Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 200 000 suomalaista työtöntä saa tukina 3000€/kk tai enemmän. Motivoiko se työllistymiseen, jos saa lääkärin nettopalkan verran tukia?

Vierailija
17.07.2026 |

Miten on?

Kommentit (325)

Vierailija
141/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on nyt jotain outoa kun tilastojen mukaan lähes puolet kela-tukien saajista on matalapalkka-alojen työllisiä joiden palkka on niin pieni että se ei riitä samalla elämiseen ja kodin vuokraan.

Itse kun olin työttömänä sain vain perus tuen koska oli sijoituksia ja oma kämppä. 

Tuo jutun esimerkki yksinhuoltaja on kyllä kaukaa haettu. Tuskin tuollaisia montaa Suomesta löytyy. En tunne ketään työtöntä joka saisi muutakun sen ihan minimin. Yhden yksinhuoltajaäidin tiedän jolla on vammainen lapsi. He saavat kaikkia tukia mutta ne tuet menee kokonaisuutena kaikki fysioterapeuteille,   lääkkeisiin ja invakyyteihin ym. Äiti on omaishoita joten hän säästää yhteiskunnalle pitkän pennin koska ilman häntä lapsi olisi jossain ympärivuorokautisen hoivan laitoksessa.

On tuommoisia ihmisiä tuhansia koska tuhannet saa yli 5000€/kk tukia.

Niin mutta kun kaikki kelan asiakkaat eivät ole työttömiä. Nuo isot vammaistuet kielii esim. siitä että henkilö on todennäköisesti työkyvytön ja sairaseläkkeellä ja tuet muodostuu niistä kelakorvattavista  hoiva- ja kuntoutuspalveluista joita hän tarvitsee. Lapsilisää saavat kaikki tulotasosta riippumatta. Nuo 7 lapsen suurperheen yksinhuoltajaäidit eivät todennäköisesti edes työllisty koska lapsien hankkiminen on vienyt niin ison osan potentiaalisesta työelämästä.

Joistain vieraista kulttuureista Suomeen muuttaneet pitävät suurta lapsilukua arvostettuna ja jumalan siunauksena ja naiset naitetaan jo nuorina hankkimaan lapsia ja kotiäideiksi. Yksinhuoltajuus tulee siitä, että näissä kulttuureissa moniavioisuus on ihanne mutta Suomessa saa olla avioliitossa vain yhden vaimon kanssa kerralla. Niinpä mies hankkii useamman vaimon ja im aamin siunaa liitot mutta vain yksi vaimoista on virallinen ja kolme muuta on heidän uskonnon mukaan virallisia mutta ei Suomen lakien mukaan ja nämä vaimot on rekisteröity Suomeen yksinhuoltajina. Tämä on kyllä sellainen Suomeen pesiytynyt varjoyhteiskunta joka pelaa omilla säännöillään. Esim. on ilmennyt tapauksia että vaimot asuu salaa lapsineen yhteistaloudessa kaikki samassa kämpässä ja vuokraavat pimeästi niitä muita kämppiä maanmiehilleen.

Vierailija
142/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma nettopalkka taitaa  olla nykyään jotain 7500 euroa kuukaudessa päivystysten kanssa. T: Lääkäri

Ja tuhannet suomalaiset työttömät saa tukia pari tonnia enemmän kuin sinä palkkaa tekemättä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei ole tietoinen että suomessa asuu myöskin eritaustaisia ihmisiä

Vierailija
144/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011975312.html

”Toinen tienaa 5 000 euroa tekemättä mitään”

Sosiaalitukien leikkaukset koettelevat nyt monen suomalaisen arkea. Kaikkiin ne eivät iske yhtä kovasti. Selvitimme, millä perusteella ”jättitukia” voi yhä saada. Asiantuntijan mielestä kannustinloukuista ei ole täysin päästy eroon: on yhä ihmisiä, joille voi olla houkuttelevampaa jäädä kotiin kuin lähteä töihin.

