Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuplarattaat taaperolle ja vauvalle

22.05.2007 |

Taaperomme on vauvan syntyessä melkein 2,5 vuotias (ja pitkähkö). Asumme miljoonakaupungissa ulkomailla ja lapsen turvallisuuden vuoksi hän ei voi monissakaan paikoissa kävellä itse, kun työnnän vauvaa rattaissa. Eli tuplarattaat on välttämättömyys kaupunkikävelyillä ja matkustaessamme.

Lunta täällä ei ole, joten rattaiden lämpimyys tai lumessa työntämisen helppous eivät ole olennaisia. Sen sijaan kunnon aurinkosuojakuomu on tärkeä! Tärkeää olisi myös, että tuplat mahtuvat normaaliovista, ja menevät pieneen tilaan (esim. auton takakonttiin tai taittuvat lähes " sateenvarjoksi" tai pieneen tilaan esim. mennessämme ravintolaan syömään, tai lentomatkailussa). Olemme myös pitkiä ihmisiä, joten vaunujen työntäjällä tulisi olla riittävästi jalkatilaa (tai teleskooppiaisa). Upeaa olisi, jos työntösuunan saisi vaihdettua.

Lähinnä etsin rattaita (enkä vaunuja), koska kuumuudessa niissä on helpompi pitää vauvakin viileänä. Rattaat pitäisi siis saada makuuasentoon ja olisi kiva, jos niissä olisi ilmakumipyörät tai ainakin pyörissä jousitus.

Ulkonäöllisesti miellyttävät Quinnyn tai Stokken rattaat, mutta niissä ei taida olla tuplia? Phil&Tedsit näyttävät myös näppäriltä, mutta en ole nähnyt yhtään kuvaa, missä niissä olisi vauva ja taapero. Olen myös harkinnut MacLarenin Technoja, jos ei mitään parempaa löydy.

Hinnalla ei ole väliä.

Kiitollisena otan vastaan kaikki vinkkinne!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kyseiset tuplat ja olin niihin enemmän kuin tyytyväinen.

Ovat yhtä kapeat kuin normaalit vaunut,näissä on isot ilmakumit,teleskooppiaisa ja hyvät kuomut,joissa molemmissa kurkistusluukut.Tavarakori on tilava ainoastaan sen pakkaaminen on hieman hankalaa(ainoa miinus näissä rattaissa).Plussaa saa myös kääntyvät etupyörät(niinkuin autossa),joidenka ansiosta rattaat ovat todella hyvät kentterät työntää.Näistä saa myös tarvittaessa kätevästi yhdenistuttavat.

Autoon pakkaaminen sujuu suht kätevästi,istumet irti(tosi helppo ja nopea kiinnitys)ja runko kasaan.tähän meni mulla aikaa ehkä muutaman minuutti,vaatii tosin harjoittelua.

Mutta kaikenkaikkikaan loistopelit.

Käy katsomassa AT-lastenturvan sivuilta,niillä kattava esittely näistä.

Vierailija
2/2 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla