Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko elämässä enää nuoruuden jälkeen tuntea samanlaista riemua ja jännitystä?

Vierailija
17.07.2026 |

Keski-iässä kaikki tuntuu olevan huolien ja realismin varjostamaa.

Esim. Olen aloittamassa nyt opinnot ja mietin lähinnä miten ehdin saada tutkinnon ajoissa valmiiksi ennen opintotukikuukausien loppumista, kestääkö mun terveys opintoja ja työllistynkö edes tämän kaiken jälkeen.

Nuorempana olisin miettinyt vaan, että onpa hauskaa ja jännittävää aloittaa uusi elämänvaihe ja tutustua uusiin ihmisiin.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sanovat sitä aikuistumiseksi.

Vierailija
2/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitä jännitystä nuorena että löytyykö elämänkumppani ja työpaikka mutta vanhana ei tarvitse jännittää sitäkään. Jos ei enää työllisty niin ei paljon paina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tuo ehkä sitä riemua jos sattuu olemaan jälkikasvua.

Vierailija
4/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, etenkin jos hankit lapsia ja pystyt heittäytymään heidän juttuihin mukaan ja vaikka leikkiä merenneitoa heidän kanssaan

Vierailija
5/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, etenkin jos hankit lapsia ja pystyt heittäytymään heidän juttuihin mukaan ja vaikka leikkiä merenneitoa heidän kanssaan

😂

Vierailija
6/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus oli kamalaa. Elämäni on vain parantunut ja muuttunut mielenkiintoisemmaksi iän myötä. Olen 47v.

Vierailija
7/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman lapsia ehdit harrastelemaan jännittäviä asioita ja vaikkapa matkustelemaan jännittäviin kohteisiin.

Vierailija
8/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa koska täällä kuuluu lapsuuden jälkeen tuntea pelkkää ankeutta ja juoda itsensä hengiltä. Ja valtiovalta myös varmistaa että aikuinen ihminen ei voi tuntea riemua jatkuvien huolien keskellä.

Vierailija
9/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuovat vaan lisää huolta ja murhetta.

Ap

Vierailija
10/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan tuon tunteen vuoristopatikoimisesta. Kun kallion korkealla reunalla katsoo kaukaisuuteen niin sydän on riemua täynnä!

Vierailija
11/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin hakea jännitystä oltuani kolmen lapsen kotiäitinä 7 vuotta. Yhteensä kolme rakastajaa ehti olla, sen jälkeen hakeuduin takaisin porvarilliseen ammattiini. Tuo jännityksen hakeminen oli parivuotinen siirtymävaihe kahden toisistaan täysin poikkeavien maailmojen välillä.

Vierailija
12/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei, kyllähän jotkut rakastuukin isosti viiskymppisinä.

Vierailija
13/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onpas elämäsi surkeaa. 

Vierailija
14/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keski-iän kriisissä ihastuu, niin saa kokea samanlaista tunteiden myllerrystä kuin nuorena. 

Vierailija
15/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitystä saa, kun lääkäri tutkii koetuloksia ja toteaa, että jotain täällä näyttäisi olevan.

Vierailija
16/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta ne suuremmat tunteet kannattaa juhlia yksinään jossain, tai porukka joko pitää hulluna tai sitten yrittää lannistaa.

Suurin osa on oppinut tämän kantapään kautta, ja siksi vaikuttaa siltä, ettei kukaan tee mitään.

Vierailija
17/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos keski-iän kriisissä ihastuu, niin saa kokea samanlaista tunteiden myllerrystä kuin nuorena. 

En todellakaana usko tätä.

Ap

Vierailija
18/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onpas elämäsi surkeaa. 

Tuskin on, jos hänellä ei ole niitä kakaroita kiviriippanaan.

Vierailija
19/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulle kävi näin. Oli ihan kuin teininä! Yhtä jännää. Valitettavasti kyseessä salasuhde, josta tietysti jäin kiinni. Se sitten tuo omat jännitteensä.

Ihastumisen tunteeseen jäi myös koukkuun, sitä tunnetta tekee mieli hakea uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
20/35 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulle kävi näin. Oli ihan kuin teininä! Yhtä jännää. Valitettavasti kyseessä salasuhde, josta tietysti jäin kiinni. Se sitten tuo omat jännitteensä.

Ihastumisen tunteeseen jäi myös koukkuun, sitä tunnetta tekee mieli hakea uudestaan ja uudestaan.

Eli pettämällä kumppaniaan voi löytää iloa elämäänsä? Kuulostaapa todella ihanalta. Voi hyvä luoja sentään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän