Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIljonääri sai tarpeekseen köyhien avustamisesta: "Nyt me mennään tästä eteenpäin niin, että jokainen pärjätköön omillaan", Aflect jyrähtää.

Vierailija
17.07.2026 |

Vasemmistolta tullut kuraa niskaan 4 vuotta ja se riitti.

Kommentit (396)

Vierailija
381/396 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä tyyppi

Vierailija
382/396 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Jokainen hoitakoon asiansa ihan itse. Kaikki tuet lopetettava. Rahat säästyy parempiin kohteisiin.

Sunkaan työpaikka ei ole varma. Kyllä mun tuplasti korkeakoulutettu puoliso jaksaa teitä ihmetellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/396 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi epäselväksi että miksi hän vasemmistoa syyttää? Vaikea uskoa että vasemmistolaisia haittaisi köyhien auttaminen.

Tämä kun politiikka kiimoissaan syyttää. Ilkeitä ihmisiä somessa ja ei se puoluetta katso.

Vierailija
384/396 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosanti kaverilla sen sorttista, että väkisinkin tuli arvattua oikein miehen tausta. Ei yllättänyt että peruskoulupohjalla mennään ja iltiksen juttujen mukaan on vähän rikollista menneisyyttäkin. Eli en usko että kukaan menettää mitään vaikka se ns. hyväntekeväisyys nyt loppui.

Vierailija
385/396 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä tyyppi

Kuka? Puppa? Itse en ole syntynyt kultalusikka suussa, mutta sen verran onnea on minullakin ollut elämässäni, että olen välttynyt tutustumasta.

Vierailija
386/396 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä aikaisempaa vinkumista, kun joku miljonääri jakaa rahaa köyhälle niin miksi siitä pitää vinkua ja valittaa ja haukkua tätä miöjönääriä? Jakakoon vaikka kaikki rahansa, keneltä se on pois?

Vierailija
387/396 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosanti kaverilla sen sorttista, että väkisinkin tuli arvattua oikein miehen tausta. Ei yllättänyt että peruskoulupohjalla mennään ja iltiksen juttujen mukaan on vähän rikollista menneisyyttäkin. Eli en usko että kukaan menettää mitään vaikka se ns. hyväntekeväisyys nyt loppui.

No oletko sinä esimerkiksi valmis maksamaan Hurstin ensivuoden joulujuhlan? Tai oletko valmis laittamaan keräyksen pystyyn että se saadaan maksettua?

Vai oletko sitä mieltä että Hurstin joulujuhla ei ole keneltäkään pois?

Vierailija
388/396 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä aikaisempaa vinkumista, kun joku miljonääri jakaa rahaa köyhälle niin miksi siitä pitää vinkua ja valittaa ja haukkua tätä miöjönääriä? Jakakoon vaikka kaikki rahansa, keneltä se on pois?

Miljonääri vai rikollinen? 

Vierailija
389/396 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Jokainen hoitakoon asiansa ihan itse. Kaikki tuet lopetettava. Rahat säästyy parempiin kohteisiin.

Paremmat kohteet ovat? 

Vierailija
390/396 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että Suomesta ei tule samanlainen kuin Yhdysvalloista, jossa apua saa vain rikkauden almuista.

Tämä kyseinen ukko on harvinaisen typerä eikä häntä selvästikään ole paskaakaan kiinnostanut köyhät ihmiset vaan se, että saa julkisuudessa leveillä kuinka hän on niin hyvä ihminen, kun muutaman eurosen köyhille antoi.

Vierailija
391/396 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan työkseni yhteiskunnan heikoimmassa olevia. Annan myös lahjoituksia ja maksan avustuksia järjestöille. En tätä kenellekään mainosta. 

Vasemmistolainen, tavallinen palkansaaja

Vierailija
392/396 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on heti vaikeampaa kun kertoo somessa mitä tekee. 

Vierailija
393/396 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "miljonäärin hyväntekeväisyys" joutaakin loppumaan. Se on juuri sellainen tapa ostaa rahalla hyvää mieltä itselleen, ja olla suuri sankari omissa silmissään. USAn yhteiskunnassa tuollainen toiminta on tavallista. Rikastunert ostavat itselleen näkyvyyttä ja hyvää mieltä rahoittamalla jonkun jalkakäytävän, puiston, kirjaston tai sairaalan, mitä milloinkin. Tällainen toiminta mahdollistuu sillä, että yhteiskunta on perseestä, ei suinkaan sillä että, jumala on siunannut lahjoittajaa.

Mitä se haittaa jos ostaa hyvää mieltä itselleen auttamalla muita, kuten asian ilmaisit? Kyllä mulle ainakin saa antaa rahaa ihan vapaasti, eikä mua yhtään haittaa jos antajalle tulee siitä hyvä mieli. 

Ei ole kyse hyvästä mielestä tai edes auttamisesta. Kyse on huomion saamisesta sekä kiitollisuuden osoittamisesta sitä antajaa kohtaan. Eli sen rikkaan egosta. Ei mistään muusta. Tota vituttaa kun köyhä ei suutele persettä.

So what? Se köyhä saa silti sen rahan, ja sehän on ainoa asia jolla hänelle on väliä! Mitä tarkoitat edes tuolla, että köyhä ei suutele persettä? Varmasti jokainen köyhä on aidosti ilahtunut saamastaan lahjoituksesta. Kyllä tämä nyt ihan muita häiritsee, kuin niitä köyhiä jotka ylimääräistä rahaa ovat saaneet.

Vierailija
394/396 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella, että Suomesta ei tule samanlainen kuin Yhdysvalloista, jossa apua saa vain rikkauden almuista.

Tämä kyseinen ukko on harvinaisen typerä eikä häntä selvästikään ole paskaakaan kiinnostanut köyhät ihmiset vaan se, että saa julkisuudessa leveillä kuinka hän on niin hyvä ihminen, kun muutaman eurosen köyhille antoi.

Edelleen: mitä väliä? Senkun leveilee sitten! Kyllä se köyhä silti mielellään ottaa sen viisikymppisen. Sillä saa paljon ruokaa!

Vierailija
395/396 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletko sinä esimerkiksi valmis maksamaan Hurstin ensivuoden joulujuhlan? Tai oletko valmis laittamaan keräyksen pystyyn että se saadaan maksettua?

Vai oletko sitä mieltä että Hurstin joulujuhla ei ole keneltäkään pois?

Yhdelläkään suomalaisella ei ole mitään elatusvelvollisuutta ventovieraista ihmisistä. Piste. Kenenkään ei tarvitse järjestää mitään "Hurstin juhlia" tai "setelinjakoa" jos ei huvita. Jos joku järjestää niin se on hänen oma valintansa. Ja jos negatiivista palautetta tulee (aina tulee) niin se palaute pitää hyödyntää (ottaa siitä opiksi) tai sivuuttaa (jättää huomiotta).

Oikea hyväntekijä lahjoittaa rahaa hyväntekeväisyyteen eikä kysele, mitä hän saa vastineeksi. Hän ei halua julkisuutta, mainetta, kunniaa, näkyvyyttä, kiitosta tai mitään vastinetta. Hän antaa rahansa hyväntekeväisyyteen, koska ei itse haluaa panostaa omaa aikaansa siihen, että tekisi palkatonta työtä muiden ihmisten hyväksi.

Vierailija
396/396 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aflecht voi jakaa omiaan miten huvittaa, ei niitä hyväntekeväisyyteen muiden lahjoittamia rahoja.