmissakin raskauksissa ollu sama homma..

että sellaista tänne päin, nyt.. back to work... :(

Vierailija
6/12 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain soitettua pomolle ja kerrottua, että ehdin olla töissä syksyllä ainoastaan 2 ja 1/2 kuukautta. Sanoin ihan suoraan jännittäneeni soittoa ihan hirveesti. Olen opettaja, ja mulle oli suunniteltu ykkösluokka, joten lyhyt pätkä ois ollu heille pahaksi. Tykkään kyllä olla pienten kanssa. Nyt mulle tulee luultavasti kolmonen. Ihan ok. Olen kyllä kuullut että aika villejä... Rehtori oli kuiteskin tosi mukava, ja sano " että noinhan sen nuorilla ihmisillä pitää mennäkin" . Helpottaa kun sain kerrottua. Tosin tiedän että juoruilu selän takana alkoi nyt. Sellaista se on naisvaltaisilla aloilla. :(

Mulla oli aamulla lääkärineuvola. Syke oli huimat 170, siis vauvalla. Muuten kaikki oli ok.

Nyt yritän tosissaan nauttia tästä raskaudesta!!!

Mamma05ja07, rv 12+3

Vierailija
7/12 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pitäs olla kunnossa..turvotusta 1,4mm verikokeen tulokset tulee ehkä 2-3 viikon päästä. Kehotuksen puuttua painoon rankalla kädellä sain ja ei kuulemma haittaa vaikka laihtuisin koko raskauden (tuskin pelkoa) Tätit ei mulle puhuneet juur paljoa, mut onneks kahden kokemuksella osas jo vähän ite tiirailla ja kuunnella mitä keskenään juttelivat!! Yhden kuvanki sain kuin älysin pyytää =O

Sakot oli sitten autossa odottamassa ja vähän masentaa ja nuo jutut kiloista mut jospa se auttas tonne pääkoppaan saamaan kanssa jotain!! Ainakin söin hesessä salaatin ja lasten lahjontakarkkeja en syönyt yhtään ainutta!!

Viikot oli nyt ultran mukaan 13+1 et kyllä maar tää sit oikeasti syntyy marraskuussa kun tytötkään ei oo yli menneet. Edellisen ultran mukaan siis nyt olis 12+5

Vierailija
8/12 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ultrassa käneitä, itsellä kauhea hinku päästä. No toivottavasti torstaina edes sydänäänet kuunneellaan.

Paksukainen täällä eiku paisuu. Vaikka pahaaoloakin on, mutta karkkia edelleen ihan kauheat määrät kuluu, maha ihan sekasin niistä, mutta silti pitää vielä syödä:-/ taidan olla täys idiootti.

Huomenna vapaata ja pidän päivän ihan itselleni:-) Siis salaattia, shoppailua ja muita huveja.

Hohhoijaa, että osaa väsyttää, tänään tuntu kyllä töissä siltä, että ei jaksa, polvet välillä notkahdellen ja alamahaa juilien....

P-M rv 10+2

Vierailija
9/12 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia kaikilla ultrissa, mulla se olis huomenna klo 8 edessä..

Jännittää niin hemmetisti.. En varmaan saa unta tänäyönä ollenkaan :)

Lauantaina säikähdin kunnolla sen kokopäivän kestäneen ikean reissun jälkeen kun tulin kotiin niin tuli vessareissulla vähän verta.. Sit muistinkin et se oli se päivä kun menkkojen olis pitänyt alkaa.. Et kaitpa se johtu siitä. Veren vuodon vuoks huominen jännittää entistä enemmän.

Silloin kun esikoista odotin niin sain tietää tosi myöhään olevani raskaana, eli multa meni ohi kaikki np-ultrat sun muut.. Nyt toivon koko ajan et kumpa en taaskaan tietäis olevani raskaana.. ei tarvis stressata mistään verenvuodoista, ultrista, painoista tai syömisistä ym.. Vois olla niinku mitään ei oliskaan :) Sit sais jokupäivä tietää tällasen onnellisen asian kuin raskaana olemisen kun kaikki alkuhässäkkä on ohi ja vauva voi hyvin :)

Kiva kun on ollu näin lämpimiä päiviä, on saanut tehtyä vähän pihahommia ja maalattua pihakalusteet. Nurmikko vaan ei enää kasva kun viimekesänä palo oikeen kunnolla. Mikä lie neuvoksi?!

Mut nyt muihin hommiin! :)

Lauraazia 11+3

Vierailija
10/12 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

ONNEA IHANISTA ULTRAKUULUMISISTA! Niin se aika vaan menee nopeasti ja ekat meistä on jo np-ultrassakin käyneet! Meillä aika on perjantaina, jännittää jo kovasti. Eilen tosin tuttu terkkari kuunteli sydänäänet ja kuuluivat oikein napakasti. :) Huoli väistyi, onhan sitä elämää siellä!

ON: väsymys on ihan sietämätöntä etenkin työpäivän jälkeen. Töissäkään en viitsi edes vielä kertoa asiasta, odottelen, kun aikaa kuluu vähän enemmän. Aloitin vasta työt esikon jälkeen uudessa paikassa enkä jaksa sitä spekulointia, kukahan tilalleni tulee... Olen pienessä paikassa töissä ja sen vuoksi raskauteni onkin varmasti melkoinen puheenaihe, kun tulee tietoon.

Nyt esikko kaipaa seuraa..

-Terppari 11+2

Vierailija
11/12 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä moni käynyt ultrassa :)) Mukava lukea hyviä uutisia.

Tuntuu siltä, että muilla nuo viikot vierii eteenpäin paljon nopeammin kuin itsellä, täällä kun ei ole vielä edes eka 10 täynnä.

Kiva Mamma05 ja07 että sait kerrottua töihin ja siellä asia otettiin hyvin vastaan.

ON: Jouduin aamulla juoksemaan junalle ihan kauheata kyytiä ja äkkiseltään sellainen tempaisu teki pahaa. Koko loppupäivän juili alavatsaa kipeästi ja jouduin tarkkailemaan veskireissuilla että ei kai vaan tule verta. Onneksi ei ole tullut.

Töissä työkaveri alkoi spekuloida yhdestä toisesta työkaverista meillä, että onkohan se raskaana, kun maha pömpöttää jne.. Teki mieli vaihtaa äkkiä puheenaihetta ennen kuin se rupeaa katsomaan minunkin mahaani " sillä silmällä" :) Itse en ikinä huomaa töissä tämmöisiä asioita. No en kyllä tarkkailkaan. Yhdestä työkaverista aikoinaan tajusin vasta siinä vaiheessa, kun hän oli lähdössä äitiyslomalle :))

t. Gaiole ja pikku-pilkku 8+6

Vierailija
12/12 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viikkoja nyt 9+1. Laskettu ois jouluaattona. :)

Jännitystä Jouluun!

On ihan pakko vatata prinsessaäidille...

Ekaksi.. Meillä on sama laskettu aika!

Minulla on käynyt yhdessä raskaudessa niin myös että oli alkanut kaksosraskaus mutta toinen pussukka oli jäänyt tuulimunaksi. Siitä lorahti lapsivedet ulos viikolla 10+2. Pari päivää aikaisemmin olin ultrassa ja kaiken piti olla hyvin. Onneksi pääsin samalle lääkärille joka muisti minut joka sanoi että hänestä lapsivettä olikin hieman tavallista enemmän mutta kun ei selvästi nähnyt oliko siinä 2 pussia, niin jätti sanomatta. Se lapsiveden ulos tulo kyllä todella säikäytti minut! Onneksi se toinen pysyi sisällä ja kaikki meni muuten hyvin. Limatulpan jälkeen tuli ilmeisesti sen toisen pussin istukka..?(sellainen pieni lihan palaa muistuttava möykky) Näin terveyden hoitaja arveli kun soitin ja kysyin siitä, kun ei ennen ollut moista möykkyä tullut.

Nyt on siis kuudes lapsonen tuloillaan.

Hermostuttaa kun tänään oli ensimmäinen neuvola ja sydänääniä ei kuulunut pitkästä yrityksestä huolimatta. Onneksi pääsen ultraan torstaina, ja asia varmistetaan.

Millä viikoilla teillä muilla on kuulunut sydän äänet?

ON:Väsymystä, jatkuvaa nälkää, heikotusta ja huimausta. Masu on turvonnut kun on painoa tullut jo 3kg lähtöpainosta ja lisäksi vähän ummettaa.

Palailen kertomaan kuulumisia ja lisään itseni pinkkaan vasta kun tiedän varmasti miten mun masussa on asiat.

Hermostuttaa ja tunteet on pinnassa.

manteli-massu ja " manteli" 9+1