Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotteko mennä katsomaan Christopher Nolanin The Odysseyn?

Vierailija
17.07.2026 |

Itse tuskin menen.

Kommentit (463)

Vierailija
281/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio. 

Vierailija
282/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olen vähän yllättynyt, ettei ensimmäisen viikonlopun box office ole tuon suurempi. Summa on toki iso, mutta tämähän oli ensimmäinen kokonaan IMAX-kameroilla kuvattu filmi, ja IMAX-teatterit ovat olleet loppuunmyytyjä. IMAX-liput kuitenkin ovat tuplasti kalliimpia kuin tavalliset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa. Jos tulee Hbo:lle, niin ehkä.

Vierailija
284/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään katsomassa. Ihan viihdyttävä ja tunteellinen, mutta ei nyt mikään mestariteos. Liian modernin oloinen monella tapaa: monietninen näyttelijäkaarti, haarniskat ja vaatteet, soundtrack, tietyt rakennukset erit. Troijassa. Ja Tom Holland oli juuri niin meh kuin oletinkin. Matt Damon Odysseulsena osasi kyllä näytellä, mutta näytti ihan väärältä rooliin silti, sinisine silmineen ja nöpönenineen. Robert Pattinson oli näyttelijöistä paras. Liikaa myös meteliä, useaan otteeseen täytyi laittaa sormet korviin ettei satu. 

Kiitos arviosta. Oletin etukäteen itse ajattelevani elokuvasta juuri kuvaamallasi tavalla, eli nyt ei tarvitse käydä katsomassa. Minusta edes Oppenheimer ei ollut mikään mestariteos, vaikka sen kyllä katsoin elokuvissa alusta loppuun. 

Vierailija
285/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arviot oli max 80 miljoonaa/ eka viikonloppu Usassa. Se oli siis Oppenheimerin saavutus. Voipi mennä siitä jopa yli. 
Global eli loppumaailma siihen päälle (voi tuplaantua tai menee yli). Mm. Intiassa näyttää menevän hyvin, tykkäävät eeppisistä tarinoista.

Olen nörtti, seuraan näitä😅

Nyt Deadline on updeitannut arviot järkyttävään 120 miljoonan starttiviikonloppuun. 

Jos toteutuu niin huh huh.

https://www.google.com/url?q=https://deadline.com/2026/07/box-office-th…

Global 257 miljoonaa; Deadlinen arvio. Siis koko viikonloppu. Budjetti oli 250 miljoonaa plus marketing n. 125 miljoonaa.

Tällä menolla tuotto on kerätty parin viikonlopun jälkeen.

N. 700 miljoonaa pitää ansaita, että pääsee omilleen. Elokuvanteossa on muitakin kuluja.

Hollywoodin vanha totuushan on, että plussan puolelle leffa menee vasta, kun se tienaa 2,5 tai jossain tapauksissa 3 kertaa budjettinsa verran.

En kyllä tiedä yhtään, mihin tuo perustuu.

Vierailija
286/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki näyttelijät näyttävät siltä, että ovat nähneet iPhonen. Hathawayn naama ei liiku botoxin takia juuri yhtään. 

Vierailija
287/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arviot oli max 80 miljoonaa/ eka viikonloppu Usassa. Se oli siis Oppenheimerin saavutus. Voipi mennä siitä jopa yli. 
Global eli loppumaailma siihen päälle (voi tuplaantua tai menee yli). Mm. Intiassa näyttää menevän hyvin, tykkäävät eeppisistä tarinoista.

Nyt Deadline on updeitannut arviot järkyttävään 120 miljoonan starttiviikonloppuun. 

Global 257 miljoonaa; Deadlinen arvio. Siis koko viikonloppu. Budjetti oli 250 miljoonaa plus marketing n. 125 miljoonaa.

N. 700 miljoonaa pitää ansaita, että pääsee omilleen. Elokuvanteossa on muitakin kuluja.

Hollywoodin vanha totuushan on, että plussan puolelle leffa menee vasta, kun se tienaa 2,5 tai jossain tapauksissa 3 kertaa budjettinsa verran.

En kyllä tiedä yhtään, mihin tuo perustuu.

Joo en minäkään. Forbesista luin tämän luvun.

Vierailija
288/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta mitkään fantasiatarinat tai vastaavat mytologiset sekoilut.

Vierailija
289/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida mennä katsomaan. Kaikista eniten tökkii se modernisoitu dialogi. Yksinkertaistettu kieli ja minimalistinen tulkinta olisi ihan ok, mutta en ymmärrä miksi tässä on menty astetta pidemmälle. Jo trailerissa ärsytti "daddy", ja mitä olen nyt arvosteluja lukenut, modernia dialogia on tiedossa niin paljon, että mielenkiinto meni. Kummallinen puvustus myös tökkii, koska olen pilkunviilaaja.

Elokuvan ulkopuolisista asioista tulee sellainen mielikuva, että tarinan kreikkalaisia juuria yritetään minimoida. Enkä nyt puhu tässä Lupitasta Helenana. Ärsyttää eniten se, että filmi sai monta miljoonaa tukea Kreikan valtiolta, mutta siinä ei ole yhtään kreikkalaista näyttelijää, eikä promokiertueella käyty Kreikassa ollenkaan.

Tarina kuulostaa olevan hyvin erilainen - ja hyvin moderni - tulkinta alkuperäisestä tekstistä. En ole lähtökohtaisesti sitä vastaan, mutta tuntuu silti vähän hassulta tehdä tällainen hyvin erilainen tulkinta, kun Odysseiasta ei ole ikinä tehty sen ansaitsemaa isoa eeppistä elokuvaa. Subversiivinen tulkinta siis ottaa tässä alkuperäisen tarinan paikan. Varmasti monen katsojan silmissä tämä elokuva ON nyt yhtä kuin Odysseia, eikä vain erilainen tulkinta.

Tulee mieleen se takavuosien Mannerheim-leffa. Minusta oli ihan mielenkiintoinen ajatus siirtää Mannerheimin tarina fiktiiviseen Afrikan maahan: ei siinä teeskennellä Mannerheimin olleen afrikkalainen, vaan keskitytään tarinan universaaleihin puoliin. Mutta ongelma oli, että oikeasta Mannerheimista ei ole vieläkään tehty elokuvaa, joten tuntuu melkeinpä loukkaavalta lähteä ensimmäiseksi tekemään elokuvaa Mannerheimista afrikkalaisena.

Vierailija
290/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No suunnilleen. Luku on 2.5x budjetti 250 miljoonaa=625 miljoonaa. Ja risat.

Ei siis mitään ongelmaa; tämä tulee kasaan jo parista ekasta viikonlopusta. Loppu on sitten puhdasta voittoa. Kaikki näitä seuraavat nostaa arvioita kokotuotosta. Oli alunperin 750-800 miljoonaa, nyt kolkutellaan jo miljardia.

Oppenheimerhän jäi ikävästi nippa nappa alle miljardin. Samaan aikaan Barbie veri 1,4 miljardia sisään.

Onhan se. Ennätyksiä rikkoo vauhdilla.

Itse olen iloinen koska se tarkoittaa että Nolanilla on rahaa ja vapaat kädet seuraavaan.

Vierailija
291/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No suunnilleen. Luku on 2.5x budjetti 250 miljoonaa=625 miljoonaa. Ja risat.

Ei siis mitään ongelmaa; tämä tulee kasaan jo parista ekasta viikonlopusta. Loppu on sitten puhdasta voittoa. Kaikki näitä seuraavat nostaa arvioita kokotuotosta. Oli alunperin 750-800 miljoonaa, nyt kolkutellaan jo miljardia.

Oppenheimerhän jäi ikävästi nippa nappa alle miljardin. Samaan aikaan Barbie veri 1,4 miljardia sisään.

Onhan se. Ennätyksiä rikkoo vauhdilla.

