Saako lapset olla päiväkodin pihalla ilman hoitajia?
Jos siis lapset laitetaan pihalle jollekin tietylle alueelle ja sanotaan, että siinä täytyy pysyä kunnes joku hoitaja tulee paikalle, niin onko se mielestänne ok?
Minusta ei ole. Hoitaja saattaa tulla 20sekunnin päästä tai 3 minuutin päästä. Jos kukaan ei ole katsomassa lasten perään niin 3 minuuttiakin on pitkä aika etenkin kun lapset saavat itse portin auki.
Olen sanonut tuosta ja pyytänyt, että minun lapsiani ei laitettaisi ulos ilman hoitajia hetkeksikään, mutta se ei ole toteutunut. En tarkoita, että lasteni perässä pitää kokoajan kulkea, mutta alkaa tosiaan jo ottamaan pattiin, että minun pyyntöäni ei noudateta.
Kommentit (7)
Kenellä vastuu ? Johtajalla ja varhaiskasvatusjohtajalla viimekädessä , mutta silti . HUH !
En tiedä miten asian voisin vielä ottaa esille. Tekisi mieli kysyä, että miten voi olla niin vaikeaa tajuta, että en pidä turvallisena sitä, että lapset ovat keskenään ulkona pientäkään hetkeä. Jos edes joku katsoisi eteisestä tms. lasten pysyvän paikallaan, niin sen voin vielä hyväksyä, mutta kokonaan ilman aikuisen silmää lauma lapsia keskenään... Ei, en vaan voi hyväksyä sitä.
Olen itsekin tehnyt eri kahdessa eri päiväkodissa tuurauksia opiskelujeni aikana eikä kummassakaan ole tarvinnut edes miettiä moista, on ollut itsestään selvää, että lapset menevät ulos vain aikusien seurassa.
Taidan saada viikon vittumaisin äiti -tittelin, mutta pakko tästä on varmaan TAAS huomenna vääntää päiväkodilla. ?%#£!
Mitä vanhemmille sitten sanotaan???
Kun lapsi on pukenut pääset ovesta ulos ja menee riviin seisomaan. Lapset seisovat rivissä ja pääsevät leikkimään vasta, kun aikuinen ehtii ulos. Aikuiset siis auttavat toisia lapsia pukemaan. Ulkona oleviin lapsiin on koko ajan näköyhteys. Minusta tämä on ihan ok. Ikävämpi olisi, jos lasten pitäisi seisoa eteisessä (pieni eteinen) ulkovaatteet päällä odottamassa kunnes aikuinen ehtii ulos mukaan.
Sinuna soittaisin ihan saman tien päiväkodinjohtajalle. Jos ei vielä silloinkaan auttaisi, soittaisin hänen esimiehelleen.
Niinpähän oli juuri lehdessä juttua että harjoittelija vain haravoi pihaa ja vahti 12-13 lasta. Toinen hoitaja vei yhtä tyttöä sisään pissalle. Siellähän sitten yksi lapsi kuoli ja toinen loukkantui niiden puiden alle. Nyt näiltä vaaditaan isoja korvauksia. Mikä on ihan oikein.
Valita lääninhallitukseen. siellä on ihmisiä sitä varten. Varsinkin jos on kunnan päiväkoti niin tehoaa paremmin kuin että kunnan omat ihmiset siihen puuttuis ( kun eivät yleensä puutu)