Ok. Onko työpaikka tarjolla?

Vierailija
145/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei motivoi. Eikä tuon suuruisia tukia tulisi kenellekään antaa. Sitten täällä naureskellaan kuolleen intialaisen vanhemmille, jotka joutuvat kaiken elämisen maksamaan omasta pussistaan, kun sossupummit täällä elää ja voi hyvin. Tuet on joillain edelleenkin liian suuret.

Vierailija
146/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500e riittää monelle vaivanpalkaksi, jolloin voi jäädä kotiin juomaan kaljaa ja päivystämään arkipäivinä SF-elokuvien aikaan mm. Vauva-palstalle...

Vierailija
147/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No naiset, jääkää pois työelämästä ja ruvekkaa tehtaileen niitä lapsia! Tehkää niitä erityisesti niiden karismaattisten roadmänien kanssa jotta lapsi saa varmasti AD/HD ja ehkä jotain " jännis miesten" pers häiriöitä 

Vierailija
148/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minja Koskelan äänestäjät ovat sitä mieltä, että jos työ ei ole kivaa, sitä ei tarvitse tehdä.

Minja Koskelan äänestäjissä on vähemmän työttömiä kuin Riikka Purran ja Mämämäkelän Janin äänestäjissä. 

Voitko lähettää lähdeviitteet tähän tietoon?

Eduskuntavaalitutkimus antaa tietoa puolueiden kannatuksesta eri väestöryhmissä. Viimeinen tutkimus on tehty eduskuntavaaleista 2023. Sen mukaan perussuomalaisten kannatus työttömien keskuudessa oli 22 %, vasemmistoliiton kannatus 13 %.  Toisaalta koska perussuomalaisten kannatus oli 20,1 % ja vasemmistoliiton vain 7,1 %, voidaan päätellä, että vasemmistoliiton äänestäjistä suurempi osuus oli työttömiä kuin perussuomalaisten äänestäjistä.

Vierailija
149/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko alkuperäisessä jutussa tosiaan väite että "yli 200 000 työtöntä saa tukina 3000€ tai enemmän" ??? Jos oli niin tutkija valehtelee ja rankasti! Olen fyssari ja olen vetänyt työttömille vajaakuntoisille  joogaa ja hyvin pienillä tuilla he joutuvat sinnittelemään Ja eikös tuo "yli 200 000 työtöntä" ole se määrä, mitä työttömiä on tällä hetkellä?  Uskomatonta mikä vale! 

Työttömiä on Suomessa lähes miljoona.

Niin kai, jos työllisistä vähennetään kaikki muut, jotka eivät siis ole töissä vaan käyvät koulua, opiskelevat, ovat alle kouluikäisiä tai eläkelläisiä.

Vierailija
150/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro AP minullekin, mistä saisin mainitsemasi korvaukset. Asun velattomassa omakotitalossa x vuotta pitkäaikaistyöttömänä ja saan käteen vain 595 euroa kk.

Olen nollannut kuluni. Perheen ruokaan menee n 50 eur/kk.

Kerro myös minulle, mitä työtä minulle on tarjottu ja mistä olen kieltäytynyt.

Vierailija
151/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma nettopalkka taitaa  olla nykyään jotain 7500 euroa kuukaudessa päivystysten kanssa. T: Lääkäri

Ja tuhannet suomalaiset työttömät saa tukia pari tonnia enemmän kuin sinä palkkaa tekemättä mitään.

Höpö höpö. Ei äitiyspäivärahaa saava pankinjohtaja ole työtön. 

Vierailija
152/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro AP minullekin, mistä saisin mainitsemasi korvaukset. Asun velattomassa omakotitalossa x vuotta pitkäaikaistyöttömänä ja saan käteen vain 595 euroa kk.

Hankkiudu eroon omaisuudesta ja ryhdy 3+ lapsen yksinhuoltajaksi.

Vierailija
153/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko alkuperäisessä jutussa tosiaan väite että "yli 200 000 työtöntä saa tukina 3000€ tai enemmän" ??? Jos oli niin tutkija valehtelee ja rankasti! Olen fyssari ja olen vetänyt työttömille vajaakuntoisille  joogaa ja hyvin pienillä tuilla he joutuvat sinnittelemään Ja eikös tuo "yli 200 000 työtöntä" ole se määrä, mitä työttömiä on tällä hetkellä?  Uskomatonta mikä vale! 

Työttömiä on Suomessa lähes miljoona.

Niin kai, jos työllisistä vähennetään kaikki muut, jotka eivät siis ole töissä vaan käyvät koulua, opiskelevat, ovat alle kouluikäisiä tai eläkelläisiä.

No ei vähennetään. Työttömiä ovat työttömät täysi-ikäiset.

Vierailija
154/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööööh 👴🍺

Vierailija
155/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on noin huonosti palkattuja lääkäreitä?

9000€/kk netto on huonosti palkattu?

Puhuit 3000 eurosta - et 9000 eurosta

Mutta asiallinen keskustelu ei sinulla ollut edes tarkoitus

Kunhan pääset aukomaan päätäsi

Noin 1000 suomalaista työtöntä saa tukina 9000€/kk netto tai enemmän.    

Ja taas. Alkaa 200000 ihmisestä ja poks - muuttuukin 1000 ihmiseen

Äkkiä sulla luvut sulaa

Oletko tyhmä? 1000 ihmistä saa yli 9000€/kk mutta 200 000 ihmistä saa yli 3000€/kk.

Ei saa.

Eli Kelan omat tilastot valehtelee sinun mielestä?

Päätä nyt ensi alkuun, puhutko ihmisistä vai työttömistä. Kelan tilasto puhuu ihmisistä. Likikään kaikki tukia saaneet ihmiset eivät ole olleet työttömiä.

Varmasti ainakin kun firman it-päällikkö oli 6 kk saikulla selkäleikkauksen takia niin pääsi mukaan tuohon joukkoon, olematta kuitenkaan työtön. Riittää että yhdenkin kuukauden aikana sai tuon tukisumman. 

Vierailija
156/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ei äitiyspäivärahaa saava pankinjohtaja ole työtön. 

7 lapsen yksinhuoltaja on.

Vierailija
157/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut. Aloittaja pistelee omiaan, kun on tulkinnut juttua päin persettä. Aloittaja kuvittelee, että kaikki tukien saajat ovat työttömiä. Tutkija ei mitään sellaista ole väittänyt.

Vierailija
158/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkiudu eroon omaisuudesta ja ryhdy 3+ lapsen yksinhuoltajaksi.

Sakkoja siitä pitäisi maksaa, että ei osaa suunnitella lapsilukua tuloihin ja omaisuuteen nähden. Aivan älytöntä, että yhteiskunta makselee toisten lisääntymisen.

Vierailija
159/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spämmi poiss

Vierailija
160/325 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1500e riittää monelle vaivanpalkaksi, jolloin voi jäädä kotiin juomaan kaljaa ja päivystämään arkipäivinä SF-elokuvien aikaan mm. Vauva-palstalle...

Tarkistin että työttömyystuki on verojen jälkeen 640€. Tähän lisäksi asumistuki köyhälle mikä on 70% asunnon vuokrasta eli 1 henkilölle Helsingissä se on noin reilu 500€ yksiöstä. Eli näillä spekseillä voi tarkistaa kannattaako jäädä kotiin makaan.  

Myös köyhät matalapalkka-alojen työntekijät tai pätkätyöläiset ovat  oikeutettuja asumistukeen. Esim. Yksinasuvana Jos tienaat alle 1850€ kk. Olet oikeutettu asumistukeen. Se on kuitenkin viitteellinen arvio Helsingistä ja se vaihtelee eri kunnissa ja asuntojen vuokrien mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän