Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyy puri rakasta koiraamme 😭

Vierailija
17.07.2026 |

Se oli luikerrellut kuistille ja tällä alueella ei ole käärmeitä ollut 20vuoteen. Saako tuon käärmeen nyt tappaa kun on vaaraksi meidän eläimille ja tietty ihmisille?

Koira on nyt tiputuksessa ja pelkään että se kuolee. En kestä jos menetämme rakkaamme 😢

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just palautettiin kyy luontoon meidän pihalta - kahtena kappaleena 

Vierailija
102/121 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä niistä linnuista kyllä mitään tiedäkkään. Ap

Muuta kuin sen, että mielestäsi nekin pitää tappaa. Kyllä ihmisellä on oikeus nukkua, eiköstä niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käytetään taas järkeä. Kyy on rahoitettu, eikä sitä virallisesti saa tappaa. Olet pusikossa keskellä ei mitään, ja kyy uhkaa henkeä ja terveyttä. Mitä teet? Jätätkö tappamatta? Kuten tälläkin palstalla on kerrottu, kyy voi jäädä ruohonleikkuriin tai vaikka auton alle. Meidän mökillä kävi kerran niin, että kyy jos toinenkin jäi pistolapion alle kun kaivoin kuoppaa. 

Vierailija
104/121 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön ajatus, että oman lemmikin lääkärinhoidot kyynpureman jälkeen pitäisi vaan nöyrästi niellä tuollaisen haittaeläimen aiheuttajana! Lailla suojellun myrkyllisen matelijan aiheuttamat vahingot pitäisi sitten valtion maksaa, jos on kerran ihan laki tämän takia laadittu ja sakkoja jaellaan mokomasta. Aika pian kumottaisiin laki, mä arvelen, kun tuhansien lääkärikuluja alettaisi laskuttaa valtionkonttorista.

Tämä on fiksuin idea mitä olen lukenut ikinä tällä palstalla. Laittaisitko kansalaisaloitteen pystyyn? Allekirjoitan heti. 

Vierailija
105/121 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokkain kyyn karkotin on säännöllinen ihmisen läsnäolo, pihan siistiminen ja matala nurmikko. Kyyt pelkäävät ihmisiä ja välttävät avoimia, vilkkaita paikkoja. Markkinoilla on myös maahan värinää ja ääntä lähettäviä, paristokäyttöisiä käärmekarkottimia.

Vierailija
106/121 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään sitä kyytä saa kostona tappaa.

Eiköhän se lemmikki siitä selviydy. Kyy ei yleensä koko myrkkyään ruiskuta kohteeseen, jota se ei meinaa syödä.

Miten kyy muka arvioisi, että tämän minä syön, joten laitan koko annoksen myrkkyäni, ja tätä vain puraisen, enkä aio edes syödä, joten päästän vain vain vähän myrkkyä. Luulenpa, että ei mitenkään.

Tuo, mitä nämä hyysääjät hokee, että kyy muka osaa annostella myrkkyään on täyttä puppua. Se käyttää puolustautumiseen juurikin ne säiliöt, mitkä on käytössä samalla lailla kuin saalistamiseen. Ei käärmeellä mitään aivotoimintaa ole, kun ei ole aivojakaan, tikapuuhermosto, ks. biologian oppikirja.

Myös lemmikeillä on oikeus tuntea liikkumisensa turvalliseksi omalla pihallaan, kuten muillakin. Jos kyy tulee pihalle, se on toisen eläimen reviirillä ja ansaitsee häädöt.

Pihan voi rakentaa niin että siinä ei kyyt viihdy. 

Vierailija
107/121 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehokkain kyyn karkotin on säännöllinen ihmisen läsnäolo, pihan siistiminen ja matala nurmikko. Kyyt pelkäävät ihmisiä ja välttävät avoimia, vilkkaita paikkoja. Markkinoilla on myös maahan värinää ja ääntä lähettäviä, paristokäyttöisiä käärmekarkottimia.

Poista piilopaikat: Siivoa tontilta kaikki ylimääräinen lauta-, risu- ja kivikasa sekä lehtikompostit. Käärmeet hakeutuvat myös kivimuureihin ja terassien alle.

Hävitä jyrsijät: Käärmeet tulevat pihalle ruoan perässä. Pidä huoli, etteivät linnunsiemenet tai muut rehut houkuttele hiiriä ja myyriä.

Tiivistä rakenteet: Varmista, että taloudessa, varastoissa ja kellarissa on tiiviit perustukset ja tuuletusaukot, etteivät käärmeet pääse sisätiloihin.

Vierailija
108/121 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärmeen saa aina tappaa jos pihaan tulee!

Ei se ihan noin ole.

On se, sanoo "laki" mitä tahansa.

Nirri pois vaan käärmeiltä ja mm. rotilta.

Vierailija
109/121 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärme tulee tappaa hetkeään epäröimättä, aivan kuin ….

Vierailija
110/121 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapa se käärme. Se on välitön vaara perheen turvallisuudelle. Tapa myös kaikki vihervassurit jotka itkevät yhyy yhyyy.

Se käärme ei ole välitön vaara perheen tulevaisuudelle :D  

Itse asun käärmealueella ja ei kyllä ole vaaraksi olleet.  Ei kaikkea tarvitse tappaa mikä liikkuu. Ihminenkin pystyy kyllä väistämään ja varomaan eläimiä. 

Minä en elukoita väistele omalla maalla. Se on minun reviiri ja heikommalta lähtee henki.

Vierailija
111/121 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapa se käärme. Se on välitön vaara perheen turvallisuudelle. Tapa myös kaikki vihervassurit jotka itkevät yhyy yhyyy.

Se käärme ei ole välitön vaara perheen tulevaisuudelle :D  

Itse asun käärmealueella ja ei kyllä ole vaaraksi olleet.  Ei kaikkea tarvitse tappaa mikä liikkuu. Ihminenkin pystyy kyllä väistämään ja varomaan eläimiä. 

Minä en elukoita väistele omalla maalla. Se on minun reviiri ja heikommalta lähtee henki.

Juuri näin, minä en omalla pihalla myöskään ala hiippailemaan ja käärmeitä väistelemään. 4 käärmettä oleen nurkilta tavannut ja 4 käärmettä ei enää nurkissa pyöri. 

Vierailija
112/121 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, miten kyiden hyysääjät kertoo, kuinka kyy pelkää ihmistä ja karkuun lähtee. Some tulvillaan käärmekuvia, siinä ne makoilee kaikessa rauhassa ja antaa kuvata itseään. Ketkään toiset villieläimet eivät kuvattavaksi jää lähietäisyydellä. Kyy sitä paitsi ei väistä, ei maalla eikä vedessä. Maalla asettuu heti hyökkäysasentoon ja uidessa tulee suoraan päin.

Vierailija
113/121 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä, miten kyiden hyysääjät kertoo, kuinka kyy pelkää ihmistä ja karkuun lähtee. Some tulvillaan käärmekuvia, siinä ne makoilee kaikessa rauhassa ja antaa kuvata itseään. Ketkään toiset villieläimet eivät kuvattavaksi jää lähietäisyydellä. Kyy sitä paitsi ei väistä, ei maalla eikä vedessä. Maalla asettuu heti hyökkäysasentoon ja uidessa tulee suoraan päin.

Juuri näin, ei ole yksikään kyy ikinä karkuun lähtenyt kun on pihalla ollut. Pysyvät paikoillaan siihen asti kunnes lapio on noudettu ja lopun edessä tosiaan puolustusasentoon saattaa itsensä siirtää. En varmuudella ota mitään riskiä puremasta ja yritä sitä kantovälineeseen siirtää. Jos kyy niin varoisi ihmistä niin ei kai niitä mihinkään tarvetta olisi edes siirtää kun karkuun menisi minkä suomuista pääsee vaan kun ei mene. 

Vierailija
114/121 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, ei ole yksikään kyy ikinä karkuun lähtenyt kun on pihalla ollut. Pysyvät paikoillaan siihen asti kunnes lapio on noudettu ja lopun edessä tosiaan puolustusasentoon saattaa itsensä siirtää. En varmuudella ota mitään riskiä puremasta ja yritä sitä kantovälineeseen siirtää. Jos kyy niin varoisi ihmistä niin ei kai niitä mihinkään tarvetta olisi edes siirtää kun karkuun menisi minkä suomuista pääsee vaan kun ei mene. 

Käärme poistuu, kun et enää uhkaa sitä. Ihmetyttää, miten ihmiset pärjäävät ulkomailla, missä on oikeasti vaarallisia käärmeitä. Jopa musta mamba lähtee mieluummin karkuun kuin hyökkää, jos sitä ei ahdistella.

Vierailija
115/121 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus kaikista teistä jotka tapatte. Helppo siirtää muualle.

Vierailija
116/121 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koira jakselee nyt? 

Olen luonnon ystävä, mutta soisin kyiden pysyvän metsempänä ja tontiltani hoitaisin ne pois. Koska olen ampiaisallergikko, kyy on minulle hengenvaarallinen. 

Vierailija
117/121 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten koira jakselee nyt? 

Olen luonnon ystävä, mutta soisin kyiden pysyvän metsempänä ja tontiltani hoitaisin ne pois. Koska olen ampiaisallergikko, kyy on minulle hengenvaarallinen. 

Jos olet allerginen ampiaisille, olet allerginen ampiaisille. Kyy ei ole ampiainen.

Vierailija
118/121 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moottoripyörällä joskus la.htasin kyyn tielle. Aika äkäseen se hyökkäsi etupyörään. Kolmannella yliajolla ja revitykselöä se oli jo niin riekaleina, että kiemurtelu loppui.

Vierailija
119/121 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kyy. Tyhmä koira häiritsi.

Vierailija
120/121 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärme ja rakki samaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme