Olen löytänyt Netflixistä korealaiset sarjat ja leffat. Ovatkin yllättävän hyviä! Onko suositella mulle jotain lisää?
On myös kiva katsella ihan erilaista ympäristöä, koteja, tekniikkaa, kotien sisustuksia, ruokia ym. eroaa jotenkin niin paljon Euroopasta.
Jännitysleffat on myös tehty hyvin.
Kommentit (45)
Navillera
It's okay to not be okay
Move to heaven
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The double, visuallisesti runollinen ja tarina mielenkiintoinen. Löytyy kun laittaa Netflixin kielen englannin kielelle.
Siis onko tarjonta Suomessa erilainen, jos Netfixin asetuksista laitat englannin???????
On. Silloin tosin ei ole (yleensä?) suomitekstityksiä, mutta noissa korealaisissa on enkkutekstitykset.
En osaa vaihtaa kieltä. Kun mulla on telkkari päällä ja olen Netflixissä ja menen profiiliini, saan vain näkymän, että on suomi. En pysty muuttamaan sitä siitä.
Toki saan tekstitykset ja dubbaukset monilla kymmenillä eri kielillä sarjaan kuin sarjaan.
Kokeile vaihtaa nettisivujen kautta
Näitä korealaisia sarjoja voi myös katsoa eri kielillä dubattuna, esim. englanniksi.
Aika vähän on tullut muuta netflixistä katsottua viime aikoina kuin korealaisia sarjoja. Nyt täytyy laittaa muutaman kuukauden tauolle, kun hinnat vain nousevat ja sitä perustellaan materiaaleilla, jota ei ole kukaan pyytänyt eli pelejä, urheilua yms. turhaa oheisskeidaa. Sama virhe kuin HBO:lla, jonka myös peruin samoista syistä. Tilataan sitten kun uusi Potter sarja ja White Lotus kausi tulevat.
Kyllä on NEtflix pullollaan raakoja korealaisia sarjoja. Mässätään kidutuksella ja verellä oikeen huolella.
Romanttisista Nevertheless - sarja. En tosin tiedä onko Suomen Netflixissä.
Forgotten oli todella hyvä elokuva! Jännäri enkä arvannut loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The double, visuallisesti runollinen ja tarina mielenkiintoinen. Löytyy kun laittaa Netflixin kielen englannin kielelle.
Siis onko tarjonta Suomessa erilainen, jos Netfixin asetuksista laitat englannin???????
On. Silloin tosin ei ole (yleensä?) suomitekstityksiä, mutta noissa korealaisissa on enkkutekstitykset.
En osaa vaihtaa kieltä. Kun mulla on telkkari päällä ja olen Netflixissä ja menen profiiliini, saan vain näkymän, että on suomi. En pysty muuttamaan sitä siitä.
Toki saan tekstitykset ja dubbaukset monilla kymmenillä eri kielillä sarjaan kuin sarjaan.
Kokeile vaihtaa nettisivujen kautta
Joo, sieltä olen vaihtanut
Tomorrow on suosikkisarjani, aihe on vakava mutta silti sekaan on saatu huumoriakin. Dynamite Kiss on puolestaan hulvaton, sekin katsottu useaan kertaan. Hauska on myös Crazy about you. Teach you a lesson oli hyvin katseltava, kuten myös Genie, make a wish.
Amerikkalaiset sarjat ovat jääneet katselulistoiltani lähes kokonaan pois löydettyäni korealaiset.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, itse aion katsoa Crash landing on you (tai joku sellainen), kun siinä kai esitetään myös Pohjois-Koreaa mikä kiinnostaa. En ole kuitenkaan vielä päässyt 1. jaksoa pidemmälle.
Mäkin aloin katsoa tätä, mutta tää oli jotenkin liian telenovelaa ja jäi kesken.
Enemmän tykkään yliluonnollisesta, jännityksestä ja trilleristä. Draamakin käy, romantiikka myös. Tässä kyllä jokin tökki.
Vierailija kirjoitti:
On se, pistin omaan listaani.
"Rakkauteen kyynisesti suhtautuva taideopiskelija ei voi vastustaa flirttailevan luokkatoverinsa viehätysvoimaa ja päätyy tämän kanssa seksisuhteeseen."
Tomorrow:
"Choi vajoaa oudon onnettomuuden takia koomaan ja päätyy ahkeroivien viikatemiesten pökerryttävään maailmaan, jossa hänelle esitetään hurja tarjous."
Dynamite Kiss:
Perijä kohtaa naisen, jota on joskus suudellut. Nainen on nyt perheenäiti hänen yrityksessään. Tämä romanttinen komedia oli 10 katsotuimman sarjan joukossa yli 80 maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se, pistin omaan listaani.
"Rakkauteen kyynisesti suhtautuva taideopiskelija ei voi vastustaa flirttailevan luokkatoverinsa viehätysvoimaa ja päätyy tämän kanssa seksisuhteeseen."
Joo, tämä oli hyvä. Ei vaan pidellä kädestä kiinni, mikä vähän ärsyttää korealaisissa sarjoissa.
Katsoin My demon, oli kyllä aivan hölmö. Joka juttua lypsettiin ja lypsettiin. Mulla meni jo into siinä kiukuttelussa. Katsoin silti loppuun asti.
When life gives you tangerines.
Our unwritten seoul.
Alchemy of souls.
A korean odyssey.
Ja kauhua Sweet home.
Miehet ja naiset näyttää samalta, naisilla vaan minihame ja miehille lyhyt tukka. Kaikilla virheetön iho ja sata kauneusoperaatiota, muuten saa potkut.
Nyt tajusinkin, miksi tykkään korealaisista sarjoista. Näistä puuttuu päälle liimatut ja vaivaannuttavat seksikohtaukset sekä räiskinnät.
Enemmän panostetaan dialogiin, ihmissuhteisiin ja tunteisiin. Tykkään myös, kun on paljon yliluonnollista, scifiä, aikamatkustusta ja paljon kehittynyttä tekniikkaa. Myös selkeät juonet, joissa pysyy kärryillä.