Itse olen iloinen koska se tarkoittaa että Nolanilla on rahaa ja vapaat kädet seuraavaan.

Tämä

Vierailija
292/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Popcornmeter antaa tälle 97%

Hotttt

🔥 🔥 🔥 

Kyllä, tottakai. Kesän ykkösleffa. 

Rasistinen hyökkäys kreikkalaisia ja eurooppalaista kulttuuria vastaan. Ei jatkoon.

Yksi musta näyttelijä mitättömässä sivuosassa ei tee elokuvasta "rasistista hyökkäystä eurooppalaista kulttuuria vastaan". Valoja päälle nyt!

Itse kylläkin ajattelin amerikkalaisia näyttelijöitä ylipäätään. Eihän ne edes puhu kreikkaa. 

Vierailija
293/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolanin parhaat ajat ovat takanapäin. 

Vierailija
294/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Popcornmeter antaa tälle 97%

Hotttt

🔥 🔥 🔥 

Kyllä, tottakai. Kesän ykkösleffa. 

Rasistinen hyökkäys kreikkalaisia ja eurooppalaista kulttuuria vastaan. Ei jatkoon.

Yksi musta näyttelijä mitättömässä sivuosassa ei tee elokuvasta "rasistista hyökkäystä eurooppalaista kulttuuria vastaan". Valoja päälle nyt!

Itse kylläkin ajattelin amerikkalaisia näyttelijöitä ylipäätään. Eihän ne edes puhu kreikkaa. 

Miksi juuri tässä leffassa? Ei gladiaattoreissa puhuttu latinaa. Eikä ollut italialaisia näyttelijöitä. Myös Troijassa oli Brad Pitt jonka muinaiskreikka on vähän huonona. Ja se oli ok kaikille.

Mites se tässä leffassa yhtäkkiä ärsyttää?!🤔

Hmm.

Vierailija
295/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yhdestäkään näyttelijästä tässä leffassa, joten en aio katsoa. 

Vierailija
296/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään katsomassa. Ihan viihdyttävä ja tunteellinen, mutta ei nyt mikään mestariteos. Liian modernin oloinen monella tapaa: monietninen näyttelijäkaarti, haarniskat ja vaatteet, soundtrack, tietyt rakennukset erit. Troijassa. Ja Tom Holland oli juuri niin meh kuin oletinkin. Matt Damon Odysseulsena osasi kyllä näytellä, mutta näytti ihan väärältä rooliin silti, sinisine silmineen ja nöpönenineen. Robert Pattinson oli näyttelijöistä paras. Liikaa myös meteliä, useaan otteeseen täytyi laittaa sormet korviin ettei satu. 

Damon oli kyllä yllättävän hyvä roolissa. Veti ihan kunnialla kotiin asti. Pisti kodin puhtaaksi. Tämä on kyllä täydellinen elokuva kaikille isille😅

Vierailija
297/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vasta 55 vuotta, mikä tuntuu uskomattomalta.

Se ehtii tehdä vielä montakymmentä "woke"-leffaa 😄

Toivottavasti seuraava leffa on Suomessa kuvattava, missä kerrotaan shamaanien ja noitien välisestä taistelusta, missä kaikki näyttelijät on mustia.

Ai että naurattaisi.

Vierailija
298/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että Nolanin pisteet ropisivat silmissäni tämän tekeleen myötä.

Vierailija
299/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa mies on nyt huipulla. Voi tehdä sauraavaksi mitä huvittaa. Tämä ylitti jo Batmanit. Ja on tarinaltaan kiinnostavampi kuin Oppenheimer. Interstellar on kyllä edelleen paras.

Vierailija
300/463 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa mies on nyt huipulla. Voi tehdä sauraavaksi mitä huvittaa. Tämä ylitti jo Batmanit. Ja on tarinaltaan kiinnostavampi kuin Oppenheimer. Interstellar on kyllä edelleen paras.

Ei ole huipulla enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi